úterý 1. října 2013

# Fotošůt # Každé místo má svůj příběh

V(O)poli

Podávám hlášení! ZATÍM žiju !
Oficiálně jsme včera vyrazili něco po 2 hodině odpolední z Krnova (odkud je má Formule). Hranice jsme projeli rychle, horší to bylo v Polsku samotném. Aneb jedete třeba 15 km a kolem jenom pole a kousek lesů. Formule poznamenala, zda se ve škole nesekli a nemáme náhodou dojet do "POLE" místo "OPOLE" :D.
Nakonec jsme ale dorazili na konečnou stanici, což je Dom studentów Niechcic.
Bydlíme ve 4. patře, přijďte nás navštívit!

Česko-polsky jsme se dohádaly s sl. J. v administativním kanclu a ubytovaly se v buňce se 3 Turky. Novinkou je, že k nám má do pokoje ještě přibýt nějaká slečna ze státu na M. (J. říkala, že Mezopotámie, ale to asi těžko).
Jsou tady moderní pokoje, ale asi nestačí na to, co jsme si přivezly. Chtělo by to více prostor na uskladnění (fakt netuším, kam dáme slečnu z M.).
První den nám nedali peřiny a přes okno táhne. Zachránil mě můj lolita kabát. Každopádně jsme toho stejně moc nenaspaly, protože Turci se vrátili kolem půlnoci a zvonili, protože neměli klíče, a pak ještě do rána zpívali.

Dnes ráno....
To bylo vzhledem k absenci polštáře a peřin kruté. Bolest za krkem a bordel v kuchyni (Turci ještě večer jedli). Ztratily jsme se při cestě na Kollegium (kancly a odbory univerzity) a paní Mucha se na nás vykuckala. Každopádně nakonec přišel sympatický mladík, který nám všechno vysvětlil, udělal krátkou prohlídku města a nabídl výlety s Erasmáky ^^.
Jsem na stáži tedy v Bibliotece (knihovně) a máme za úkol tlumočit polštinu do češtiny :D (Tohle nám jde, tlumočit, číst, rozumět, ale mluvit prostě nebudem!) Jsou tam na nás moc milí. Dostaly jsme hromadu informačních letáků o městě, CD a hlavně MAPU!

Následuje photoshoot z dnešního krásného dne:

Restaurace u řeky

 Zelený mostek
 Formulka v "hracím" parku
 Stolečky v parku
 Barevná fontána a balonky na lampách
 Opolská filharmonie
 Kollegium
 Nádvoří Kollegia
 Sochy v univerzitním parku




 Žádosti u ruku

Byly jsem i nakupovat. Takže jsem přišla k drobáskům.

A co jsem si koupila?
Nemohla jsem odolat a nevlastnit alespoň jednu polskou knihu, a tak jsem si koupila G. Orwell - 1984 :)
A na uklidnění vynikající jahodovo-smetanový čajík zn. Lord Nelson a Sunrise vodka/lemon flavour (taková limonáda s 5,6% alkoholu).

Blíží se večer, mám skluz s psaním seminárky, přes okno zase táhne, ale konečně máme polštáře!
Zítra se jdeme podívat na inauguraci, pozítří na Erasmáckou meeting párty, ale o tom už zase příště :)
Mějte se Famfárověěěěěěě a nejezte tolik Ibalgínů jako já :)

8 komentářů:

  1. Zajímavé místo... Ale další cizí spolubydlící ti nepřeju -.-" ... Tedy já bych si byla trochu nejistá, úplně cizí lidé... Oo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky k sobě už nikoho nechci :( Mohly jsme si zvolit. Druhá možnost byla, že bychom bydlely s 1 klukem v 1 pokoji a to by se jaksi taksi taky nehodilo :-/

      Vymazat
  2. Teda začátek nebyl asi nic moc, ale aspoň už to asi nemůže být o moc horší :D A jinak město podle fotek vypadá moc hezky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pak jsme zjistili, že tady někdo byl a popřehazoval nám věci. Prý student, co si nechal klíče....nic drahého nevzal, ale chybí mi ručník :D

      Vymazat
  3. Žádné peřiny ani polštáře? Proboha! To je hrozné, snad se už o vás budou starat lépe :(
    Stát na M? Napadá mě... Maďarsko, Makedonie, Moldávie... jsem zvědavá, co to bude :D

    Povedené fotky :)
    A nepapej Ibalginy, zničíš si žaludek, bobku :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ibalgíny byly kvůli absenci polštářů...nehorázně mě bolelo za krkem a hlava :-/
      Taky jsem zvědavá odkud a jaká bude :D Budeme multietnická buňka :D

      Vymazat
  4. No to je docela drsné tedy :D Ale musím říct,že místo na fotkách vypadá nádherně. Tak si to tam užívejte,a ať už vás žádná nemilá překvapení nečekají xD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Začíná to být drsnější a taky začínám litovat, že tu jsem jen na měsíc. :D Překvapení nejsou milá ani nemilá ze začátku...až pak se to vždycky někam vyvine.
      Ano, město je kouzelné. Úplně jsem se do něj zamilovala :)

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: