sobota 13. června 2015

# Festy a cony

Slavcon 2015 - Hrdinové v nás

POZOR! To, že se tento článek neobjevil po slibovaných 3 dnech od napsání reportu na AF neznamená, že nebyl napsán. Jen jsem si sedla, napsala toho víc a nastavila časování a samozveřejňování článků bloggerem.

Moje cesta započala v pátek ráno 22.5. Když říkám ráno, myslím fakt ráno. Z Ostravy jsem musela dojet do Čadce (SK) a od tama na přestup do Bratislavy. Proč? Protože jsem chtěla využít Ficovy vymoženosti - cestování zdarma pro studenty. Z Čadce jsem tedy mohla jet zdarma.
(k této "výbavě" si ještě domyslete velkou modrou krosnu)

Jaké překvapení pro mě bylo, když mi pak v Čadci, to potvrzení od naší školy neuznali. Znechuceně jsem s jízdenkou za 10Eur do Bratislavy seděla před nádražní budovou, kde jsem svačila a....čekalo mě další "překvapení".
(tohle je sice zezadu, ale zepředu to vypadá obdobně bez nástupišť)

Sedím si, očima pobíhám po sklech a najednou se zarazím nad tím, co vidím před sebou. Pán (takový lepší bezdomovec/ožrala, co má sice monokly, ale ještě umí stát na nohách a prozatím nemá roztrhané oblečení) přímo naproti mě dělá takové "zajímavé" pohyby...a víte co? on se přímo naproti mě, když jsem jedla vymasturboval uspokojil o topení O.o !!! 

Můj den nemohl být horší, a taky jsem to na slovenském Slavconu, o tom jak "mám ráda" Slovensko dávala první den najevo. To fakt nešlo překonat.

Uff, pak to bylo krapet lepší. V Žilině při přestupu na rychlík mi tu slevu zázrakem uznali. A! v rychlících mají wifi ...čučela jsem jak drak. Přitom to byl rychlík státních drah jako u nás ČD.

Pak vedle mě seděla paní, která přesahovala i na mé sedadlo a v tom hicu! měla na sobě hromadu pletených věcí a strašně smrdělááá :( Snažila jsem se to nevnímat, a dokud jsem se domlouvala online s Dadou z http://www.trojversie.sk/, která mě měla vyzvednout a já ji následující dny otravovat, tak to bylo docela snesitelné.

Našly jsme se v BA na nádraží a poté mě pozvala na oběd do U Štúra. Popsala to tak zajímavě, že jsem si říkala, co to asi bude...nu a nakonec to bylo příjemné prostředí, kde byla ona ta pěkná, já ta nabalená, vedle mě na sedačce kravaťáci a naproti alternativní lidé.

Na "oběd" nám objednala špenátový quiche :3 a během oběda jsme si předaly swap balíček, který jsme si od února připravovaly. (O balíčku ale později, nejspíš v jiném článku.)
Dost jsme se zakecaly...ehm :D a na Slavcon dorazily o 2 hodinky později. 

Slavcon se konal až na periférii BA v Domu kultury a že to byl zase zážitek, to Vám ani nemusím povídat. :D Byla jsem ale uklidněna, že na Slovensku se všechny cony konají v obdobných DK, které vypadají prostě stejně.

Jelikož jsem přednášela, tak jsem byla rychle odbavena a získala hned 2 náramky. Zlatý - jsem VIPka :D a červený - spím v tělocvičně. A taky jsem dostala moc pěkný program. Tady je se co učit v ČR.


Pevný papír, pěkně potištěný, uvítací slovo, uvnitř anotace hlavních linií programu, program...
....sponzoři, důležité informace a mapka.
Do šatny jsem dala všechna má zavazadla (šatna byla totálně titěrná a byla v ní zavazadla všechny tři dny, další malé ponaučení do ČR) a šly jsme na program.

V 17:00 jsme byly na přednášce Top 10 ženských hrdiniek vo filmovej a televíznej fantastike. Přednášela "namu" aneb TA lesbička. Přednáška byla dobře udělaná, bavila jsem se, možná bych vybrala jiné "top" hrdinky někdy. Resp. některé tam nedala. Strašně mě motivovala si pustit po příjezdu domů Barbarellu, a taky jsem tak učinila. Opravdu všem DOPORUČUJU! Nevíte, o co přicházíte, když to neuvidíte.

Mluvilo se např. ještě o  Firefly, Dollhouse a Metropolis (1927).  Víte, že pro posuzování genderových stereotypů se používá tzv. test Bechdelové (malířka A. Bechdelová ho vymyslela), kdy se musí ve filmu vyskytovat minimálně 2 ženské postavy, které spolu hovoří a téma nejsou muži?
Testem např. neprošel ani jeden LOTR nebo SW :D.

Po této přednášce jsem šla na chvíli na 10 reálných hrdinů scifi aneb kde vzít plášť neviditelnosti od "Mealtinera". Jelikož jsem tam byla jen hodinu z celkových dvou jejího trvání, nemohu říct, jestli to dopadlo dobře. Mealtiner přiznal hned na začátku, že je Trekkie a celá přednáška byla vlastně o srovnávání ve scifi vymyšlených technologií s těmi reálnými.

Něco bylo zajímavé a z něčeho mi šla hlava kolem, asi že nejsem moc technický typ :D. Ale! ukazoval i nějaký pokus s paměťovým drátem a horkou vodou, a i když je to taková "blbost" tak je to zase něco jiného na přednáškách.

Co mě z této přednášky zaujalo bylo objevení VOXu a pak budoucí vymoženost "3Dtisk z vody".

V půlce přednášky jsem šla tedy na jinou, a to Beštiár-fantastické stvorenia od "Megreza".
Řekněme, že jsem se dost nudila :D. Byla tam trocha historie obecně o Bestiářích (knihy "nestvůr") a pak prohlížení jednotlivých "zvířat", připorovnávání k dnešním, vysvětlování významů apod.


Věděli jste, že pelikán je Ježíš Kristus a panter s puntíkama taky? Já ne a asi se těm "konspiracím" příště ráda vyhnu.

Na Otvorenie SlavConu jsem se dozvěděla, že tělocvična se otevře až v 23:00 a taky že sprchovat se můžem až ráno od 8:00 (no supr a pak si vlasy vyfénuju jak? nebo jak mi uschnou?). Znechucená a unavená, jsem se rozhodla zbytek večera trávit v komunistických sedačkách hlavního sálu, dokud nepadnu do spacáku.


Viděla jsem tam tedy ještě Stand-up Comedy mejd baj Hatala a Kubriczký, kteří jí prej pořád opakují dokola....no ale já ji viděla poprvé, a tak jsem se bavila :D.

"Hatala koncepce single: Jak sbalit ženu v dopravním prostředku. Hlavně...se nedívejte na objekt, koukejte se kolem...zaměřte se na tamtu babku vzadu. Jo, tu která vypadá jako Darth Vader ze Star Wars...bez vlasů...bez očí...dokonalý cosplay! ....."

"drogérie ve starým Egyptě ... Tetanchámon a kondom Krokodýl..."

Ještě jsem zapomněla dodat, že jsem hned na první přednášce poznala přes Dadu i Standu a později jejího muže. Standy je skvělá, její skvělost začíná už jenom v tom, že zná česky kalendářní měsíce :D ...protože bloguje na blog.cz. Píše o sobě a na téhle komedii jsme si vyměnily linky na blogy, ten její je zde.

Poslední přednáškou před vytouženým spacákem byla Richard K. Morgan: och, tie bázy - přednášená baj "Zahartof". Byl to ten typ přednášky o literatuře, kde vám někdo ukáže obálky a kecá o jednotlivých knihách. Přednášející byl hotov za 20 minut a dalších 35 opakoval věci dokola, málokdy řekl něco "navíc".  Nicméně možná si to taky přečtu.

Pak jsem šla už pro spacák a ulehnout do tělocvičny. Na zem. NEVYTŘENOU!!!! Takže jsem spinkala v prachu. Můj krásný vintage polštářek od Gudrun spal v prachu.

Sobota 23.5.

Ráno jsem vstala, vysprchovala se ještě před osmou, ale baba přede mnou nezavřela hlavní dveře do šaten, tak mě pár lidí vidělo (ne nahou, jen poměrně dost odhalenou). Kráva!

Pak jsem opět nalezla Standu a kecala s ní a jejím mužem. Hlavní organizátorka nám pak řekla, že bychom se měli vystěhovat z tělocvičny dřív (opět všechno zabalit do krosny, dát krosnu do šatny) a na ten prach mi řekla, že to "nestihli". -_-

Šli jsme na 5proti5 - HP edícia. Na Slavconě se po 3 dny koná Víkend na Rokfortě (v Bradavicích), rozřazuje se tam do kolejí a probíhá soutěžení mezi nimi. Potterheads zde jsou jako.... otaku s cedulí "hug". Dávají do toho všechno. A moc rádi se baví se svou kolejí. Nic pro asociály. 

Kolem 11 dorazila Dada, a tak jsme šli hromadně hrát deskárny. A po nich si sednout do conové kavárny, kolem které pořád pobíhali samí Potterheads a plnili úkoly, např. "nafotit, co nejvíc selfie".

V sobotu mi nebylo moc dobře, a tak jsem nakonec nešla ani na Britské seriálové klenoty 2010s, kam jsem chtěla a místo toho jsem poslouchala Koncert barda Laega, kterého jsem viděla naposledy na Koprconu před 2 lety.

Následující hodinu jsem trošku šílela, protože na conu nebyl net, tak mi byl vytvořen orgy hotspot na stáhnutí přednášky.

A na uklidnění došlo na přednášce New Weird od Ilya Nahay. New weird je nový fantastický žánr, který nekončí dobře. Rozhodně mě zaujal a přečtu si alespoň jednu knihu. Přednáška byla o jeho znacích, vrchních spisovatelech a známých knihách.



Zašla jsem na chvíli i na křest knihy Josef Žarnay - Vesmírné prípady, která se tam mimo jiné prodávala. Stánků tam bylo všeho všudy 5?
Z toho jeden antikvariátní s antikvariátními komixy - za 2 eura/ks. :3 Tak jsem nakoupila :3
A okolo stánků se na chvíli zastavili i členové české a slovenské SW skupiny.
Chvilku jsem koukala na workshop Krav Maga a poté viděla stavění hřiště na Metlobal (uhmmm  Famfrpálu).

Matně si vzpomínám, že jsem byla i na přednášce Sci-fi ako myšlienkový experiment od "RoSzomaka". Ale byla to taková kravina, že jsem to celé prokecala s jedním z orgů, kterého jsem poznala, když se za mnou olizoval se svou drahou  měl intimní chvilku, když jsem si stahovala přednášku. (Ale opět jsem se bavila :) ...rozhodně víc než tou přednáškou O.o)

Hromadně jsme šly s děvčaty na přednášku Magické bytosti od "Leilorii", která byla zajímavá, ale Leiloria byla dost rozklepaná. Nedivím se, já byla 2 roky taky. Ale alkohol na mě platí... a

A tak následující hodinku jsme se Standou pili medovin za 1,5 eura kelímek. Ne, jak u nás za stejnou cenu máme panáka.

Na začátku mé přednášky vznikl malý fail, kdy se tablet nepropojil s pc, a tak jsme přednášku přebluethootovali nakonec zdárně. Taky mi bylo oznámeno, že mám skončit o 10 minut dřív, aby se kapela na galavečer mohla připravit. (V pátek tam byl taky koncert nějaké kapely...tuším punkové.)

Tolik lidí jsem snad ještě nikdy na přednášce neměla, ale třeba se mi to v té tmě jenom zdálo. Kecala jsem a moc :D a co se mi moc líbilo, tak že se i lidi zapojovali. Ne,jak se u nás většinou drží tlamka a krok. Moc jsem si ji užila, tak doufám, že ostatní taky. :)

Po přednášce jsem tedy zažila kousek koncertu, na který se všichni těšili. ... Nechtěli mi věřit, že na Koprconu jsem schopná trsat na Céčka :D, protože tady se poguje na Vrbovské vŕby.

Nevydržela jsem to dlouho (Céčka to prostě nejsou) a šla na chvilku na přednášku Animované seriály mládeži neprístupné od Mariána Suláka, který mi hned na úvod sdělil, že o anime to není :(.






V půlce jsem šla opět spinkat, taky už byla půlnoc a v neděli jsem musela brzo na vlak.

Neděle 24.5.
Ráno jsem se rozloučila se Standy a jejím můžem a upalovala trefit na zastávku. Nu a koupit si lístek.
Smůlka, že před automatem byla kaluž jak ---- (protože od soboty lilo jako z konve), tak si okolní lidé užili, jak jednou nohou stojím na špičce, druhou objímám automat a mezitím hrabu drobné v kočkopeněžence.

Než jsem nasedla na bus, musela jsem si ještě vyfotit tamní telefonní budku.
 Ta byla pro mě velkou neznámou stejně to, jak vypadá hlavní nádraží hlavního města. ... Asi budu zvracet!
Jela jsem zase na přestup, chtěla jsem se projít v Žilině.

Která je krásná hlavně kolem jednoho velkého nákupáku.


A jdete k němu po hlavní ulici přímo od nádraží. Jinak vidíte v okolních uličkách...
 A na vedlejší historické náměstíčko se prdí.
 Alespoň, co se týče oprav.
Cestou do Čadce jsem ve vlaku ještě narazila na nějakého Poláka (starého), který obtěžoval v kupé asi 16letou slečnu, takže jsem ji "zachránila", a když jsem vystupovala v Čadci, tak se mi postarší slovenský pár svěřil, že ve vedlejším kupé stihl ten Polák obtěžovat i těhotnou vdanou paní.

Děs ti lidi -_-

Ale jinak to byl skvělý con! Tedy co se programu týče. Viděla jsem fakt hromady přednášek a vůbec si to moc užila. :)

Nakonec mi přišel po pár dnech ještě moc milý e-mail:

"Pekný večer prajem!
SlavCon 2015 je úspešne za nami.
V prvom rade ďakujem za príspevok do programu" Bez úsilia všetkých prednášajůcich by SlavCon nebyl tým čím je, takže eště raz jedno velké ĎAKUJEME. A tiež dúfáme, že sa v budúcnosti možeme opať tešiť na spoluprácu. :)" 

Takže mohu potvrdit poslední větu, ano, příští rok se určitě vrátím. :)

9 komentářů:

  1. Jsem poněkud zaskočena tvými děsivými historkami ze Slovenska, vzhledem kulturáku i hlavního nádraží, ale zase příjemně překvapena programem, který popisuješ, protože bych třeba osobně hodně těch věcí ráda viděla :3 A Barbarellu teď prostě toužím vidět, dávám si to do watchlistu a počkám si, až si to budu mít s kým pustit, protože mi něco říká, že kdybych na to čučela sama, prohloupila bych :D

    Btw zajímavost z CSFD:
    "Role Barbarelly později ležela Fondové natolik v žaludku, že přiměla svého manžela - digitálního magnáta Teda Turnera - aby film koupil a strčil ho do archivu, kde vydržel až do roku 1991. Důvodem jeho znovuvytažení na svět byl rozpad jejich manželství. Pokaždé, když se dvojice pohádala, zavolal Turner do své televize Superstation WTBS a přikázal pouštět Barbarellu. Jednu dobu ji stanice dokonce vysílala 4x týdně." :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kulturák mohu komentovat jen tak, že před mým příjezdem se na fb na události objevila tato fotka: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtp1/v/t1.0-9/10155544_10153223512020932_7576655247790251013_n.jpg?oh=0bfa577b582e8e6d1b3507032e05d0c2&oe=56330411&__gda__=1441832660_d63e9b90a71c43d5be31aa1f19b0238a Nu a nezapomeň mi napsat až Barbarellu dokoukáš. Konec je na můj vkus moc rychlý, ale nasmála jsem se v průběhu :D.

      Vymazat
  2. Muhehehe, ja som bola na tom ročníku Slavconu, kde sa celá Barbarella premietala... ešte vtedy asi nemali moc veľa programu, tak v nedeľu ráno došlo aj na takéto klenoty :) No a v dobrom spomínam, všetkým odporúčam... hlavne páni moje odporúčanie aj vezmú k srdcu a kuknú na to :D

    Inak ufff, chúďa... Ja som takéto mizerné zážitky nemala a to som tými spojmi pendlovala každú chvíľu, niekedy aj s prestupom v Jablunkove, takže nielen expresmi a v kadejakých časoch... No hlavná stanica a miesta konania conov v Bratislave... poviem to takto: keď to tam konečne človek nájde a pohrúži sa do programu, rýchlo zabudne, kde to vlastne je :D (ale inak som rada, že keď som chodila za pánom D. domov, tak som mala k nemu bližšie ísť cez Trnavu :D)

    No a btw, to horné námestie v Žiline má vraj dokonca mierne narušenú statiku, kvôli podzemnému parkovisku toho obchodného centra nižšie... som sa v škole na prednáške dozvedela :D Inak je pre mňa Mirage nutné zlo, keď mám medzi prestupmi v Žiline veľa času, potulovanie po potravinách v M&S to istí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zpátky jsem jela taky s přestupem v Jablunkově :D Dojímalo mě, jak na ten můj vytisknutý papír pdf koukali slovenští průvodčí :D. Zdvihl oči nahoru a cvaknul razítko :D.

      Uff teď jsem si vzpomněla, že když jsem jela rychlíkem z BA do Žiliny, tak po mně 1 průvodčí křičel, že nemám k té průkazce a jízdence zdarma s sebou i studijní doklad. Evidentně v tom máte tam bordel -_- Nechtěl pochopit, že jsem student z EU, tedy z ČR a mluvím s ním plynule slovanským jazykem :D.

      O.o to jsem ani o Žilině nevěděla, jen ten pár, který jel se mnou do Čadce si stěžoval, že Čadca je hezčí než Žilina :D.
      Já jsem v Mirage chtěla taky něco navštívit, ale nakonec jsem radši šla na vlak, nemám dobrou orientaci ve velkých nákupácích :D.
      Navíc moje jednička jako obchod je v BA - Tiger.

      Vymazat
  3. To nie je fér, Figurka nemá divné slovenské zážitky, ona má všeobecne divné zážitky! :P

    ~ Dada / Trojveršie.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, je jedno, kde jsem...v ČR nebo SR všude mě doprovází stín divných lidí, ze kterých mám strach :(

      Vymazat
    2. ja si myslim ze je to velke plus :) mas zivot spravne okoreneny :) kazdopadne rada som ta spoznala a daj vediet termin akykonu :)))

      Vymazat
    3. My ideme na Akicon? POĎME NA AKICON!!! :D

      ~ Dada / Trojveršie.sk

      Vymazat
  4. Inač v Ziline som studovala...tak som rada ze sa ti celkovo Zilina paci stravila som tam krasnych 6 rokov :)

    OdpovědětVymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: