neděle 13. ledna 2013

# Já rád játra... # Vymoženosti

Fondue

Ač se to zdá neskutečné, tak slovo fondue (čtěte "fondy") mi bylo vysvětleno až v 2. ročníku na střední v předmětu Společenská kultura, kde jsme probírali etiketu, oblékání, stolování etc. Dříve jsem tomu říkala prostě jen fondue :D.

Na toto období si vzpomínám s úsměvem a zejména na písemku, kdy jsem jako skupina A dostala toto slovo k vysvětlení (znamená to "tavený" - původně šlo o sýr, až později o čokoládu) a moje kamarádka ve skupině B dostala k vysvětlení slovo "flambování". Flambování je asi horší popsat a tak na papír k tomuto slovu napsala "to je to s tím ohněm" :D:D. Učitelka myslela, že špatně vidí :D.

Každopádně jsem vždycky chtěla mít vlastní fondueovač, nejlépe keramický. A pak se mi to splnilo. Koupila jsem si ve tvaru srdce z Oriflame.

Spolu s ním jsem dostala ještě v balení pár receptů, ovšem ten svůj jsem si vychytala sama. Tavím tedy pouze čokoládu, sýr jsem zkoušela (s bílým vínem), ale nebylo to ono.

Recept:
2 tabulky tmavé čokolády (nejlépe se 75 a více %)

 1/2 smetany (12%)
špetka mletého chilli
3 lžičky rumu

Roztavíme čokoládu ve vodní lázni a přilijeme smetanu, která má pokojovou teplotu. Po přilití čokoláda rázem jakoby ztuhne, ale po chvíli vaření lze metličkou rozšlehat do hladka. Přidáme rum a chilli (ale jen špetku, abychom to přežili :D). Čokoláda by měla být pěkně tmavá a né moc řídká.

Nejlepší ovoce (dle mých chuťových buněk) je:
banán
hrušky
kaki
švestky
jahody

Teď už tak moc čokoládu nejím, a tak jsem se rozhodla dopřát tuto dobrůtku i mé kamarádce a k narozeninám ji dát malou "formu" na čokoládové fondue. Koupila jsem ji v Nanu Nana, který nalezneme v každém větším nákupním obchoďáku. V Ostravě je ve Fóru Nová Karolína a v Shopping parku :)





4 komentáře:

  1. Buď ráda za druhák, mně to vysvětlili až teď ve třeťáku! :D
    Dřív jsem si to neuměla spojit.

    OdpovědětVymazat
  2. Super článek :) A kamarádka moc děkuje, protože miluje čokoládu a nádobu na fondue si přála už dlouho :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nemáš za co, Kocoure :) počkej na další rok (pokud mě nevyrazí ze školy XD), to bude taky něco ekšn

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: