pondělí 29. července 2013

# Festy a cony # Fotošůt

2 bany na 1 conu aneb report z Ostrakonu

Sedím si tak v největším hicu na jižní Moravě ve vesničce Rakvice (cca 15 minut vlakem od Břeclavi směr Brno) a konečně jsem chytla internet od sousedů. Věřím, že většina z Vás je u vody, ale pro ty, kteří nesnáší vodu a horko jako já, mám článek o Ostrakonu, který se udál asi před 2 týdny.
Upozornění ! - Bude vážně dlouhý - hodně fotek, videí a slov :D
Začnu od konce, a to celkovým zhodnocením :D poté proberu jednotlivé dny a události.



Někdy v půlce conu, jsem zdárně chytla internet a zaznamenala několik urážlivých slov o něm. Takže několik faktů:
Ano, jednalo se o malý con....řekla bych (a řekli i jiní) - takový rodinný.
Ano, od toho se odvíjel počet účastníků
Ano, nechcípl tam pes, naopak bych řekla, že program, prostory a různé vymoženosti byly vážně dobré, jen nebyli lidi
a Ne, nikdo se "neopičil" po Akiconu - loni byla Yakuza (a měla úspěch), tak proč by nemohla být i letos?

Proč nebyli lidi se můžeme jen dohadovat. Možná to bylo jejich finanční situací, možná tím, že se con odehrával uprostřed týdne a možná proto, že poslechly ty urážlivé komentáře. Někdo hold má raději velké cony a někdo malé.

Můj názor z pohledu účastníka? Před rokem, když se uskutečnil tzv. Nultý ročník tohoto conu, jsem prošla dveřmi DDM na Ostrčilově ulici a vůbec nikoho z nich neznala. Teď po roce bylo velmi málo lidí, které jsem neznala. (Samozřejmě jsem ráda za ty, které jsem tento rok poznala :)) Tenhle malý con mi naprosto vyhovoval. 4 dny jsem trávila s přáteli a ve chvílích, kdy nebylo, co dělat, jsem byla opravdu ráda, že jsem se mohla vyspat. Všichni jsou neuvěřitelně přátelští a tolerantní. Toť k lidem.

K organizátorům - byla jasně stanovená pravidla... To, že spadla registrace, nebylo jejich vinou, ale vinou nízkého internetového připojení v budově DDM. Bylo o hodně méně STAFF než loni a byli dobře zorganizovaní. Jistě se tam vyskytoval nějaký komunikační šum, ale při určitém počtu se tomu ani nedivím a jednou jsem kvůli tomu málem dostala BAN :D.
(hl. ORG - Panda)
K prostorám a vymoženostem - k dispozici byl 1 velký sál, ve kterém se převážně promítalo a Alexej jako "špica" přednášel, dále 2 malé sály - v 1. z nich se přednášelo a promítalo a v 2. byly workshopy a Lolita sraz. Co bylo velkou výhodou (vymožeností) - byla zařízená v budově i čajovna (pouze s čajem) a kuchyň= bufet, ve kterém to jelo na plné obrátky.

1. den
Jak jsem již psala, spadla registrace, ale nakonec se lidé zdárně dostali do budovy. K vstupence v podobě visačky byla placka, na které byl chibi kluk/holka horník (vzhledem k Ostravě) - stejně jako loni jen...propracovanější. U vstupu byl mini program a evidenční list, který zaznamenal věk účastníka. Vážně jsem byla ráda, že jsem 1. :D  a ne nejstarší :D.
Tento den jsem převážně trávila povídáním si s přáteli, které jsem dlouho neviděla. Nešla jsem na žádné promítání a bohužel ani na přednášku od Pet - Bláznivá móda z Harajuku. Za to jsme s Katsu prolistovaly skoro všechny GLB, které nám Pet půjčila.
Kolem 18:00 jsem jela domů  - podctivě žehlit sukně a zabalit můj mega kufr na další 3 dny.
 2. den
 Program už byl nabitější. Docela dost lidí bylo na promítání Princess Tutu. Několik se nás sešlo na přednášce pana Neotaku (o které jsem již dříve psala) - Otaku - původ a vývoj. Byla pojata celosvětově, nijak nezaměřená na další komunity. Dozvěděla jsem se asi 1 nový název a viděla zábavné srovnání vývoje pokojíčků Otaku dívky a chlapce, ale jinak jsem si z toho moc neodnesla.
Alexej měl přednášku Slice of life, což je podle mě jeho nejoblíbenější žánr i vzhledem k tomu, že má strašně rád Love Hina. Jako typický příklad uváděl "studentské" anime, které mě osobně taky berou, a tak mám zase motivaci na co koukat.
Odehrával se i Cosplay contest, který sice neměl moc účastníků, ale vypadlo z nich více než loni. Každopádně bych řekla, že jsem viděla mnohem lepší cosplaye v průběhu conu než na Contestu :D

Překvapilo mě, že lidé, kteří přišli na mou přednášku Cesta bohů, tam nezůstali jen proto, že mě znají, ale i proto, že je to zaujalo. (vážně jsem byla moc potěšena, vzhledem k tomu, že to byla moje první přednáška na takovéto "japanofilní" téma).

Taneční workshop I., II. byl řekněme výjimečný. Vzhledem k tomu, že hlavní organizátor je tanečník latinskoamerických tanců, tak jsem spolu s ostatními nabyla nových zkušeností. A myslím si, že to všechny bavilo. (jinak by nepřišli na středeční pokračování v tak hojném počtu). PS: Na tančení jsou Bloomersky čisté ZLO! V životě mi nebylo tak dobře, když jsem je sundala :D

(Dámy se učí taneční kroky k Salse)
(Krapet jsem z toho udělala Labutí jezero...ta fotka je tak děsná až je pěkná :D)

Velký úspěch slavila Noční anime hra. Byla skvěle propracovaná organizace i jednotlivé úkoly. Soutěžilo se v dvojčlenných týmech a s anime to moc společného nemělo (díky bohu :D) - což bylo fér. Soutěže byly: Hledání předmětu ve tmě, hádání slov, které měly zamíchané písmenka, jezení suchých rohlíků, atd. Asi hodinu před začátkem se Organizátoři začali rozmisťovat a účastníci vůbec nevěděli o co jde...Haru si vzala modré přiléhavé elegantní šaty a všichni se jí vyptávali "co ta změna"... až po hodině jsme zjistili, že sedí u jedné soutěže a dělá elegantní krupiérku.


Noc probíhala tak, že jsme se "my unavení" sešli v malém sále a spinkali. Zbytek se bavil na chodbě (karty, dračák atd.), ale nešlo je vůbec slyšet.

3. den
Ráno nás probudila uklízečka s vysavačem. Spalo se krásně na dvou mini žíněnkách (na délku), které jsem si ukořistila. Nějaké cizokrajné dámy si však ukořistily nejdelší žíněnky a spaly na 4 dohromady. Princezny na hrášku, na které bylo okolí dost naštvané.

Ráno se uskutečnil i Sushi workshop. Zpoplatněný 50 Kč. V mé skupince nás bylo cca 5 a každý si udělal slušných 10 kousků (nakrájených). Dělalo se klasické maki a pak převrácené sushi. Byla jsem tak přecpaná, že jsem se málem nedostavila na 2. taneční workshop, na který jsem ukecala Ceruna :D.

Moc se mi líbila přednáška od Pet - Tvorba originální doplňků, který byl spojen s malým workshopem - růžičky ze stuh.
Poté byl Lolita sraz, který vedla Pet a moc jsem si ho užila. Všechny ty hry - Šatní černý Petr (s Ita šaty), tahání lístečků atd. Nutno podotknout, že jsem moc ráda, že jsem poznala další lolitky. Třeba Kat a Domi (omlouvám se, když mám někoho na Fb v přátelích, tak nepoužívám přezdívky často) :)

A Pet s Rocky, se kterými mě zvěčnil pan fotograf Michal (s Rocky víckrát no O:)).
Část Lolita srazu jsem musela useknout, protože jsem se připravovala na mou další přednášku Klasická díla v anime a manze. Ta sklidila velký úspěch, hodně lidí motivovala shlédnout nějaké starší anime. A ještě teď mi pár lidí píše o jména, které si nestihli zapsat. (Psala jsem na Akicon, že bych tam šla přednášet právě s touto přednáškou, tak jestli mi to schválí a budete tam, tak Vás ráda uvidím :)).

Na Nippon Ichi kvíz došlo snad nejvíce lidí vůbec a stálo to za to. Opět skvěle propracovaná zábava. Jako ukázka slouží >video<, které zachycuje velmi zábavnou pantomimu :D
Galavečer se nesl v duchu etiky. Vtipně se rozebíralo to, jak oslovit dívku, s názornou ukázkou :D

Bylo několik ukázek latinskoamerický a klasických tanců - odtančeno profesionály.

A později i odvážlivci z našich řád, kteří absolvovali Taneční workshopy. Krapet jsme si i zavzpomínali na naše "mládí" a zatančili si Kuřata a Makarenu.
4. den
 Byl už takový klidný, hodně lidí odjelo už ráno. A zbytek střídavě pochrupkával nebo koukal na promítání  anime No.6 a Amnesia. Taky jsem odjížděla dříve, tak nevím, jak dopadlo vyhlášení soutěží a ani závěrečná konzultace s ORGy, jen vím, že příští rok do toho jdou znova, ale tentokrát nejspíše na 3 plné dny. Tak snad se jim to podaří dát na víkend.

Shrnutí: Ostrakon mě naprosto vyčerpal, ale v tom dobrém. Další dny jsem doma dospávala, jako po velké kalbě :D.  A když jsem stahovala fotky do počítače, tak jsem se usmívala a byla ráda, že jsem tam byla s lidmi, které mám ráda a poznala i další :) Děkuji VŠEM  těm, co přišli i nepřišli...aspoň jsem stihla mnohem více programu než na přecpaném AnimeFestu (a to nic proti). :)

A na závěr několik dalších fotek xD.
a......

 (nj, zostudila jsem lolitu s Plameňákem)




 (Totoro Agent, btw. měli jste vidět na Galavečeru, jak spolu tančili 2 Totorové :3)

 (nejhezčí ženská z Ostrakonu a byl to chlap se zimníma ponožkama)



11 komentářů:

  1. "Jednou jsi kvůli tomu málem dostala BAN" a čo ten ban číslo 2? :D

    Dada / Trojveršie.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to bylo, když jsem šla ven si popovídat na lavičku a vrátná půjčila dalšímu "povídacímu členovi" klíče a on zamknul celou budovu se všema ORGama :D ....kecala jsem venku i s ním, takže hrozil BAN i mně :)

      Vymazat
  2. Teda já na té fotce vypadám. XD
    Ale bylo tam fajn. :) A ta fotka tebe s Rocky nemá chybu. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To není tebou, ale fotkou vyfocenou v bojových podmínkách :D. Mně se na té fotce líbí ten kontrast "necudná lolita" :D.

      Vymazat
  3. Moc děkuju za report, byla jsem na nějaký už delší dobu zvědavá! :)
    Zní to, že byl Ostrakon opravdu zábava, snad mi to příští rok vyjde ^^ Mimochodem, kolik těch lidí tam asi tak bylo, kdybys měla zkusit tipnout nějaký číselný údaj? :)
    (Na všech fotkách ti to moc sluší :3)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jelikož se počet měnil tak bych tipla cca kolem 80 lidí proměnlivě...jinak jsem viděla i pár jiných (mnohem mnohem) kratších reportů a ve skrze od návštěvníků byly kladné, tzn. negativně se vyjádřili jen ti, kteří se neúčastnili.
      Děkuji :)

      Vymazat
    2. Jé, takže takový "rodinný" maličký con, to zní prostě skvěle :)
      Já reporty i googlila a žádný nenašla, zrada :D

      Vymazat
  4. Tak příště se to snad už nebude krýt s Colours a já dorazím... :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sice chodím většinou "jen" na Festival v ulicích, ale je fakt, že by se hodilo nějaké rozumnější datum :) Od nultého ročníku, kde jsme se všichni nudili Ostrakon fakt pokročil ^^

      Vymazat
  5. Vypadá to dobře a rozhodně lépe než Geetacon. To co píšeš, jsou přesně problémy malých conů,ale tady mi přijdou orgové trošičku otevřenější k jejich řešení. Jinak ti to hrozně moc sluší (a i ostatním) a tvoje baletí fotka rullez XD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě se vždycky modlím, ať ty malé cony nezahynou....tak nějak mi na nich je líp než na těch přelidněných, ať jde o anime nebo scifi :) Děkuji :) (netušila jsem, že mě někdo labuťácky zachytí :D a nazoomuje :D)

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: