středa 23. ledna 2013

# Já rád játra...

Muffiny

Otázka pro začátek.... Říkáte jim "mufíny" či "mafiny"? ....Já volím první verzi, i když vím, že správně je druhá. Jsem příležitostná kuchařinka a mezi mé lásky patří různé doplňky ke kuchtění, které jen tak v obyčejných domácnostech nenaleznete ....na svou formu na muffiny, jsem však několik let musela čekat.
Nejsou to ty klasické košíčky (i když silikonové mám taky), ale jakoby květinky. Vypadají velmi roztomile.

Ráda experimentuji, a tak mě nebaví dělat obyčejné čokoládové, vanilkové s kousky čokolády a jiné klasické muffiny.

Moje nejoblíbenější jsou citronové.

Recept:
1 vejce
1 / 2 hrnku rostlinného oleje
3 / 4 šálku mléka
1 / 2 hrnku cukru
strouhaná kůra z 1 citronu
šťáva z 1 – 2 citronů
2 hrnky hladké mouky
3 lžičky prášku do pečiva
1 lžičku soli

A to jsou ony....vypadají krásně, no ne? Jen škoda, že je nemám v té krásné květinkové formě. Každopádně mít více forem na muffiny je dobře, protože se tak dá aspoň snadno rozlišit, které jsou s jakou náplní.
Do květinkové formy dávám převážně meruňkové muffiny.

Recept:




100g másla
3 vejce
200g jogurtu
300g polohrubé mouky
150g cukru moučky
2 lžíce prášku do pečiva
1 lžička mleté skořice
2 lžíce sušených nakrájených meruněk
špetka soli
Postup:
1. Rozpuštěné máslo ušlehejte s vejci a s cukrem do pěny. Vmíchejte jogurt, mouku prosetou s práškem do pečiva, skořici, špetku soli a sušené meruňky nakrájené nadrobno. Přísady důkladně promíchejte.
2. Těsto rozdělte do formy na muffiny, kterou jste vymazala tukem, a upečte v troubě předehřáté na 180°C cca 30 minut. Muffiny nechte vychladnout na mřížce a posypejte cukrem moučkou.

Dobrou chuť :)




2 komentáře:

  1. Vypadají moc hezky, na kolik kousků je ten recept? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 16-20 klasických košíčků u každého receptu :), pokud by bylo těsto tuhé, tak ředit mlékem, nově jsem do citronových začla dávat jogurt a jsou pěkně nadýchané :)

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: