pátek 1. března 2013

# Já rád játra...

Čínské koláčky štěstí

Říká se jim také "sušenky" štěstí, ale vzhledem k jejich "materiálu" jsem pro výraz koláčky. Konečně jsem po několika stránkách na netu našla recept, který není jen bílkový a navíc okopírovaný a nevyzkoušený.

V Gurmetu (mém oblíbeném časopise o vaření) měli minulý měsíc jeden povedený recept, který jsem si krapet přizpůsobila.

Na 10-12 sušenek:
2 bílky
1/2 vanilkového cukru
1/2 mandlového extraktu
3 žíce rostlinného oleje
8 rovných lží hladké mouky
1 a 1/2 lžičky škrobu
3/4 lžičky soli
8 lžíc cukru krupice
3 lžíce vody

Postup:
1) Ušleháme bílky s extraktem, vanilkovým cukrem a olejem až vznikne bílá pěna.
2) Přidáme smíchanou mouku se škrobem, solí a cukrem a přilijeme vodu. Znovu ušleháme až vznikne husté, ale stále tekuté těsto.
3) Na plech dáme pečíci papír a na něj lžičkou vytvoříme z těsta kolečka asi o průměru 7-10 cm. Pečeme na 150 stupňů - cca 13 minut.

Skládání sušenek je docela těžké. Mně samotné se začly dařit až po 8. sušence (dělala jsem dvojité těsto). Musíte vytahovat z trouby po jedné a rychle skládat. Nezapomeňte na papírky s příslovími. Poskládané sušenky dejte po jedné na dno hrnečků, aby držely tvar než vychladnou. Pečte maximálně po 5 kusech a nechte mezi nimi dostatečné mezery. :)


Ano, krapet se trhají, ale po ztvrdnutí je to jedno.

Jednu jsem si provizorně rozlouskla a náhodně si vytáhla citát.

"Ani veškerá temnota světa, nedokáže uhasit světlo jediné svíčky..."


3 komentáře:

  1. jé to je super nápad! :) Akorát nevím jak se mají skládat, ale to snad najdu na youtube :D
    A nemáš nějaké nápady na to co se píše běžně na ty papírky, prosíím? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. na internetu jsem si zadala "čínská přísloví" a našlo mi jich strašně moc a já si jich asi 25 vybrala :) můžeš zkusit třeba http://cs.wikiquote.org/wiki/%C4%8C%C3%ADnsk%C3%A1_p%C5%99%C3%ADslov%C3%AD ať je to podle originálu :)

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: