čtvrtek 16. ledna 2014

# Loužička slov

Top 5 tea bags

Konečně jsem došla k napsání článku o mých oblíbených čajích (a kdyby neumřel foťák, tak napíšu i shopping post, tak ale ten příště tedy).

To, že jsem neskutečný čajomil víte...jakby ne :D Na nakupování čajů jsem stejně závislá jako na nakupování knih -> obojí už nevím, kam dávat (u čajů ani nevím, jak je spotřebovávat a proto 3x SLÁVA všem mým návštěvám :D).



Mnou nejvíce kupované a nejvíce spotřebovávané a logicky i nejvíce oblíbené sáčkové (neb jak říkám "pytlíkové") čaje jsou:

UPOZORNĚNÍ! Číslování neoznačuje posloupnost, nemohu si vybrat, který mi chutná nejvíc :D.

1) Infusion cool citrus (orange&grapefruit) - od Liptonu
Mám ráda skoro všechny Liptony, nicméně tento je výjimečný pro mé chuťové buňky. Život mě naučil, že když Lipton, tak jedině s hnědým cukrem a citronem (i když je citronový) -> tato kombinace dělá z již tak dost chutného čaje požitek.
Liptony jsou jedny z nejvíce mnou pitých čajů, které jsou v pyramidovém sáčku. Opravdu je heboučký a ne umělý jako u jiných.

2) Strawberry&raspberry - Marks&Spencer

Ano, o něm jsem tady před nějakým časem referovala a dle Vaších komentářů nebo článků na blozích i inspirovala.
Mé pocity se z něj nezměnily a ačkoliv jsem ochutnala i další čaje z kolekce (ne ovšem všechny), stále mu zůstávám věrná :).

3) Pure green tea - Pickwick
Tato kolekce byla první, která mě více zasáhla a podnítila mé zkoušení čajů v kupování i jiných kolekcí. Mám ráda ten pocit, kdy si mohu vybrat, na který čaj mám dneska chuť a podmínkou je jen to, aby byl zelený. A ačkoliv mango v obyčejném životě doslova nesnáším, zde je naprosto nejlepší. Úchvatná vůně. Po něm následuje jahoda, citron a brusinka. Oceňuji i design krabičky, kterou po vypotřebování používám i na jiné věci - fajn k uskladnění drobností :)

4) Rooibos Orange-Spice - BonThé
Dárek od sestry k narozeninám, vůči kterému jsem byla původně skeptická. Po tom, co jsem zjistila, že jde o sypaný čaj v pyramidových sáčcích jsem názor začala měnit. A teď? Někdy mám problém ho v Oxalis sehnat a ani se nedivím :D. Pyramidové sáčky u tohoto čaje nejsou přírodní či hedvábné jsou více umělé jako opravdu jemňounký tyl, ale vzhledem k tomu, že jde o sypaný čaj, spíše přidávají kvalitu.

5) Black tea Fruit - Ahmad tea London
Dárek z prosincového swapu. Naši mi ho ukradli a vypili, jak je chutný. A tak kupuju dál. Co se týče černých ochucených čajů, tak u mě vede....a konkrétně asi nejvíce broskvový, i když zde bych si raději koupila kolekci jako u Pickwicku :) Fakt stojí za to si ho koupit :)).


..........................................................................................................................................
Na závěr chci dodat, že jsem si vyhlédla nový čaj, který chci ochutnat....Je poměrně dražší. 1 sáček stojí 15-35 Kč. A očekávám poměr kvality a ceny. Recenze jsou na něj skvělé a jelikož firma, která ho zde prodává (a má snad všechny skvělé kolekce!) v ČR se nachází ve Vítkově a to je ke mně docela blízko, jistě si ho po našetření koupím.
Jde o: Harney & Sons a pro představu pár obrázků čajů, které bych ráda od nich ochutnala.

Wrapped Sachets Paris
Mother's bouguet Tagalong


RMS Titanic


Na závěr mi povězte, jaké máte oblíbené sáčkové čaje Vy? Preferujete víc čisté nebo ochucené? Cukrujete? Nebo sladíte něčím jiným či alternativním? Citronujete? Máte oblíbenou zemi původu? A HLAVNĚ zkoušeli jste Harney&Sons (ať Vám mohu zatím jen závidět)?


18 komentářů:

  1. Milujem caje!! :D Vacsinou pijem cisty alebo s citronom :D Ak nahodou sladim, aj tak musim dat citron (zboznujem kysle veci)
    Z tvojho vyberu uplne milujem zeleny strawberry+lemongrass od pickwicku :D Mangovy zeleny mam rada, najradsej ale Zen Chai od Teekane (zeleny+mango+citron), to je taky moj kazdodenny caj (s citronom a trochou medu je genialny:D)
    Od Ahmadu sme mali taku kolekciu 9 roznych a vsetky boli super no najlepsi bol english breakfast :D Mam ho niekde doma aj v sypanej forme, no neskusala som :D
    Inak odporucam aj Majestic limetka+goji (taka cierna leskla skatula), aj ked od Majesticu mi chutilo zatial vsetko, alebo Teekane Granny's Finest (slivka+vanilka) :D
    Harney&Sons si znacim, aby som nezabudla :D
    Ja by som chcela vyskusat nejake caje od Whittardu, mam od nich instatne cokolady a tie su neskutocne dobre :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teekane čaje moc ráda nemám...nevím, proč ale po nějakém extra hnusném ovocném jsem s nimi přestala.Nicméně moje bezlepková kamarádka pije zelený Teekane s ....možná ananasem? a ten byl fajn, takže na zelené se ukecat nechám :D.
      Od Majesticu sleduju zatím jen krabičky v obchodě...design je skvělý a tímto ti moc děkuji za tip, který ochutnat...určitě si ho v nejbližší době koupím! :)Whittard bohužel nevím, kde u nás sehnat....jejich kolekce jsou zajímavé :) mmm čokolády jsem ještě nezkoušela...aaaa musím se hodně držet, abych odolala :D

      Vymazat
  2. Ja som tiež čajofil! Ale nemám príliš v láske čaje z čajovní - pretože ja do čaju potrebujem aj hnedý cukor a citrón, čo v čajovniach príliš nefičí, preto sú mi tie ich čaje vždy buď prisladké alebo prikyslé alebo málo sladké a málo kyslé... :D

    Čo sa týka mojich obľúbencov, u mňa sa to mení - raz fičím na ovocných čajoch, inokedy na čiernom čaji, najčastejšie však na zelenom a ojedinele na bylinkových. :D

    A zbieram papierové čajové vrecúška - keď je každý sáčok balený v papierovom obale, veď vieš. :D

    A hrnčeky sú ďalšia veľkááá kapitola! :D

    Možno by som dáky čajofilný článok tiež mohla napísať. :D


    Dada / Trojveršie.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V čajovnách mi poslední dobou nechutná už skoro nic...převážně si tam dávám jen Japonskou směs k "jídlu" a Kombuchu :D. Nicméně jsem nedávno měla v jediné čajovně, která je v mém vysokoškolském městě kořeněný čaj s mlékem a medem a byl vynikající...a to normálně moc nemlékuju.
      A sbíráš jen takové, které vypiješ? Nebo všechny? ...že bych ti třeba přispěla :)
      O hrnečkách škoda mluvit...nedávno mi táta říikal, že bude rád až se odstěhuju a zmizí všechny moje hrnky :D.
      Měla bys :D.

      Vymazat
  3. ty jo, takovýhle post musím taky udělat. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Johanka: zrovna jsem chtěla napsat, že se asi budu inspirovat :D

    Jinak tedy Harney & sons jsem ještě neměla, ale chtěla bych zkusit Titanic už jen kvůli tomu názvu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už jen kvůli té krabičce :D ale složení vypadá taky fajn :)

      Vymazat
  5. Ano, čaje miluju, také jsem jejich velký nadšenec a ráda nalézá nové a nové. Vcajovem oobchůdku jsem skoro pořád. Sackove čaje moc nevyhledamam, jsem už moc rozmazlena chuti sypaných. Všemožných zelených s ovocem, domácí zazvorovy s pomerancem a matou, jahudkove :) ale ten z M&S mi taky chutnal, když si o něm psala už dávno a já ho musela vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem tím čajem inspirovala tolik lidí :)
      Zázvorový s pomerančem jsem ještě nezkoušela...vždycky tam dávám citron. Teď jsem tam zkoušela dávat i mátu a když je nejhůř...panák ginu do toho taky neuškodí...pomeranč musím zkusit! :)
      Sypané mám také ráda, ale těch je tolik, že si neumím vybrat 5 nej, a tak je jednodušší postnout 5 nej sáčkových :D

      Vymazat
  6. Já čaje miluju, ale tedy jen sypané bylinkové nebo zelené. Kdysi jsem hodně pila sáčkové, ale pak jsem si spočetla, jak ono to vlastně cenově vyjde nevýhodně oproti kvalitním sypaným čajům a uvědomila si, že mi opravdu vadí nemožnost dávkování, protože mám ráda nálevy silnější. (A též mi poněkud začalo vadit, že jsou všechny ovocné čaje ve skutečnosti čaje ibiškové + aroma ovoce. Nebo 1% ovoce, které je na obalu. Ehm. Že člověka potravinářský průmysl úplně oblbl si uvědomí ve chvíli, kdy si koupí ibišek, udělá si z něho nálev a pak se diví, proč pije "višňový" čaj.) Takhle si dělám kopu bylinek nebo zelené čaje na dva až tři nálevy a už tolik neutrácím~ Sladit nesladím, sladké pití mi opravdu nejede a navíc používám pouze stévii a ta má v pití opravdu fuj fuj příchuť ^^'

    Vlastně jediné sáčkové čaje, které používám, jsou bylinkové od Teekanne, protože dvojice "Žaludek a střeva" a "Průdušky a plíce" chutnají naprosto skvostně a tak dokonce přežiju, že jsou oproti bylinkám od Dr.Popova v porovnání na váhu více než 2x dražší a přitom mají jen z poloviny tak účinné složení. No, ale zase se tahle ochuzená a předražená příroda dá sehnat v každé lékárně a hypermarketu... xD

    Z čajů ve tvém výběru mě zaujalo zejména číslo 4, které asi někdy taky vyzkouším, protože Rooibos mám též ráda :3
    Každopádně se moc těším, až někdy vyzkoušíš zmíněné dražší čaje, už jsem zvědavá na tvůj názor na ně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na stévii se víc než shodneme...v pití to je hnus největší. Paradox, že jsem ji sehnala v čajovně :D.
      S potravinářským průmyslem souhlasím, nicméně u čajů většinou moc složení nečtu nebo to tak aspoň neřeším jako u masa apod. To by s člověkem fláklo. Opravdu tě obdivuji za tvou životosprávu a to jak to všechno dokážeš zesumírovat aniž by ses nechala každý den trávit. :)) Jednou bych to také chtěla umět...ačkoliv mě to už nějakou dobu zajímá, stále nevím, jak to efektivně změnit a možná to bude i tím, že bych musela měnit z části i mou rodinu, u které stále žiju.

      Vymazat
    2. Dodatečně se omlouvám za příšerný blok textu, vůbec mi nedošlo, že toho tolik sepisuju ^^'

      Hahaha, jsem ráda, že se shodneme :D Údajně jde taky docela o to, jaká stévie to je. Ta v kapkách prý v nápojích nechutná tak hrozně a v zahraničí jdou sehnat i značky, které údajně pachuť vůbec nemají. Ale to já teda testovat neplánuju a hodlám i nadále práškovat svou osvědčenou značkou, u které už vím, že mi alespoň v rámci mezí chutná O:) *lenost*

      Ono je to opravdu těžké a přiznám se, že kdybych takhle absolutně "clean" žít nemusela, asi bych ani nežila. Není to legrace, třeba přes svátky, když si všichni kolem tebe žerou a ty víš, co je to za "hnusy", co to udělá s tvým tělem... ale ono to tak voní a dva měsíce to všechno leží na denní bázi na stole... to je pak vyloženě novodobá tortura. Myslím, že do extrémů by člověk neměl chodit, pokud vyloženě nemusí a ideální je pravidlo 80/20 (80% zdravé stravy v jídelníčku)... či alespoň cokoliv, co se mu vzdáleně podobá. Nebo prostě alespoň jakákoliv minimální snaha neničit své tělo tak moc, jak nám to moderní životní styl nutí :3

      Vymazat
  7. I love tea. I used to be into herbal ones like strawberry and mango, cranberry and orange etc. Now I rarely drink them anymore, preferring green tea, jasmine tea, white tea, earl grey and lemon tea with fresh lemon. I hate tea with milk and I have a lot of sugar or honey with each cup, even though I'm trying to cut down. I've always loved fresh tea as well, fresh ginger or mint leaves with hot water is delicious. Mint is my favourite, especially after a meal. I'd love to try some more types of tea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do you drink earl grey without milk? Having honey in a cup of tea is still better than sugar. :) I love fresh tea too :) I used to prefer ginger but last time I prefer mint leaves with hot water and 5 grams of honey. :)

      Vymazat
    2. No milk. I hate milk. I prefer mint tea with brown sugar but I have honey more to be healthy :P

      Vymazat
  8. Já osobně sáčkové už téměř nepiju. XD Když, tak jedině ovocné od Pickwicku (jestli to dobře píšu), co se kupujou domů, ty variace po čtyřech příchutích - většinou jen jedna verze, ale nedávno mamča donesla verzi, kterou ještě neznám, ale všechny čtyři voní parádně. ^^ (ale takhle z hlavy si nevzpomenu na příchutě XD).
    Jinak nejčastěji (denně aspoň hrnek) si dávám sypaný Earl Grey (ten bergamot tomu dává ^^) a pak když zrovna doma mám nějaký sypaný jiný nebo neobvyklý (bílý s nějakou zajímavou příchutí, ovocný, jo a chci vyzkoušet maté), tak si dávám ten. :)

    A ano (i když jsi to už asi poznala z odstavce výše XD) - MILUJU ČAJE !!! :D Tak mě napadá, že jestli tenhle týden budu mít některý den trochu času, mohla bych i já udělat podobný "čajový článek". ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Earl Grey taky piju, ale liju do něj mléko :D. Maté jsem měla a piju...ale uznávám, že to není pro každého. Je to jako opera - buď si to zamiluješ a nebo to budeš nesnášet. Mě první moc nechutnal, ale už jsem si našla své směsi, které mi chutnají.
      Já bych teda chtěla zkusit matchu...ale lidi říkají, že je to hnus, tak nevím :D.

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: