sobota 22. února 2014

# Loužička slov

Co nemám ráda na blog(g)ování

Chytla mě mluvící chvilka, a tak si zde hodlám (snad ne sama pro sebe) sepsat několik bodů, které nemám ráda na blogování, bloggerkách, čtenářích, tématech atd.

(Upozornění - body neslouží k seřazení na stupnici)

1) Monotónní fashion blogy
Samotné fashion blogy mi možná ani tak nevadí, v případě že už od začátku jsou "fashion". To je totiž převážně nečtu. Nesnáším, když se z nějakého fajn blogu stane fashion blog. Bloggerka najednou začne dělat recenze na všechnu možnou kosmetiku a postovat své rádoby skvělé fotky s detaily a účinky (snad aby se jí zvedla sledovanost?). Možná by to bylo fajn, kdyby každý člověk měl tu samou kůži, ale takhle to je na ..vyvíteCo!
Na druhou stranu, pokud slečna píše o dostupné kosmetice je to pořád lepší než o kosmetice, kdy 120 ml, stojí 450 Kč.

2) Neoriginální recenze
Někdy jsou recenze vážně užitečné. (Pokud nejsou podplacené.) Někdy si ale chci přečíst o něčem, co jsem ještě nečetla. Bloggerky, nebuďte fádní a recenzujte třeba čokolády, cukrárny, antikvariáty, výstavy, jakékoliv služby - nejen výrobky....Módy a kosmetiky je všude plno, pro knižní bloggery dokonce na FB existuje skupina a jen málokterý je vážně originální (např. když píšou o hrdinech a porovnávají je atd.).
3) Superlativní články pro sponzoring

Kdo by nechtěl ušetřit a nechat se dotovat různými firmami, které zdarma budou posílat své zboží/výrobky? Na druhou stranu si říkám, za jakou cenu? Podle mě na to musí mít hodně lidí žaludek, aby vychválili do nebes výrobky a zboží a také celou firmu, i kdyby to nebyla pravda. Přece jen, když jim pošlou nějaký extra drahý výrobek, tak by si neměli dovolit mít nějaké připomínky.
Za dobu, co surfuju po blozích, jsem viděla zatím asi jen něco málo kolem desítky negativních recenzí na nějakou firmu - a většinou šlo o chování, ne o samostatný výrobek, který přece musí být dokonalý pro recenzi, i kdyby jiným posílali šunty.

4) Lidi, kteří neodpovídají
Toto platí jak pro bloggery tak pro čtenáře.
Bloggeři - Napíši článek, objeví se pod ním hromada komentů třeba s nějakou otázkou na autora a on neodpoví ...třeba ani na jeden!
Čtenáři - Napíši komentář a třeba s otázkou a nezajímá je, jestli jim to někdo okomentuje a třeba taky otázkou - neodepíšou zpět.

5) Světovost blogů bez duše
Autoři chtějí být světoví, a tak dělají např. první 3 body tohoto článku, mají hromadu Pravidelných čtenářů, kteří odebírají kvůli pochybným důvodům nebo píší jenom v angličtině a očekávají, že jejich čtenáři, ač stejné národnosti, budou komentovat taky v angličtině (stalo se mi a už jsem tam nikdy nepáchla).

6) Přispívání 1x za uherský rok
K tomuto jsem si ještě našla, co ten "uherský rok" vlastně znamená :D. Jedná se o období, které se neustále prodlužuje/oddaluje. Samozřejmě znám a čtu spoustu blogů, které nemají články pravidelně v týdenních intervalech, ale zase když autor něco zveřejní, tak se něco dovím, něco mohu ohodnotit atd. ...Tento bod se vztahuje k bloggerům, kteří přispějí po letech nějaký kec, filozofickou úvahu, o tom jak je tenhle svět hrozný a nebo slib, že budou přispívat častěji, což se nevyplní.

7) Lidi, kteří své blogy smažou a lidé, kteří si neumí najít to své pravé, a tak jich mají tucet
K druhému případu netřeba, co dodávat. K prvnímu ...je mi to opravdu líto. Asi před půl rokem jsem myslela, že mi zmiznul i Elysejský klíč, který jsem nedočetla, ale nedávno mi ho vyhledávač znovu vyhledal....tak nevím, co s tím bylo, ale měla jsem období smutku...3x HipHip, že je zpět :D

Už v průběhu psaní jsem uvažovala, že možná urazím některé své čtenáře, kteří píšou svůj blog. Nebo že se najde někdo, kdo mi řekne, že závidím. Spíše je to o vkusu, a tak bych se i já Vás chtěla zeptat:
Co Vám vadí na jiných bloggerech? Jaký obsah se Vám nelíbí nebo jaké chování bloggerů?
Nedávno jsem na VV viděla diskuzi o nejhorším blogu, takže klidně nějaký nasdílejte a uveďte důvody, ráda touto formou proniknu do Vašeho vkusu.

26 komentářů:

  1. Mě nebaví blogy, které jsou pořád o tom samém. Buď ty nudné módní, které jsou jen výčtem hader, které majitel(ka) nosí, nebo si koupila, nebo ty, které jsou skoro výlučně jen o kosmetice (která je bu´d předražená, nebo nezajímavá, nebo podplacená, nebo prostě vím, že bloggerka má jiný typ kůže než já, takže je mi 90% recenze na houby. (Ona desetiprocentní položka je uvedení ceny produktu a kde ho seženu :D)

    O Uherském roku. Pobavila jsem se :D
    http://geryk.blog.respekt.ihned.cz/c1-45992160-jak-dlouhy-je-uhersky-rok

    ...a teď se těším, až si ,,přečteš" můj nový post :D:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna k těm tvým 10% :D bych dodala, že když je slečna z našeho kraje, tak by mohla i testovat věci zde "dostupné" a ne jen z pražských firem či jiných, kde se připočítává další nehorázné poštovné.
      Heeej ten článek mě dostal :D Uvažovala jsem, jestli si nedělá prdel prostě :D
      Tentacleeeeeeee :D

      Vymazat
    2. No jo... jenže když by mi přišel ten výrobek zadara, tak bych tu recenzi prostě udělala a nezajímalo by mě, jestli tam to poštovné bylo nebo ne. :D
      Článek byl fajn :D
      DON'T TENTACLE ME"

      Vymazat
  2. Mně přijde, že blogy jsou jako všechno jiné na světě. Každý je hodnotí podle svého vkusu a očekávání, prostě když se člověk baví s blogery a jejich čtenáři, tak se dozví pokaždé, co je špatně a dobře, a vždycky je to něco úplně jiného :D Takže pokud po mně někdo nechce, abych sledovala všechny blogy a všechny články, tak nemám problém s ničím, pokud někdo na blogu samozřejmě nesdílí svoje zkušenosti s tím, jak někomu ubližuje :D Asi proto je moje nejoblíbenější blogerka Lu ze Svět podle LU. Je to snad nejtolerantnější člověk, kterého (byť nepřímo) znám :-)
    A s tím jídlem mi čteš myšlenky. Posledních pár dní přemýšlím, že bych se čas od času věnovala i jídlu a čajovnám, kavárnám atd. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na slečnu bloggerku se podívám :). Upřímně jsem opravdu ráda, že jsi člověk s rozhledem :), takových prostě moc není.
      Hodně moc jídlaaaaaaa pro KF, recenzuj:) moc se těším. Navíc by bylo fajn třeba i o nějakých ne moc známých restauracích v Brně. Vždycky se tam chci najíst a vždycky jdu do stejné :D (a přesto bych ráda zkusila i jinou :)).

      Vymazat
    2. No, do restaurací moc nechodím, spíš čajoven, kaváren atd. :D Ale určitě můžu doporučit čínskou restauraci Chutné štěstí na Lidické. Vegetariánský jídla jsou skvělý a přítel říká, že i kachny tam mají perfektní :D

      Vymazat
  3. Nemám rada tagy, lebo je to taký článok typu zadarmo a nadarmo obvykle :D Nemajú (až na pár výnimiek) nikdy originálne témy a následne ešte niekoho vyzývať aby pokračoval? Bŕŕŕ... Potom anglické názvy článkov, najlepšie ešte s dákou chybou :D A knižné recenzie, kde polovicu textu tvorí oficiálny text vydavateľa a vlastný názor posledné tri riadky :D

    No a tiež nemám rada, keď sa dlhšie niekto neozýva, či už blogovo, alebo komentárovo a ak hej, tak sľubami o polepšení, ktoré sa nikdy nevyplnia... takže vlastne nemám rada samu seba! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky nemám ráda tagy :D (modlila jsem se, ať tohle TAG není :D).
      Co se týče knižních recenzí, tak ty pomalu už ani nečtu, radši si knihu vyhledám na databazeknih.cz a přečtu si názory tam. :)
      Zatím jsem nezahlídla, že bys něco slibovala :P. Tvoje články jsou sice jednou za čas, ale vždy mi něco řeknou, takže do té kategorie nepatříš :P.

      Vymazat
  4. Musím říct, že v tomhle se s tebou docela shodnu :) Hlavně co se týče těch sponzorovaných recenzí nebo miliontý prvý review produktů Balea.
    Když vidím, že autor blogu na mé komentáře už po několikáté neodpoví, ztrácím jakoukoliv chuť komentáře zanechávat. Komentuju-li někde, nechávám si v prohlížeči otevřené okno s oním blogem a v pravidelných intervalech kontroluju, zda mi jeho majitel neodpověděl :D

    Jen u šestky se naše názory rozcházejí - ať klidně autor přispívá v malé frekvenci, ale zachová si vysokou kvalitu svých článků :) Sama vím, jak dlouho někdy příspěvky tvořím, kolikrát znova a znova přepisuju, a nebo jak občas zkrátka vůbec nebývá čas nebo téma ^^'

    Osobně taky příliš nechápu blogy, jejichž jedinými příspěvky jsou takové ty řetězové dotazníky, fotka na každý den a podobně. Blog by podle mě měl mít nějaká témata, kterými se jeho autor zabývá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám hodně takových otevřených oken :D.
      U té šestky jsem to takto myslela, omlouvám se, jestli to tak nevyznělo. :)
      Možná se ti lidé prostě zabývají sami sebou :). Ale ty fotky na každý den jsou příšerné :D. Tedy někdy ne, pokud v tom jde vidět velká individualita a originalita člověka, ale často se jedná jen o to stejné, překombinované bez nějakého originálního doplňku.

      Vymazat
  5. Asi s tebou v týchto veciach v zásade súhlasím, aj keď by som v niektorých bodoch našla aj samú seba. (Ale niekto nie sme dokonalý, že). V zásade je to tak, že keď sa mi niečo nepáči, tak sa k tomu blogu už nevrátim.

    Čo ma ale napadlo, že mi vadí a ty si to nespomenula, je zlý design. Nebudem sa tu hrať na odborníka, nevravím že každý musí mať všetko profesionálne a tak, ale veľmi mi vadia napríklad obrázky na pozadí ktoré zle naväzujú a hlavne zabraňujú čitateľnosti písma. To rovnako platí aj pre príliš veľké/príliš malé písmo a zlý výber farieb. OK priznávam sa, som slepá ako netopier, potrebujem aby to bolo dobre vidieť :) (čo sa týka fontu som trochu náročná, príliš ozdobné písma na úkor čitateľnosti niesu boh vie čo, a comic sans mi vyslovene brnká na nervy :D)

    Nedá sa náhodou v blogeri nastaviť, aby ti chodili maily aj keď niekto reaguje na tvoj komentár na inom ako na tvojom blogu? Častokrát aj keď mi niekto odpovie na komentár, aj zabudnem že som niečo komentovala a už sa k tomu nedostanem :/

    Šok v podobe Elysejského klíče som zažila aj ja, teda našťastie som to už mala dočítané, ale ja sa rada niekedy k dobrým poviedkam vraciam. Hneď ako som zistila že už je znovu dostupný, preventívne som si ho stihla v pdfku, konvertovala do mobi a nahrala do čítačky, človek nikdy nevie. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že já bych se našla v bodech někoho jiného, kdo by to sepsal a věděla bych, že mě taky stalkuje. Kdybych tebe a další nechtěla číst, tak to prostě nedělám :).
      Ooo máš pravdu. Některé designy jsou strašné. Hlavně teda růžové, s růžovým písmem a co hůř tím ozdobným. Spíš by mě zajímalo, komu Comic sans na nervy nebrnká :D, opravdu hodně lidí si na něj stěžuje.
      No nevím, jestli se to dá nastavit :D, ale chodí mi! :) Navíc to pravidelně kontroluju v nastavení bloggeru, jen nevím, jestli to tak mají i ostatní.
      Taky ho budu muset někam zkopírovat :D.

      Vymazat
    2. Už neviem kto, ale myslím že Rinako. Má naozaj rozkošný blog, milé články a rada ho čítam, ale to písmo vždy hodinu lúštim! Je pekné, naozaj, ale možno tak na nadpis a potom už si dať niečo čitateľnejšie....

      Mne chodia iba ak je to vrámci môjho blogu :/ Tebe naozaj chodia aj keď niekto reaguje na tvoj komentár na inom ako tvojom? závisť, to si musím niekde nastaviť :D

      Ja už pomaly kopírujem všetko, na čítačke sa mi do toho lepšie čumí ako na svietiacom monitore. Takže keď budeš mať nabudúce pocit že niečo zmizlo zo svetla sveta, ozvi sa, je dosť veľká šanca že to mám archivované! :D Aj keď po novom skôr výlučne iba anglické, tvárim sa že sa pripravujem na maturitu...ehm...:D

      Vymazat
  6. "jedna, dva, tři ...zkouška" :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem hlavně pro, že je to o vkusu. :) Třeba ten Tvůj první bod se mi vůbec nezdá (nejraději testuju novou kosmetiku a píšu na ní recenze a taky si myslím že je nejlepší otestovávat drahé produkty, které když už si někdo koupí, tak chce vědět jestli opravdu fungují atd. Navíc přece jen blogy nečtou jen puberťačky které si můžou dovolit jen dekorativku Miss Sporty). Stejnou kůži sice všichni nemají, ale u některých věcí na tom nezáleží a u jiných uvádím že mám mastnou pleť se sklonem k akné.. a hlavně všechny recenzované produkty už si pořizuju na míru sobě, takže ten třetí bod pro mě taky platí.. Negativní články jsem sice psala a to i pro produkty které jsem dostala zdarma (např. smrděly), ale když už si člověk vybere něco na míru, tak se prostě nestává že by mu to vůbec nevyhovovalo :)

    Naopak sama koukám nejvíce na kosmetické blogy a vadí mi blogy, kde se třeba sice mihne nějaká výstava, ale člověk se z článku dozví jen to, jak se autorka zrovna má, kdo ji naštval, jak se jí nechce do školy, jak má plno práce atd.. Prostě takové ty vykecávací deníčky které si autor píše spíše pro sebe než že by to dalo něco ostatním. A bloggeři, kteří neodpovídají na komentáře (když jich tam navíc třeba mají jen pár), mě taky štvou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano, je to hlavně o vkusu. Vím, co recenzuješ a věděla jsem to, když jsem tenhle článek psala. V určitých ohledech mi sice jde o přijatelnost cenovou, ale také o kvalitu. Zrovna ty podléháš recenzování kosmetiky, kterou vyrábějí firmy, ač jsou ty produkty třeba sebevíc přírodní, tak recenzuješ firmy. Firmy recenzuje kde kdo, ale abych třeba našla nějakou "domácí osvědčenou kosmetiku", které je např. plný fler.cz, tak na to už recenze nejsou. To pak musím psát jednotlivým kupujícím a ptát se. Asi mi jde o tu originalitu. Na firemní produkty jsou recenze všude a je jedno jestli to stojí 39 nebo 639 Kč.

      Vymazat
  8. Odpovědi
    1. Nojono :D Nedávno jsem si říkala, jestli ještě žiješ. Tak nějak mi bylo smutno :)

      Vymazat
    2. To je milé, děkuji ^^
      Omlouvám se, na chvíli se mi blogger vypařil z hlavy~

      Vymazat
    3. Nejenom blogger :) Tuším, že jsem Tě neviděla ani nic komentovat na FB pod něčím loli nebo nějakou asijskou skupinou. Prostě ses mi úplně vypařila :).

      Vymazat
    4. Ty mě tak těšíš <3
      Asi to je jen shoda náhod :D

      Vymazat
  9. Podepisuji se pod všechny body. Na fashion blogy už ze zásady nechodím, stejně tak jako na blogy, které jsou psané Čechem v angličtině..prostě mi to je nepříjemné.
    Na druhou stranu chápu,že to spousty lidí vyhledává a že je to takový trend současné doby. Nejvíce nepříjemný mi je takový ten trend focení jídla (pokud je to každý den) a focení spousta selfies a kdoví čeho všeho ještě. Jinak samozřejmě ať si člověk na svůj blog píše cokoliv, pokud se to nějak neodporuje s morálními zásadami a s právním systémem. ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nazvala jsi to moc pěkně, ano, jde o jakýsi trend....a docela by mě zajímalo, jaký bude ten další :D.
      S tím jídlem jsi mi připomněla i blogy dietářek, kdy si píšou takový osobní rozvrh, co jí a co dělají a přitom nejde ani o deníček, nic co by vypovídalo o jejich životě...prostě taková prázdnota.
      Zajímá mě pojem "morální zásady" (jsem prostě hrozný detailista :D), protože každý má jiné, ale ty asi myslíš takové ty obecné, ne? :)

      Vymazat
  10. I find fashion blogs to be boring. Just a bunch of pictures and where they bought the outfit. No anecdote, no nothing. So boring. I want a variety of things, personal, photographs, thoughts, clothes, pets, family, everything. People who abandon their blogs without informing their readers what and why. So rude. People who don't update their blogs often. If I am following a blog, it must be updated at least once or twice a week for me to care about it usually

    OdpovědětVymazat
  11. Jsem si tak nějak říkala že v poslední době hodně holek okolo mě odmítá mít kávu jakmile ji nemůže vypít rychle. Proto jsem k nám domů pořídila i sklenice na kávu. Víte jak to je, chceme si prostě tak nějak užívat toho co máme ve spěchu.

    OdpovědětVymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: