pondělí 29. dubna 2013

# DIY

Návod: Škrobení spodničky

Tak moje spodnička, která upadla minulý týden do komatu, prodělala první oživovací pokus. A zatím ! to vypadá, že je úspěšný.

Vzhledem k nedostatku financí a taky nedostatku času moji maminky švadleny, která by mi ušila novou, musela jsem zvolit levnější variantu.
A tak jsem si řekla, že by bylo fajn, i dalším pomoct a udělit tipy, jak vlastně naškrobit spodničku z tylu, který je umělým materiálem, a tedy velmi nepraktickým ke škrobení, nedejbože žehlení.

!!!POZOR!!! Mohou následovat doslova zdrcující fotky !

Krok č. 1 - Zakoupení škrobu
Díky bohu jsem v malé drogérce (Teta) potkala hodně znamých, které tam pracují jako prodavačky a mají léta zkušenosti. Doporučily mi koupit si škrob v sáčku, který se používá za studena. Jmenuje se Unipret plus. Jeho výhodou je kromě silného tužení i ten fakt, že jde koupit parfémovaný a také je vhodný ke škrobení v pračce + 1 sáček stojí cca 19 Kč.

 Krok č. 2 - Nečíst návod
Většina škrobů se doporučuje rozmíchat v několika litrech vody, které se ještě následovně ředí další vodou, což je CHYBA. Pro aspoň dostačující naškrobení tylové spodničky je vhodné v 4,5-5 l (dle velikosti spodničky) rozmíchat sáček a půl (víc kvůli přesycenosti snad ani nejde :D).
Mícháte, mícháte a rozmícháváte hrudky, dokud se nevytvoří hladká hmota podobná pudingu s mírně našedlým nádechem. Necháte tuto hmotu asi 15 minut odstát a poté do ní namočíte spodničku.

 Cca dalších 5 minut spodničku opakovaně promačkáváte a namáčíte. Nakonec ji pořádně vyždímete (ale NEPROPLACHUJETE !) a alou ji někam pořádně "přišpendlit", aby uschla.

Krok č. 3  - Sušení
Můj způsob přišpendlení a následovného sušení proběhl klasicky na prádelním sušáku. Spodničku jsem přidělala ke stojanu zespod a nahoře přicvakla kolíčky. Foto ukazuje 1. level sušení.
 Po hodině a půl jsem vždy šla zkontrolovat, jak jsem se sušením daleko, a postupně jsem přicvakla kolíčky i zbytek vrstev.

Nyní po 6 hodinách není sušení ještě u konce, pasová guma prostě potřebuje víc času :D. Ale už teď jsem zkoušela jakou má spodnička pevnost a objem a říkám si, že by mohla aspoň 2-3 týdny zase vydržet.
Výslednou fotku dodám později- samotnou i se sukní.
Počítejte s tím, že už ale nebude tak jemně nadýchaná xD.

6 komentářů:

  1. jé, to jsem na ni zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvelé presne niečo takéto som potrebovala, návod na škrobenie! Sama sa do toho už hodnú chvíľu chystám tak teraz aspoň budem vedieť ako nato :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc děkuji, tohle jsem přesně potřebovala..trochu vtipné ( a ostudné) je, že za svou téměř čtyřletou ,,lolití kariéru" jsem ani jednou spodničku neškrobila. Asi bych o tom měla začít přemýšlet :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš za co, ta moje kariéra je sice zatím krátká, ale nejsem schopná investovat do spodniček, které umírají...třeba to máš naopak nebo máš stalé živé a čilé spodničky (v tom případě ti neskutečně závidím :))

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: