sobota 9. února 2013

# Já rád játra... # Japonsko

D jako Dango den

....tedy české Dango - rýžové knedlíčky po česku. Poprvé byla jeho česká verze mnou ochutnána někdy v létě na Otaku pikniku, kdy jej poctivě den předem ukuchtil pan Inženýr. Jak jsem se zpětně dozvěděla jeho rýžové knedlíčky nevyplavaly a moje ano ! jupí jouuuu

Na kuchtění danga mě kromě toho, že se jedná o japonský pokrm, nalákal i ten fakt, že suroviny jsou jednoduché a docela lehce sehnatelné. V případě, že se bavíme o klasických Dango a né Chi Chi Dango, či masové Dango atd. (různé druhy lze vyhledat na internetu).

Rýžová mouka je sehnatelná prakticky v každé Zdravé výživě, za což jsem nesmírně ráda, protože jsem se projednou nemusela plahočit z té mé díry (čtěte malebné vesničky v pohraničí) až do Ostravy.
Nechtěla jsem krmit sebe i svého Drahého moukou s vodou, a tak jsem si recept krapet přizpůsobila....
(recept + reálná fotka pod perexem)


Základní (upravený) recept pro +- 3 lidi:
1 balení rýžové mouky (prodává se většinou po 400g)
1 hrnek teplé vody
1 vanilkový cukr
2 lžičky škrobu
1/2 hrnku moučkového cukru (japonské dango se dělá z rýžové mouky, která je sladká...tu u nás není lehké sehnat a tak musíme doslazovat)

Přídavky do zákl. receptu:
kokos, lněné semínko, sezamové semínko, drcené ovesné vločky atd.

Postup je jasný. Základní suroviny dát do mísy a uhníst těsto, které nebude ani moc tuhé ani moc lepkavé. Poté z něj tvarovat kuličky, které se nahází do hrnce s horkou vodou a přivedou k varu. Poté co vyplavou k hladině je musíte ještě asi 8 minut povařit. Větší koule samozřejmě déle.

Pokud nechcete tradiční pouze rýžové knedlíčky, tak si do těsta před tvarováním můžete přisypat různé "přídavné" suroviny. Já jsem těsto rozdělila na 1/2 a do jedné části přisypala kokos a do druhé sezamová semínka.

První várce chvíli trvalo než vyplavou, ale s dalšími se čas již zkracoval. Knedlíčky se sezamovým semínkem vyplavaly rychleji než ty s kokosem.

Dango jsem rozdělila do mističek podle druhu a část kokosových jsem namočila do čokolády (na vaření), rozpuštěné (bez přídavků) ve vodní lázni. Dále jsem do mističek dala zbytek sezamových semínek a med na namáčení a míchaní chutí.

..... a tady je výsledek. Dobrou chuť.




1 komentář:

Pravidelní čtenáři

For English, press: