sobota 9. března 2013

# Divadlo # Kultura

Bezruč v pěně

Tak jsem po více než půl roce opět navštívila budovu, kde "prkna znamenají svět". Naposledy jsem byla v ostravském Myronovi na operetě Polská krev, která se velmi vydařila. V honosném divadle bylo plno dam ve večerních šatech či malých černých a společnost (spolu s držákem na kabelku) jim dělali pánové v oblecích, košilích a kravatách. Čím výš jste seděli, tím lépe byli lidé kolem oblečení - narozdíl od pražského Národního divadla (ale o tom zase někdy příště).

Tentokrát jsem byla spolu s kamarádkou v Divadle P. Bezruče, kterému se říká "divadlo pro mladé". Není nijak honosné a lidé zde nemusí přicházet ve večerních róbách (vyrazila jsem v lolitě - foto dodám příště). Skvělou výhodou je ten fakt, že když dojde počet sedadel, tak je v šatně poskytnut polštář pod zadek tzv. "podprdelník", se kterým si můžete sednout kdekoliv jinde (na schody pokryté kobercem).



Představení (činohra) se jmenovalo Pěna dní. V první polovině bylo takové hravé, poetické s žertovným slovíčkařením, naopak v druhé polovině nabrala hra dramatičtější spád. Děj se odehrával ve vaně se zamilovanými studenty, kuchařem a myškou.



Na hře samotné se mi líbilo užití slov, které značily mnohdy lechtivé dvojsmysly, a také jisté metafory. Hlavní hrdinka měla leknín na plíci, který se postupně rozšířil i na tu druhou a mohl být léčen zásadně jen květinami. - Přeneseně šlo tedy o rakovinu.

Herci byli skvělí, stejně jako promyšlené "neoprénové" kostýmy alá pláštěnka. Nejvíce se mi však líbila myška, tedy mladá dívka s obří plyšovou myší hlavou, která dokázala nejen dobře zahrát myš, ale i výborným pěveckým hlasem doladit atmosféru jednotlivých scén.



Pokaždé, když jsem v Bezručovi, tak obdivuji, jakým způsobem je jeviště uzpůsobené hře. Např. ve hře Táňa, Táňa - bylo jeviště uprostřed 2 hlediští, takže diváci mohli "prokouknout" kulisy. V této hře bylo jeviště rozdělené do 2 pomyslných části, kdy 1. část byla na vyvýšeném místě - tedy vana jako taková, kterou známe na několika prkenných schodech a 2. část byla těsně před hledištěm, nízko a znázorňovala vnitřek vany.
 ---> Prostě skvěle vymyšlené.

2 komentáře:

  1. To je fajn, že máte takhle úžasné divadlo :-) Já mám v Brně kromě Národních divadel ráda Polárku, kde jsem byla na Čarodějově učni a taky ho měli skvěle udělaného.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. v Brně jsem zatím v žádném "alternativním" divadle nebyla :( což mi příjde dost líto. Byla jsem tam jen v Národním na nějaké činohře, protože Louskáček byl pořád vyprodaný :(

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: