pondělí 22. července 2013

# Já rád játra...

Zob z Flapjacku

Ve středu jedu na 2 týdny na dovolenou a bez jídla výjde cca na 3500 Kč. Tak jsem chtěla krapet ušetřit a udělat nějaký zob na cestu.  Původně byly v plánu sušenky z minulého kuchtícího článku, ale pak jsem se rozhodla pro Něco jako Flapjack, který mě inspiroval na VotočVohoz.

Můj táta byl však nedočkavý, a tak jsem ho musela vyloupnout z plechu dřív a tím pádem moc nedrží tvar. Pár kostech a několik zrní okolo. Nicméně si tento zob dávám jako müsli a je vynikající.

Recept pod perexem:

400 g ovesných vloček
50 g třtinového cukru
200 g másla (např. Hera)
350 g Studentské směsi (směs oříšků, rozinek, banánů atd.)
3 lžíce medu

Postup:
V hrnci rozpustíme třtinový cukr na karamel a přidáme změklé máslo. Povaříme dokud se karamel s máslem alespoň částečně nesmísí. Přidáme Studentskou směs a chvíli (asi 8 min) za stálého míchání vaříme. Přisypeme ovesné vločky a ještě 10 minut za stálého míchání vaříme/restujeme.
Směs vsypeme na plech vyložený pečícím papírem až na okraje, co nejvíce umačkáme a zalijeme 3 lžícemi medu.

Dáme péct na 25 minut na 180stupňů.

Nezapomeňte to nechat po vytažení pečlivě vychladnou, nejlépe více než hodinu, aby se vám při krájení nestalo to co mě a to, že se to bude rozsypávat.
A tady je tedy můj výsledek. Spočítejte si gramy kolik to asi dává müsli dohromady. Docela dost za skvělou cenu. Přijde mi má verze dost sladká (ale původní byla mnohem víc ....brrr), a tak ji zalévám mlékem, které chytá karamelovou chuť a stačí si do něj namočit opravdu málo.

Dobrou chuť :)

10 komentářů:

  1. Hm, že by som niečo takéto vyskúšala? Máme doma ovsené vločky, ale len tak mi nechutia, no tu je aj cukor/karamel a medík a drží to pokope aj ako musli tyčinka, takže... :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle já pékávala hrozně ráda, akorát místo cukru stévii a místo másla jablko (nebo neslazeného Hamánka) a rozmačkaný banán. S tou ovoucnou chutí mi to chutnalo ještě víc, navíc to krásně ztuhne... a navíc je to pak ultra-zdravé :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jeeee tak s tím Hamánkem to zkusím příště ^^děkuji za tip :)

      Vymazat
    2. Dá se tím nahradit máslo takřka ve všech receptech :) Ale konkrétně na tento je nejlepší smíchat ten rozmačkaný banán tak se dvěma lžícema Hamánka na jeden menší plech. Ono to potom udělá skvělou hmotu a geniálně drží tvar, takže se ti to nerozláme :) Ale už o tom musím přestat mluvit, protože první mi udělal chutě tvůj článek a teď si je ještě dráždím :D

      Vymazat
  3. Jé,tohle jsme dělávali na larpy a bylo to velmi chutné,ale taky bohatý zdroj energie :) Užij si dovolenou :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)) myslím, že v těch horkách mi ani tohle k energii nepomůže :D

      Vymazat
  4. Vypadá to vážně dobře ^^ asi to taky vyzkouším

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen do toho :) ale doporučuji rychle sníst, nebo uskladnit v chladu :)

      Vymazat
  5. Pozývam ťa na moju letnú giveaway. Budem veľmi rada, keď sa zapojíš :°))
    http://mylittle-shelter.blogspot.sk/2013/07/summer-giveaway_22.html

    OdpovědětVymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: