úterý 10. září 2013

# Fragile Figurine # Kultura

Výlet do Olomouce na dýchánek

Tak trochu jiné povídání o čajovém dýchánku a otvíračce prodejny Porcelain Doll v Olomouci.

S mou drahou Nanou jsme vyrazily v 8 ráno ze Svinova RegioJetem. Měly jsme krásné místo v Internet Café v ještě hezčích kožených křesílkách. Cítila jsem se jako v ráji a nebylo to jen tím vlakem, ale i faktem, že po dlouhé době jsem cestovala jen tak s kabelkou a ne s krosnou nebo kufrem.
(Nani - aristo)
Byla to má první jízda RegioJetem a pan Stevard, ačkoliv měl přímo výstavní zadek, nás zklamal. Kafe i snídani jsme dostaly těsně před nádražím v Olomouci.
Když jsme vystoupily z vlaku už u nádraží čekala početná skupinka lolit a jejich pánských doprovodů, i když k oficiálnímu srazu jsme měli ještě 1 hodinu času. Za tu dobu si Nana stihla rozměnit a já jsem obdržela od jedné slečny z VV legíny (, které mezitím stihla ještě zapomenout v tramvaji).

V 10hod. se tedy už více početná skupinka začala přesouvat k čajovně Sofie, která je v historickém centru Olomouce. Cestou jsme se částečně seznámily a konverzovaly na téma Přiznání :D, zmrzlina, oblečení a hlavně mě zajímalo, zda si mohou dát lolity vodní dýmku. Odpověď zněla NE.

V čajovně to měla Pet moc pěkně připravené (mluvím o jmenovkách). Každý měl na kartičce vytisknuté své jméno a k tomu dostal ladící mašli, jejíž barvy si navolil při rezervaci vstupenky. 
(Byla jsem neskutečně nadšená a ráda, že mám další doplněk, který mi ladí k sukni.)
Po obdržení "vstupenky" jsme se přesunuli dolů do čajovny (je umístěná ve sklepě a nebylo tam zrovna dost dýchatelno), rozmístili jsme se do boxů, Pet nás přivítala, ukázala nám album se soutěžními fotkami, vysvětlila nám způsob hlasování a představila program.


Protože nás bylo hodně, rozdělili jsme se postupně do 3 skupinek, kdy si každá obešla určitou památkovou trasu až k prodejně PD, kde si mohla něco zakoupit. My jsme se nacházely v 3. skupince, která mi naprosto vyhovovala. 

Pet nás provedla historickým centrem Olomouce. Navštívili jsme chrám s největšími varhanami ve střední Evropě.


Poté jsme se prošli přes náměstí a mohly obdivovat Mariánský sloup či Olomoucký orloj. Vyšlapali jsme pár uliček.
Udělaly pár fotek u kašny.
A než jsme se dostaly k prodejně, navštívily jsme ještě jeden chrám.
Co dodat k samotné prodejně? Je to moc pěkné místo. Obdivuji Pet, jak to tam zvládla vyzdobit a připravit. Škoda jen, že je až v několikátém patře a tedy nejde vidět do výlohy až z ulice. Každopádně ji držím palce.
Po tom, co jsme se vrátili všichni do čajovny, tak jsem si dali vodní dýmku. Motivace přišla i ze strany slovenských lolit, které dýmku jako takovou absolutně nezavrhly jako ty české. Je mi líto, že jsem si s nimi nepokecala, protože slovenskou stranu mám opravdu ráda.
Až se poslední skupinka spolu s Pet vrátila do čajovny, proběhl krátký koncert (3 písničky) Salome, která má doslova operní hlas. Poté následovala tombola (nemám štěstí, a tak jsem vyhrála pouze malou limetkovou brož). Program byl krapet ve skluzu, a tak jsem neviděla vyhlášení soutěže (i když vítězem jsem si byla naprosto jistá předem - jsem ráda, že se 2 ze 3. pro které jsem hlasovala, umístily :)) a utíkala na vlak. V čajovně jsem si zapomněla ty prokleté legíny, které mi už byly ten den zapomenuty, ale vzala je ZLATÁ Pet. Cestu domů vlakem ČD jsem trávila povídáním si s Dra-Gonem.

Tento den zkrátka vyšel skvěle. Ačkoliv se mému oblečení cigáni v Přívoze smáli, na zastávce mě večer nabalovali ožrali pupkatí staří chlapi bez nohy, všichni okolo se ptali, jestli nejsem z jižní Moravy a sousedé si teprve všimli, že v něčem takovém chodím a neuměli uvěřit, že je to z Japonska :D.

Ačkoliv nedoufám, že si toto Pet přečte. Ráda bych jí takto OFICIÁLNĚ poděkovala. Neumím si ani představit, kolik jí to muselo dát práce a vzít času, všechno takhle nádherně a detailně připravit - vstupenky, program, tombola, celý obchůdek. Doufám, že se jí splní její cíle a nejen obchůdek ale i projekt Čarostroj vyjde :)

6 komentářů:

  1. Sakra jak já Ti závidím, že jsi tam byla. Musel to být skvělý den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Strašně mi to bylo líto, že ses už nevešla :( S takovou tě uvidím zase až na AF (pokud na něj kvůli Bc. pojedu).

      Vymazat
  2. Ono bohužel, když se jede z Ovy do Olomouce, někteří stevardi přednostně obslouží cestující, kteří jedou do Olomouce. Pokud to neudělají, dostanou pak tihle cestující jídlo až nějakých 20 minut před Olomoucí, což je pitomé. Zažila jsem párkrát, že si museli lidí brát koláče do ruky, protože je dostali až těsně před tím, než vystupovali :/

    Celá akce vypadá podle reportů moc povedeně, muselo to být skvělé :)
    Taky Pet moc držím palce~ Je mi jen líto, že je otevírací doba jen v pátek a sobotu, kdy prostě obyčejný školou povinný smrtelník, co jezdí na víkendy domů, nemá šanci zajít nakouknout :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Božinku, tak snad si nikdy takhle koláč nebudu muset brát. Po dlouhé době jsem byla i krapet sprostá kvůli té kávě :D ale spíš tak potichu.
      Když se bude Pet dařit, tak otvírací dobu určitě prodlouží i na další dny (aspoň takové mám echo :D)

      Vymazat
  3. To vypadalo opravdu úžasně, mrzí mě ,že jsem se nemohla zúčastnit, ale hlavně,že jste si to užily ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuším, že Vy jste měly ten den taky sraz u Vás na severu. Aspoň jsem viděla fotku. Moc ti to slušelo *_*, věřím, že sis to užila také.

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: