středa 14. srpna 2013

# Knihy # Kultura

Knižní dny

Na základní škole asi v 7. třídě jsem se dozvěděla, že existuje Mezinárodní den dětské knihy. Spadá pod datum 2. dubna a hlavním důvodem je narození H. CH. Andersena (dánského pohádkáře). Stejně tak jsem se za nějaký čas dozvěděla o Světovém dni knihy a autorského práva, který spadá na 23. duben a také má toto datum své vysvětlení. Dne 23. dubna zemřelo/narodilo se mnoho známých spisovatelů, jako je: W. Shakespeare, Miguele de Cervantes y Saavedra, Inca Garcila de la Vega, V. Nabokov atd.


V oba dny probíhají takřka po celém světě různé akce, které pořádají nakladatelství, knihovny atd.

(Zá)Nově se 31. srpna "slaví" na Slovensku a v Česku Den nepřečtených knih. 

Proč jen v těchto 2 zemích? Je to z důvodu toho, že tento den si nevymyslela žádná světová organizace, nýbrž slovenské nakladatelství Martinus, které proniklo i do ČR.
Uvádí, že každý Čech má u sebe doma 27% nepřečtených knih. No....já jich mám asi víc, vzhledem k tomu, že máme opravdu velkou rodinnou knihovničku.

Loni jsem jej chtěla slavit čtením, ale bohužel to nevyšlo. Takže snad to už letos vyjde (pokud přežiju oslavu svých narozenin :D). Hodlám si přečíst, resp. dočíst Mein Kampf (což bych už mohla vzhledem k tomu, že je půjčená z univerzitní knihovny :D)

Ráda bych se Vás tedy zeptala, zda nějakým způsobem slavíte knižní dny? Budete slavit Den nepřečtených knih? A pokud ano...co si hodláte přečíst?

PS: Tento den má i svou událost na FB: https://www.facebook.com/events/436209239827472/?fref=ts :))



3 komentáře:

  1. Teda, k tomuhle bych se ráda přijala.
    Přečtu buď nějakou knihu o fotografii, nebo nějakou z knih co jsem dostala a zatím neměla čas je přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. *přidala :D
      ...Celkově to nějak nedává smysl. Je pozdě. :D

      Vymazat
    2. ...a já jsem zase asi slepá vzhledem k tomu, že jsem to špatné četla správně :D
      Na tomto dni je špatné jen to, že je to den, a tak 1 knihu možná někteří nepřečtou, ale o fotografii vzhledem k fotografiím to by šlo :)

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: