pondělí 1. dubna 2013

# Knihy # Vymoženosti

Knihoběžník

Nevím, zda jste o tomto projektu už něco slyšeli, ale ráda bych všechny knihomoly a hledače upozornila na Knihoběžníka. Skoro každý má rád hledání a překvapování. Knihoběžník je vytvořen na způsob geocatchingu, kdy hledáte podle GPS malé dárky. V tomto případě nemáte GPS souřadnice, ale malý popis na mapě, kde nalézt knihu.

Nejvíce je rozšířený na Slovensku, kde vznikl a nebo u větších měst v ČR. Se smutkem musím podotknout, že v Ostravě se nalézá jen několik aktivních Knihoběžníků, na druhou stranu, když vidím mapu (nejen) Evropy, tak je zajímavé, kde na dovolené můžete objevit knihobežnickou knihu.


Proč je název, jaký je? Všechno je v principu hry. Najdete knihu podle údajů, oznámíte na webu, že ji máte, přečtete si ji, napíšete její příběh na web a zase někam schováte a to také zapíšete. Pokud máte nějaké své knihy, které nečtete můžete je zařadit do knihoběžníka také (na adresu Vám příjdou přesné instrukce a nálepky na polepení knihoběžnických knih).

Pokud Vás to zaujalo jako mě, tak stačí kouknout na stránky http://www.knihobeznik.cz/, na kterých najdete všechno potřebné a třeba můžete zjistit, která kniha uběhla nejvíce kilometrů.


6 komentářů:

  1. O Knihoběžníkovi jsem nikdy neslyšela, ale vypadá to na velmi zajímavý projekt a skvělý nápad, hned jdu prozkoumat jejich stránky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dost dobré. Nevím, jestli bych se zapojila, ale vypadá to zajímavě, rozhodně se na to někdy kouknu.

    OdpovědětVymazat
  3. Pár knih jsem schovala, na svých místech už nejsou, ale ani jsem nenašla žádné cizí. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. aspoň někdo našel ty tvoje....moji v univerzitní knihovně Slezské univerzity snad nikdo nechce :( a jinak jsem našla jen jednu, protože mi je divné se třeba pod něčím hrabat na frekventovaném místě za dne :D a za noci se tam bojím :D

      Vymazat
    2. Jenže nepokračují dále, takže je spíš někdo našel a prostě si je nechal. :/ Já bych klidně chodila hrabat s tebou :D

      Vymazat
  4. Tuhle akci jsem zaregistrovala a velmi mne okouzlila. Bohužel, když jsem zkoumala mapu, došla jsem k závěru, že Ústecký kraj je zabitý a vždycky bude. Konkrétně v Mostě byla jen jedna kniha a už nic jiného se tu neděje. Možná bych zkusila ji někam v našem městě chovat,ale myslím si ,že tady je velká možnost, že ji vyhrabe někdo jiný, než ten, komu byla určena. No uvidíme, rozhodě je to ale zajímavá akce :)

    OdpovědětVymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: