pátek 21. února 2014

# Loužička slov

Jak jsem podpořila hnutí Hare Krišna

Čas od času, když mám den a jsem buď ve velmi pěkném nebo velmi hrozném rozpoložení, tak chci udělat něco pro lidi.
Onehdá asi 1 rok a půl zpět jsme si s panem Dé pořídili plyšovou myšku s magnety v tlapičkách. Zrovna jsme vycházeli z ostravského výstaviště, kde se v tu dobu konala Výstava hraček, a tak v tom hezkém rozpoložení nás zastavil mladý prodejce a nabídl nám zakoupení nějaké malé blbůstky či jen tak přispění na děti. Normálně takové oslovující lidi obcházím obloukem (prostě nemám ráda, když na mě někdo cizí mluví a snaží se navázat uvolněný rozhovor), jenže v tento den jsem měla někoho dobrosrdečného po boku, a tak jsme z míni proutěného talířku? vyhrabali plyšovou myšku, na kterou jsme se složili. Pojmenovali jsme ji PU-myška (jako PUtovní nebo PUjčovací), kterou jsme si co 2 týdny půjčovali domů. Nejen kvůli nepořádku u pana Dé, ji mám už nějakou dobu doma já:

Za nějaký další čas jsme pak potkali (ano, zase s panem Dé) na Masarykově náměstí v Ostravě takovou velmi obyčejně oblečenou slečnu, která prodávala nějaké domácí sušenky. Ty si koupi pan Dé sám, ale dal mi ochutnat a byly moc dobré.

DNES jsem podobnou slečnu se stejnými sušenkami potkala u nákupního centra Nová Karolína (rovněž v Ostravě). Nejprve jsem ji odbyla, ale pak jsem se rozhodla si nějaké sušenky vzít.

Vybrala jsem si tyto:
Ovesné - obyčejná + čoko sušenka
Ovesné - oboje čokoládové (na fotce není, protože jsem ji snědla :D)
- za to jsem "přispěla" 50 Kč, ale dostala jsem pak ještě 2 kokosky (to žluté vpravo nahoře - jo taky jsem jednu snědla :D) jako bonus

Co je FAJN?
- velikost
- všechno je vegetariánské
- když obsahují cukr, tak třtinový
- a vůbec jsou tak nějak zdravé :D

Kokosky jsou pojmenované kišorki a na můj vkus jsou moc sladké, i když tak moc překokosované (jako že tam toho kokosu je fakt moc) kokosky jsem už dlouho neměla.

Ovesné sušenky jsou pojmenované jako govardhánky a jsou skvělé. Nijak nepřeslazené, místo kakaa je tam karob (a to ho doma fakt neumím dobře zpracovat) a uprostřed se nachází vypeckovaná datle.

Navíc obsahuje i nějaké koření a už se nedivím, že mi místy chutná víc po perníčku než po čokoládě :3.

Ještě k velikosti, která je pro mě rovněž oslovující. Tento bochníček je přes celou mou dlaň a jeho výška je také solidní.

Nicméně jsem po přečtení popisku, na kterém jsou kromě jiného i suroviny, zjistila, že jsem PŘISPĚLA nějakému Bhakti yoga centru, které, po mém prostudování na internetu, je nějaký spolek Kršňáků.
Na druhou stranu není to jako by za mnou běhal nějaký magor v obarveném plátnu a snažil se mě přinutit, abych si něco přečetla. Takhle jsem si DOBROVOLNĚ koupila mňamku :) a neberu to tak, že díky mým 50 korunám se stane kdoví co ...

Nakonec by měl zajímal Váš názor na podobné prodejce, které potkáváte na chodníku. Koupili jste si něco nebo hodláte koupit? A máte nějaký osvětový názor nebo jste materialisté jako já? :D

24 komentářů:

  1. Haha, náhoda. Taky jsem slečnu potkala v centru a dvě sušenky jsem si koupila, protože byla sympatická a milá (ne jako obvyklý prodejci :-D). Nevím už jak se jmenovaly, ale byly z karobu a chutnaly trošku jako čokoládové Bebe. No ani nevím že jsem přišpěla na něco takového, ale nevadí mi to. Za ty sušenky to stálo. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo to byla určitě ona :) Právě, že mi to vzhledově jako Bebe přišlo, ale ta perníčková chuť je neodolatelná :D.

      Vymazat
  2. Tyhle lidi nikdy v ničem nepodporuju. Doslova je ani nemám ráda, jsou mi dost nepříjemní. -.-
    Navíc - pokud budu někdy na něco chtít přispět, tak to udělám úplně jiným způsobem. Například, když miluju zvířata a chci pro ně něco udělat, tak nepřispěju někomu na ulici (kdo je navíc na 89% podvodník), ale zajdu do nějakého útulku či ZOO a poptám se, jak můžu být nápomocná (ať už penězi nebo fyzicky). :)
    A tak to platí i o všech ostatních. prostě, když chci na něco přispět nebo někomu/něčemu pomoct, tak si to najdu sama a zjistím, co se dá dělat.

    Si třeba vem, že se taky nějak naoblíkám, někde si seženu nějaké přívěsky (dneska se dají vyrobit na zakázku s jakkýmkoli textem a levno), zajedu do města, kde mě nikdo nezná a budu to prodávat s tím, že to je příspěvek na nemocné děti. Každý pátý mi uvěří a koupí si to. A než na mě někdo poštve policii (mimochodem - i IČO atd. se dá sfalšovat), budu pryč i s penězma.

    Takže asi tak. XD

    PS: a navíc - jakkékoli jídlo (ať už obědy nebo laskominy jako právě sušenky) je pro mě nejdůvěryhodnější, když si ho udělám sama (případně mamča XD), jinak k němu mám nedůvěru. Ráda znám zdroj odkud je daná bašta. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tomhle jsme částečně za jedno. Nemám ráda,když mě někdo obtěžuje takhle na ulici, kde si doslova žiju svůj svět. Taky nevěřím, že se ty peníze dostanou, kam mají. A to třeba ne z důvodu, že by byla dotyčná osoba podvodník, ale protože vím, jak to chodí. Takto se např. k těm dětem dostane jen minimum, protože se vše přerozdělí materiálně a na zaměstnance "neziskovky" atd.
      Nicméně mi nejvíc vadí rádoby pojišťováci nebo prostě lidi v kvádrech běhající po náměstí.
      Asi bych si to taky nekoupila, kdybych už to neměla ochutnané :D. Ale napadá mě otázka....ty nikdy nejíš venku? Nebo si nekoupíš pochybnou sladkost na pouti?

      Vymazat
  3. Podobnou paní se sušenkami potkávám u nádraží u nás ve městě, ale ještě jsem si nic od ní nekoupila... Řekla bych, že to nebude ta samá : )
    Sušenky vypadají opravdu zdravě a jsou super velké : C XD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná by stálo za to si někdy s ní popovídat :). Jen tak nezávazně.
      To jsouuuuu :3 zajímalo by mě, jestli na to mají nějaké formičky ...se musím příště zeptat :D.

      Vymazat
  4. Tak tato slečna měla skoro 100% široký úsměv a rozkošnou barevnou čepičku. Tyhle koláčky si od ní kupuju pravidelně, skoro vždy, když zavítám do naší Ostravské Fukušimy. :D
    Ale kokosek jsem nikdy nedostala!!! :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo ...čepička tam byla :D. Byla celkově taková milá :)). Ale tak aspoň jsem si oddechla, že jí to někdo kupuje, protože je fakt zajímavé, jak se pořád culí :), tak jako sama ne jako prodejní tah :D.
      Musíš si asi připlatit :D.

      Vymazat
  5. Jé, tak sušenky vypadají hezky, ale ten účel se mi nelíbí. Rozhodně mi to nepřijde jako nějaká dobročinnost přispívat Yoga centru.. To už bychom mohli vybírat i na Pole dance studio :D Jsem celkem ráda, že jsem se zatím nenechala zlákat a příště až je uvidím tak se musím zeptat na co že ty peníze přesně jsou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ono to asi nebyl účel. Já ani sama nevím....Jsem materialista, chtěla jsem sušenku, ona ji nabízela a proběhl obchod. To, odkud je sušenka, jsem se dozvěděla až pak. Tak ani nevím, jestli jsem fakt na něco přispěla, jakože asi jo....ale taky se většinou v obchodě nestarám, kam půjdou moje peníze.
      No když uděláte takové koláčky a zapíchnete do toho Pocky a bude to vypadat třeba jako ta vaše skládací tyč, tak si to klidně koupím :D.

      Vymazat
  6. Dneska mě v Kroměříži oslovil mladý prodejce, vůbec nebyl vtíravý jak ostatní, asi na mě hodně zapůsobilo to, že řekl, ať se jdu aspoň podívat, co tam má. Tak jsem se podívala a koupila. No co, nevnucoval se, byl sympatický, tak proč ne.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, nevíš prosím, zda se dá nějak zjistit, kdy v centru jsou?:) mi taky strašně chutnají, ale zatím jsem je potkala jen 2x!:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. AHoj, minulý týden jsem šla přes most do Karolíny a jedna slečna chodila právě tam mezi těmi stromy před tím oblým mostem. No a pak se jedna pohybovala i dole u vchodu do Karolíny kolem těch laviček.

      Vymazat
  8. já si je včera koupila taky, nezlobte se, ale na mě teda strašně moc sladké, tvrdé, dusivé, datli jsem nenašla :-(, a příště se musím zeptat na ,,rostlinný tuk,, co je to zač...já mám moc mlsnou pusu a tedy strašné zklamání.

    OdpovědětVymazat
  9. Taky kupuji pravidelně, ale jen jeden druh o kterm vím že je vegan. Tyhle lidi mám ráda, často si s nimi i popovídám, jsou milí. Dostala jsem pozvání i k nim do Bhakti yoga centra a chystám se tam, jelikož vnímají život velmi podobně jako já, chci zjistit více :)

    OdpovědětVymazat
  10. Taky kupuji pravidelně, ale jen jeden druh o kterm vím že je vegan. Tyhle lidi mám ráda, často si s nimi i popovídám, jsou milí. Dostala jsem pozvání i k nim do Bhakti yoga centra a chystám se tam, jelikož vnímají život velmi podobně jako já, chci zjistit více :)

    OdpovědětVymazat
  11. taky jsem pani potkala, byli vynikajici ale osobne mi chutnaly vic ty svetle bez karobu co chutnali jako štramberské uši :)

    OdpovědětVymazat
  12. Dobrý den je možné že je jde potkat i na Vsetíně ??

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý den, já jsem je potkala ve Zlíně a právě sušenky jím a jsou výborné! Hledám na internetu recept :-D nemáte ho, prosím, někdo?

    OdpovědětVymazat
  14. Nejvíc mi chutnaly govardhánky plná chuť ještě bych si dal, ale kišorki byly moc kokosové. Kdybych ji potkal znova dal bych i pětikilo za celý košík :)

    OdpovědětVymazat
  15. Zrovna dneska jsem slečnu potkala😇a teď si pochutnavam na govardhankach, mám je moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  16. Život oddaných Krishny což znamená doslova vsepritazlivy se zakládá na učení Bhagavadgity a Srimad Bhagavatamu. Sušenky mají Blahodárny účinek na duchovni vnímání jelikoz vědomí kuchaře se odráží do pokrmu. Lidé kteří je dělají v bhaktijoga centru neji maso nepiji alkohol a neberou drogy.jsou to mniši kteří rozdávají milost v podobě sušenek a vedskeho poznání které začíná rozdílem mezi duši a tělem. Knihy jsou starodávné autorizované mnohymi dávnými realizoványmi mudrci na cestě za poznanim. Toto není víra ale praxe na základě životního stylu a mantra meditace. Mají i stránky bhaktiyoga centrum. Hezky den. Člověk tak přispívá na svou duchovní jiskru a čistí falesne ego založené na já a moje.. Vše je velice vědecké a je třeba si o tom přečíst a pak vyzkoušet. Každý chce být šťastný a ta slečna je protože praktikuje duchovní život.

    OdpovědětVymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: