čtvrtek 14. února 2013

# Japonsko # Kultura

Benátské shironuri

Nic takového samozřejmě neexistuje XD. Jen se mi v hlavě tyto dvě záležitosti v mé intrapersonální komunikaci srovnávaly, tím myslím Benátský karneval (a jeho masky) a subkulturu Shironuri.

U Shironuri je bílá barva nanášená přímo na pokožku (na youtube jde najít několik videí, jak na to). Nynější subkultura převzala bílou barvu pokožky od gejš a přizpůsobily si oděvy. Jako příklad uvádím Minori s shironuri, která mi příjde strašně roztomilá jako nějaká víla.
U jednoho z mých předchozích článků Koloběh umění mě komentář Kaji Kamisamy motivoval, abych Vám ukázala, co je pro mě krásné, ale zároveň se toho děsím. Ano, jsou to Benátské karnevaly.

Vždycky jsem chtěla nějaký navštívit, dokonce teď byla často na Slevomat.cz nabídka na zájezd jen za 1500 na osobu, ale řekla jsem si, že to nechám na příště xD a aspoň se pokochám obrázky....










Netušila jsem, čeho se na nich bojím, ale po zpětném prohlédnutí si myslím, že je to očima. Působí tak, že jsou zapadlé či jako by za těmi maskami ani nebyly......Jejich kostýmy mě fascinují, ale působí jako nedotknutelné. Možná je to z přehlceností detaily a masou honosných doplňků.
Minori bych se naopak nedotkla z důvodu, že by se pod mým dotekem proměnila v obláček červánků či páry....

Napadá mě ještě jeden důvod, proč se bojím benátských masek ....připomínají mi plesovou scénu z Van Helsinga, kde byli samí upíři xD.
Každopádně jsem ráda, že někoho se dotknout mohu a nebojím se ho, tedy jí :) mé kamarádky-umělkyně Shimy :)





Tip na závěr: Pokud si chcete vytvořit svou benátskou masku, na fler.cz prodává uživatelka Lucy's originální torzo masky (do půli obličeje) italské výroby. Torza jsou speciálně dovezené, a tak je počet kusů omezen na 3 ks - 1ks/77Kč :)





2 komentáře:

  1. Masky i kostými jsou naprosto úžasné. Taky bych někdy jela na karneval, myslím, že by to byl skvělý zážitek.

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem ráda, že inspiruji! :D

    Vztah k benátským maskám mám podobný jako ty. ^^
    Jsou opravdu krásné a tak, ale budí ve mně pocit prázdnoty. Oo

    OdpovědětVymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: