neděle 31. května 2015

# Fotošůt # Každé místo má svůj příběh

Na výlet do Olomouce

16. května jsem se v dopoledních hodinách vypravila vlakem do Olomouce za mou drahou Aniou (, kterou jsem poznala před rokem a půl na mé studijní stáži v Polsku).

Ona měla v Brně už dozkouškováno, já jsem teprve začínala (a stále pokračuju), a tak jsme se rozhodly uklidnit se a udělat si pěkný den.

Ten pěkný den byl ovšem fakt přecpaný tím, kam všude chceme jít :D. Ale jak to stihnout? Tramvají? Nakonec jsme se rozhodly jít pěšky. Naše první krůčky zamířily do náhodou objeveného obchůdku,
 který mě zaujal svou výlohou na první pohled. :3 Kdo by odolal tak roztomilým čajíkům?
Nakonec jsem si tam zakoupila 4 různé sáčky (5 Kč/ks) Basiluru na zkoušku a už teď vím, že Exotic fruit od Basiluru si koupím ve velkém. :)

Po chvíli jsme zahnuly doleva a došly k Arcidiecéznímu muzeu.

Muzeum zahrnuje katedrálu a klášterní budovu. V katedrále měli nádherný strop a 2 patra dolů až do mauzolea. (Mauzolea, krypty apod. miluju <3)
Když jsme pak chvíli šlapkaly ještě nahoře u oltáře, tak jsem si vzpomněla, jak v knize Město z kostí autorka psala, že pod každým oltářem se nacházejí věci k zahubení upírů :D.



V klášterní budově se pak nachází velká obrazárna, hodně želv, také úžasný velký kočár a původní "podzemí", ve kterém probíhala výstava náboženských předmětů.

Olomouc byl ten den plný rozruchu, až později jsem se dozvěděla, že bylo nějaké ukládání relikvie papeže Jana Pavla II. Relikvie byly i v oněch náboženských předmětech (některých)..tohle uctívání asi nikdy nepochopím. Uctívání článku prstu? Nebo v případě Jana Pavla II. kapky krve?

Pryč s tím tématem, další místo návštěvy byla výstava výběru z děl Salvadora Dalího. Prakticky to byla řada obrázků v jednom větším sále. Převážnou většinu tvořila Dalího Božská komedie.
Takže pár obrázků, které mě zaujaly...




K dispozici byl i Dalího "hravý koutek" a stánek se suvenýry.
Na chvíli jsme si pak odskočily na kávu, zázvorovou limču a zákusek. Ania moc chtěla do Tvarůžkové cukrárny, kterou jsme při cestě do domu Moderního umění objevily.
 Kromě zákusků s náplní tvarůžkového krému tam lze zakoupit i něco sladkého.
 Ale my jsme zvolili slanou tvarůžkovou verzi, která byla prostě omnomnomnomnom. (A to normálně tvarůžky jako takové nejím.)
 Nakonec jsem ještě koupila "suvenýry" z výletu pro mamku a Drahého :D.
Muzeum moderního umění se mi fakt líbilo. Ještě než jsme došly k historii moderního umění, navštívily jsme tamní výstavu o hm.. alternativách, jak relaxaci, tak vzdělávání, přizpůsobování nábytku, který uklidňuje apod.

Modrá místnost v podobě nějakého předmětu s mnoha hranami mi fakt dobře nedělala. Doslova mi tam bylo zle a točila se hlava T_T.

 Další výstavou byly ilustrace v knihách. Pro ukázku, jak vypadá Bigamie. :D

 Nu a pak konečně přišlo to moderní umění. Samozřejmě než jsme došly k níže ukázanému, tak jsme viděly i impresionismus, kubismus atd.
(jak sexistické)







 (Tóny klinické smrti)

Ještě jsme chtěly jít na Kafku do Vědecké knihovny, kterou jsme bohužel nenašly. A tak to skončilo tolik profláklou selfie s želvou ....
 .... a návštěvou hospůdky.
Než jsme se rozloučily, ještě jsme si zašly k nejlepším "vietnamcům" v Olomouci na jídlo, resp. nudle (takové ty tlusté, žluté).

Tenhle den byl naprosto úžasný <3. A doufám, že takových bude víc.

Drazí čtenáři, pokud máte tip, kam o víkendu v Olomouci ještě jít, neváhejte a napište :)

5 komentářů:

  1. Jaktože jsem nikdy nebyla v Muzeu moderního umění? Jaktože ani nevím, že máme v Olomouci Muzeum moderního umění? :*D (Ježiši, a teď koukám na mapu a zjišťuju, že je to to, kolem čeho chodím skoro každý den, shame on me. Jsem asi za 4 roky nebyla schopná si někde na té budově přečíst, co je :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ely, já jsem tam taky nikdy nebyla (nikdo mi o něm neřekl!!! :D) ale kdybys tam někdy chtěla jít, dej vědět, přidala bych se! :3

      Vymazat
    2. No teď se domlouvejte...Na tu akci jste byly obě pozvané. Vaše smůlka, že jste nešly :P

      Vymazat
    3. Když nemůžu, tak jdu jindy ne? :D

      Vymazat
  2. tak vidím, že ses na poslední výstavě pokochala mým profesorem... :D Tak přesně to, co jsi tam viděla, je ta neurčitá věc, kterou teď studuju :D
    A btw Tóny klinické smrti od Skály je moje oblíbené dílo <3

    OdpovědětVymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: