čtvrtek 31. října 2013

# Filmy # Japonsko

Žrádlo pro duši

V poslední době se mi toho docela dost nahromadilo. Ve volných chvílích skenuju knížky na bakalářku (v polštině), píšu přednášku na Akicon a morduju se se seminárkama.

"Daleko" od domova, moje duše pomalu, ale jistě chřadne. Chybí mi konverzace na úrovni, v jazyce, ve kterém se dokážu projevit, a také nějaká ta kultura. To poslední jsem se rozhodla napravit a hned 4x.

Co tedy bylo hlavním žrádlem (žrádlo -> překroucené "Źródło" (čteno žrůdlo)= zdroj) pro mou zanedbanou duši?

1) Přednáška na Institutu sztuki s mistrzem valki mieczem IWAKUMA TSUTOMU
Česky - přednáška na institutu Umění s mistrem války mečem IT :)

Čekala jsem, že se dozvím něco nového, ale bohužel. Povětšinou šlo jen o prezentaci této osoby. Byl nám sice puštěný nějaký krátký film, který ukazoval obřad čaje, souboj mečem a očistu, ale já si z toho pamatuju jen kousek. Mnohem víc mě zaujalo křeslo, na kterém byla přišita hromada malých (ostře) růžových polštářků, a já v něm v půlce této přednášky usnula :D.

2) Sushi restaurace

Než odjedu, chtěla jsem jít vyzkoušet místní sushi. Formulka ho díky bohu nikdy nejedla a měla tendenci ho zkusit, tak jsme zašly do místního "sushi baru" Kaiseki, který nejlépe vyhovoval nabídkou, cenou a umístěním. (Opravdu mi nevyhovují sushi bary v obchodních centrech, které jsou zbytečně předražené, nesladěné atd.)
Moc se mi líbilo prostředí restaurace. Vše bylo dokonale sladěno. Stoly byly chytře odděleny, obsluha "tématicky" odděná a nenašla jsem žádný velký kýč.
Daly jsme si Hosomaki sushi - Sake (6 ks/12 zŁ - cca 75Kč), Uramaki sushi - Spicysake (8 ks/19 zŁ - cca 120 Kč) a k pití 0,5l džbánek Senchi (10 zŁ - cca 63 Kč).
Bylo to výborné :3 Skvěle jsme se najedly + jsem ještě udělala Formulce krátkou přednášku :D (prostě jsem si nemohla pomoct, jí do toho nezasvětit :D).
Po zaplacení (, které proběhlo podle té nejlepší etikety) jsme ještě jako BONUS dostaly švestkové víno. :3

3) Studentské kino
Každé pondělí probíhá v takovém menším kulturním centru promítání filmů (pořádané studenty, nejen pro studenty). Promítá se v sále, židle jsou polstrovanější, kapacita komorní. Vstup je zadarmo + před promítáním je ještě krátká přednáška o autorovi, filmu, hlavním obsazení atd.
Film je s původním dabingem a (nepřekvapivě) s polskými titulky. Navštívily jsme promítání Gosford Parku od Roberta Altmana. Je to tak trochu jiná detektivka. Altman je označován za amerického režiséra, ale jeho filmy (zvláště tento) je tak ryze anglický až to možné není. Kumulace slavných anglických herců na jednom místě ještě nebyla nikdy tak velká.
Nejvíce mi přišlo vtipné, že většina postav spolu hraje i v jiných filmech, a tak jsem v tomto filmu nalezla Harryho Pottera, Pýchu a předsudek, Univerzální uklízečku atd.
Dodatečně - "trochu jiná detektivka" znamená, že na rozdíl od jiných zfilmovaných detektivek se v této spáchá čin až někde uprostřed a film nám poskytuje všechny informace (a ještě mnohem víc), abychom odhalili vraha logickým úsudkem a pak už jen čekali, jestli jsme usoudili dobře.
Já se TREFILA! wuhuuuuuuu :)

4) IV Wieczór Improwizacji Teatralno-Kabaretowych
Nevěděly jsme, na co jdeme. Jen, že se jedná o improvizovaný kabaret. Na místě nám od našich známých bylo vysvětleno, že na pódiu bude vystupovat 6-členná (studentská) skupina s názvem Grupa Impro To MaŁo Powiedziane.

Je to představení na způsob české Partičky. Pro začátek nás rozehřáli. Měli jsme se postavit a na nějaké slovo něco udělat. Poté, co jsme se vykřičeli, promasírovali spolusedícího a poobjímali 5 lidí, jsme se usadili a sledovali děj. Jako diváci jsme vymýšleli postavy a prostředí. Bylo to skvělé. A nejlepší nápady na konec byly odměněny volňásky do barů, na představení, na drink atd.

(Improvizované umyvadlo)

......
Nakonec, jak vidíte, byla moje duše spasena a povznesena opět na úroveň. Nebýt těchto (ne)malých radostí, tak se opíjím v 7. patře na koleji nebo skáču z okna, jak se to dělá na vedlejší koleji.
Mám před sebou poslední den tady. Čeká mě balení, loučení a......napsání závěrečného článku pod štítek Zbloudilé ovce.

PS: Napište mí, jakým žrádlem krmíte svou duši Vy :)?

4 komentáře:

  1. Ta sushi restaurace vypadá moc pěkně, tak samo to jídlo na fotce. Jsem moc ráda, že jste si pochutnaly :)
    Na improvizovaný kabaret bych taky hned zašla, zní to jako skvělá zábava~

    To už míříš zpět do naší zemičky? Panejo, nějak rychle mi všechno utíká, připadá mi to jako včera, kdy jsi psala článek s prvními dojmy ^^'

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano ano, za pár hodin jedu zpátky. Byl to "jen" měsíc, ale 32 nezapomenutelných dnů.

      Vymazat
  2. Ja sa kŕmim kadečím, podľa toho, na čo mám aktuálne chuť. :D U mňa dosť často vedie kniha, na kultúru až tak nie som :D Ale v poslednej dobe som predovšetkým vášnivý psíčkar, hoci dnes som mala na prechádzke Psa aj Molly a bol to na mňa asi pritvrdý oriešok. :D


    Dada / Trojveršie.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k tomu, jak to mám v poslední době s knihami a vůbec s volným časem (jsem schopná usnout prakticky kdekoliv a jakkoliv :D), tak ti nesmírně závidím.
      To by byla fajn brigáda :) starání se o pejsky a venčení, když tě to tak baví :)) (aneb jak spojit zábavné s užitečným :))

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: