čtvrtek 2. ledna 2014

# Knihy

Knihy na vánoce a inspirace roku 2013

Je rok 2014, konkrétně jeho počátek a všude na internetu jsou rekapitulace (o těch tady ještě nějakou dobu ode mě nejspíš uslyšíte :D). Některé jsou povedení, jiné zase ne.
Ráno jsem objevila na stránkách knihkupectví Martinus.cz článek, ve kterém jsou vypsány Nejlepší knihy roku 2013, které mají být složeny z nejoblíbenějších a nejkupovanějších.

Musím říci, že v mnoha knihách z tohoto seznamu jsem se našla. Neříkám, že jsem je všechny četla, ale plánuji si je přečíst.

Třeba Vás krapet namotivuji:
1) Rukopis nalezen v Akkonu - P. Coelho
Chci si přečíst.
Obsah
Objevila jsem ho přes jednoho mého spolužáka z autoškoly, který byl extra divný :D. Studuje na vysoké architekturu a vypadal velmi zahleděn do sebe. Nicméně v tomto má vkus.

2) Hvězdy nám nepřály - J. Green
Mám staženo (jsem to ale barbar) a hodlám přečíst.
Obsah
Objeveno po skvělém rozhovoru na Lolita tea party v Ostravě. Green je skvělý, románový, ale skvělý. Má něco do sebe a jeho knihy se moc do češtiny nepřekládají. Tahle ovšem ano a mou jedinou starostí je fakt, aby to nebylo moc přeslazené a předramatizované, proto ji mám staženou - jestli bude skvělá, koupím si ji určitě! v angličtině :).

3) Zvláštní smutek citronového koláče - A. Benderová
Chci si přečíst.
Z obsahu: "Představte si, že je vám 9 a těšíte se na narozeninový citronový piškot s čokoládou, ale místo citronů z něj najednou cítíte zoufalou samotu své maminky. Že je vám 12 a z chuti maminčiny večeře poznáte, že je tatínkovi nevěrná. Že je vám 20 a z vlastnoručně připravené večeře cítíte továrnu..."
Objeveno při hledání kuchařky s recepty s citrony (miluju citrony ♥). Musím si to přečíst, prostě musím!

4) Colette - A. Lustig


Chci si přečíst dřív než uvidím film!
Obsah
Arnošt Lustig! Židovská otázka! Milostný příběh! A tenká hranice mezi dobrem a zlem! Přímo lákavé a netřeba nic dodávat.

5) Inferno - D. Brown
Přečteno ve slovenštině.
Obsah Vám asi moc neřekne. Klasika s detektivem Langdonem a pátráním po záhadě na základě uměleckého díla - Pekla od Danteho.
Do jisté míry velmi poutavě napsáno. Četla jsem a četla a stále nevěděla, kam to směřuje...a mírně mi to připomínalo přeumírněného Kulhánka (zejména, co se týče tajné společnosti). A pak byl najednou konec a něco to ve mně zanechalo. Nicméně nemusí to pořád končit nadějně pro hlavní hrdiny. A pak .... "Som tieň!".

6) Už je tady zas -T. Vermes
Nevím, kde sehnat, snad koupit, musím si to přečíst.
Obsah
Opět mé oblíbené historické téma s konspirační teorií. Pravda v tomto případě dosti nereálnou konspirační teorií, ale zajímavou! Co by se stalo, kdyby Hitler neumřel, ale jen usnul.....



Samozřejmě jich je víc, ale toto jsou ty nej z nej!

Bohužel jsem ani jednu nedostala na Vánoce, za to jsem dostala jiné.

Sobě jsem si naježila životopis Louis de Funese, Dobrodružství kriminalistiky. Od své sestry jsem dostala román J. Austenové - Pýcha a předsudek. A jistě jsme obě rády, že po pětkrát ještě ví, co nebo koho mi koupit :D. A nakonec kniha, na kterou jsem se těšila nejvíce - Geisha of Gion - Mineko Iwasaki.


Tato kniha je psaná OPRAVDOVOU GEISHOU - Mineko Iwasaki, aby očistila své jméno, které bylo pošpiněno jedním spisovatelem, díky kterém vyšel známý film Geisha. O tomto více >>zde<<.

Knihu můžete znát i pod názvem Geisha, a life - je to to samé jen v americké angličtině. Tato kniha bohužel nebyla přeložena do češtiny. A přicestovala ke mně až z Británie. Je v ní neskutečně moc rozdílů, vzhledem k filmu. Celé je to neskutečné a přesto.....

Napište mi, co jste si v uplynulém roce chtěli přečíst a nestihli? Dostali jste na Vánoce nějakou knihu - jakou?

13 komentářů:

  1. Ten Citrónový koláč znie interesantne! :D

    Dada / Trojveršie.sk

    OdpovědětVymazat
  2. Ale recenzie na GoodReads to má dosť rozpačité, niekto je maximálne nadšený a niekto knižke dožičil najnižšie hodnotenie, zlovestnú jednu hviezdu. Predpokladám teda, že knižka nesadne každému... Až si ju prečítaš, daj prosto vedieť. :D

    Dada / Trojveršie.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě dám vědět, podle přečtení zkráceného obsahu mi to připomíná trochu styl knihy Výchova dívek v Čechách vs. Hrdý Budžes.

      Vymazat
  3. Bohužel, já žádnou knihu nedostala, ale to bylo i tím, že jsem si o žádnou neřekla (přece jen knížky jsou dost drahé a ti, co mě letos obdarovali, nemohli až tak hluboko sáhnout T.T).
    Ale tu poslední ti opravdu závidím. :) Tu mít, tak se snad i naučím anglicky. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Některé zas tak drahé nejsou :) Zrovna v tomto ohledu, jsem si oblíbila stránku megaknihy.cz :) zajímavé kousky za levné ceny. Třeba jsem si takhle koupila tak trochu fantasy knihu za 49 Kč :))
      Třeba by šla najít i v jiném cizím jazyce, který ovládáš :)

      Vymazat
  4. mám v plánu číst, třeba Útěk z tábora 14 a Písečného muže. A Už je tady zas vypadá moc zajímavě.
    Gejšu od Goldena jsem četla, ale že se kvůli tomu pak soudil, jsem nevěděla. Na filmu mi dost vadilo, že tam občas měli kimona oblečená tak, jak se oblékají mrtvým :D. Každopádně si to určitě přečtu.
    Pod stromečkem jsem našla Příběh prince Gendžiho (2. a 3. díl s tím, že 1. nemohou sehnat XD), Konec světa a hard-boiled wonderland od Murakamiho a Moře a jed od Šúsaku Endóa :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nad Útěkem jsem také uvažovala, ale nedostal se do mých TOP...takové ty strastiplné dramatické knihy čtu jen, když mám opravdu náladu na true story.
      Na tom filmu mi vadilo skoro všechno :D Nevěřila jsem ji ani ty modré oči, a hle ! Člověk se na to musí dívat prostě a jen kvůli té lásce. Taková rádoby pohádka o japonské Popelce.
      O.o tak to je hodně knih :3. Smutné je, že nemáš první díl, ale až ho jednou seženeš, tak budeš úplně happy, věř mi, jsem typ, který většinou první díly také nemá :D. Mmmm Murakami ♥

      Vymazat
  5. Co se týká Gejši - filmu, tak mi to nejdříve přišlo skvělé a podobně. Našla jsem doma dokonce i knížku a milovala ji. Bohužel díky tomu, co teď o gejšách vím, musím říci, že ten film je... hrůza. Gejši nevypadají jako gejši a pochopitelně se tak ani nechovají. Pffffff. (Dokonce jsem v létě chtěla napsat jeden naštvaný článek xD)

    Přeji příjemné počtení ~

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosím, prosím, smutně koukám....napiš článek :) Budu ho hltat nejen očima :)

      Děkuji :))

      Vymazat
  6. Citrónový koláč vypadá skvělě! :'D x)

    OdpovědětVymazat
  7. Přečti si už ty Star, jsem zvědavá co na to řekneš!!! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, no jo, no jo! Já prokrastinuju nejen od učení ale i od knih :D

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: