úterý 30. června 2015

# Kultura # Výstavy

Ostravská muzejní noc 2015

Letošní Ostravská muzejní noc se konala 13. června. Hodně jsem uvažovala, jak ji budu trávit. Loni jsem na ní byla s Johankou. Letos jsem dala přednost mému muži.



Program byl opět moc moc moc nabitý, ale nakonec jsme oba byli snad asi jen na 3 místech. :D
Poprvé jsme vynechali ochutnávání cizích krajin v pasáži Knihovny města Ostravy a také tamní soutěž pro děti, kdy výhrou je provedení po sklepeních knihovny.

Na muzejní noc jsme chtěli dojet autobusem, který v rámci této noci jezdí zadarmo. Na dané zastávce nezastavil a profičel kolem nás jako torpédo, tak jsme nasedli na normální MHD a o 2 zastávky dál viděli ten samý autobus v obležení hasičů. Ten den byl fakt hic a vůbec by mi nevadilo, kdyby trochu vody stříkli hasiči i do vzduchu na lidi. :D

Před samotnou akcí jsme šli na TapiTea a prozkoumat, jestli se něco neděje v Trojhalí, bohužel nic :(, a tak jsme se vydali do Domu umění GVUO.

Šli jsme tam naprosto cíleně, workshop krasohledů nás více než zaujal. Ještě předtím než jsme si šli nějaký vyrobit, nakoukli jsme do haly, kde probíhaly papírové/kreslící workshopy. V oné místnosti byl po stěnách papír, kam si každý mohl tuhou nakreslit svou "čáru života". Ta moje byla rovná a držela se při zemi. Také byla poněkud tmavá a paní, která tohle "vedla" říkala, že podle mého projevu hned poznala, že to jsem já. Drahý naopak celou místnost vlnkovitě prohopskal.
Pak jsme se konečně dostali k "našim" workshopům.



(To červené puntikaté je můj budoucí krasohled ^^)

Mužíčkovi to chvilku trvalo, a tak jsem se procházela ještě kolem moderního umění, jako byl obraz ve Windows okně se šipkou apod. 

Nakonec jsem se ale rozhodla si ještě zworkshopovat náušničky z peříček. A tak pro změnu čekal on na mě.
Ta paní byla moc milá, vydržela mé dotazy a vytvořila mi esíčka na prodloužení náušek, protože zrovna neměla řetízky. Eh...abych nezapomněla. 
Krasohled stál 70 Kč, náušky 25 Kč.

Z nabídky Domu umění mě ještě zaujala večerní přednáška o erotice :3, ale věděla jsem, že budu tak mrtvá, že na ní asi stejně nepůjdu. Což jsem si potvrdila hned po vylezení z hlavních dveří, kde jsem zjistila, že mám puchýř. Naštěstí šla kolem paní s dcerami, která mi nabídla náplast. Akorát mě trošku zamrzelo, že na mé srdečné "jste zlatá", odpověděla "já vím".

(A zde se mi již lepí tlapička.)

Další kroky směřovaly ke Staré radnici  na další workshop. Tentokrát origami, ale nic moc kouzelné vzory, takže jsem si jenom já složila motýlka, který mi byl pak přitaven z brožovému můstku.

Poslední zastávkou byla pro nás Nová radnice. Nešli jsme ovšem na věž, ale do Vědecké knihovny, kde měli "hru" Zločin. 
Dostali jsme lístek s příběhem, který nám po vyluštění říkal, co se dělo před vraždou. K rozlousknutí hádanek nám pomáhalo 5 slavných detektivů, mezi nimi jak jinak než Sherlock, Hercule Poirot a slečna Marplová, která se svěřila, že má radši Hercula než svou postavu :D.
A jak vlastně Hercule vypadal?

Po vyřešení příběhu jsme policejním (britským) strážnikem (strážnicí) byli zavedeni do útrob samotné knihovny (místního skladu) k místě činu.
A nakonec byli oficiálně provedeni skladem. Také nám paní poskytla spoustu zajímavých informací, a že jsem se ptala a ptala...(vidím to, že ty dotazy mám po své mamce :D).
Třeba nám bylo řečeno, že je hazard si půjčovat domů knihy se signaturou začínající na "I". Jsou to totiž ty největší bichle. :D
A nebo také to, že ve studovně se natáčel seriál Strážce duší, který je podle knih ostravského rodáka Arnošta Vašíčka.

Pak už fakt bolely nožičky, že jsme radši jeli domů, dát si něco dobrého a hezky zakončit skvělý den.

Nakonec ještě "úlovky".
A pohled do krasohledu. (Velkým pozitivem trubičkového krasohledu s kuličkou je fakt, že obrazce se mění vždy a všude a nikdy nebudou stejné. Záleží na tom, na co se s ním podíváte. Teď mimochodem koukáte na oko mého Drahého :D)

Pokud jste byli také na muzejní noci nehledě na město, napište mi, co Vás zaujalo a co jste navštívili, popř. chtěli navštívit :)

2 komentáře:

  1. To skoro zní jako ,,po minulé zkušenosti s Johankou jdu letos raději s mužem"!!
    Nejvíc mě tedy na fotkách pobavilo to místo činu... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To není pravda! :D Mohli jsme jít ve 3, kdyby to nebylo tak divné :D.

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: