neděle 30. června 2013

# Já rád játra...

Špaldové sušenky

Asi před 7 měsíci jsem se dala na zdravější stravu. Stalo se tak díky mému zdravotnímu stavu, za což svým způsobem děkuji, protože konečně jsem měla důvod zhubnout a cítit se lépe. Přišlo mnoho změn jídelníčku a taky několik nových receptů a o jeden, který mi byl předán teprve nedávno se s vámi podělím :).

Na 40 sušenek (kolečka s průměrem 4 cm) budete potřebovat:
250g celozrnné špaldové mouky
80g másla
50ml vody
2 lžíce olivového oleje
špetka soli
lněná semínka - hrst
třtinový cukr podle chuti (2 lžíce)

Postup je snadný:


Všechno se to smíchá a rozválí na tenký plát, ze kterého vykrojíte libovolné tvary (zkušenost praví, že nejlépe kolečka) a dá se to péct na pečící papír asi 15 minut na 180°C.



Po 15 minutách budou sušenky světle okrové, ale nic se nestane, pokud je necháte péct trochu déle. Zhnědnou a poté chutnají podobně jako tyčinky. Můžete je chroupat k čaji nebo k bílému jogurtu, obě varianty mají něco do sebe.

Velkou výhodou těchto sušenek je absence vajíček a další výhodou je, že těsto se nelepí - dobře se rozválí a vykrájí.
40 kusů sušenek bylo pryč během 1 dne, takže příště asi udělám více těsta. Protože chutnaly i mému tátovi, který je absolutně proti mému zdravému jídlu :D.

No a pokud máte doma taky hromadu špaldové mouky a nevíte už co s ní, tak mrkněte na       recept od Lůc Mác na Špaldové jahodové košíčky. Mňam ^^

6 komentářů:

  1. Sušenky vypadají lahodně a jsem si jistá, že tak i chutnaly, jsi moc šikovná! ^^

    A dodatečně gratuluju k přechodu na zdravou stravu. Jako mnohaletého zastánce správného zdravého i mírně alternativního stravování (i když to tak asi u mě nevypadá se všemi těmi fotkami sladkostí - já je jíst nemůžu, většinou rozdávám :D) mě moc těší, jak se v poslední době lidé začínají na své jídelníčky soustředit a starají se o své tělo~
    Budu moc ráda, když budeš podobné recepty uveřejňovat častěji! :) Momentálně jsem sice na extrémně omezené dietě a zrovna u těchto sušenek by mi vadil lepek i cukr, můžu ale spoustu surovin nahradit nebo si recept zapsat na později, až bude lépe... a krom toho je opravdu moc ráda čtu a krmím alespoň oči! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vzhledem k mé velmi blízké bezlepkové a bezlaktózové kamarádce, se kterou budu trávit měsíc na praxi v zahraničí, jistě přibudou i nějaké velmi omezené recepty, protože nebudeme přece vařit 2x a já se kdyžtak kvůli ní omezím :)
      jsem ráda, že jsi ráda :)) a ano taky většinu věcí nějak nahrazuji, takže pokud bys nahradila za nějakou bezlepkovou mouku, tak se max. bojím, že by se moc drolily :) chuť se zas tak moc nezmění :)

      Vymazat
    2. Bez lepku a bez laktózy? Už se na ně hrozně těším, yay! ^^
      (Mně se náhodou z amarantové, jáhlové nebo pohankové mouky peče moc dobře, zejména ta amarantová se vůbec nedrolí :3)

      Vymazat
  2. Ty sušenky vypadají nádherně, musím je teď někdy o prázdninách zkusit :-) Určitě v receptech pokračuj, jsem za to strašně ráda. Poslední dobou je mi ze sladkýho špatně a nevím proč, takže jsem ráda za náhrady :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. stačí si na ně vymezit cca 1 hodinu se vším všudy (pokud nepočítám rozpouštění másla :D) :) doufám, že budou chutnat :))

      Vymazat
  3. Áááá, sú dokonalé!
    Teda... mala by som sa priznať, že sme doma nemali ani špaldovú múku, ani olivový olej, ani ľanové semienka, ale túžba piecť bola prisilná :D Robila som verziu pohánková múka + sezamový olej + sezam a jedlé to veru bolo, dnes ráno bol zjedený posledný preživší :D
    K zdravšej strave... uff, máš môj obdiv. Mne prekvapivo chutí veľa zdravých vecí, takže ich jem sama od seba (och, ovsené vločky <3), ale nanešťastie aj veľa nezdravého, tak je to celkom boj :7

    OdpovědětVymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: