neděle 20. dubna 2014

# Já rád játra...

Banánové sušenky a Earl Grey muffiny

19. dubna 2014 jsem pořádala první letošní piknik s přáteli. A není divu, počasí je už krásné. Ačkoliv jsme tedy 2x zmokli, z toho 1x piknikovali pod mostem, tak jsme si to tedy snad všichni užili. (*vzpomíná si na skupinku, která přišla na sraz, odsedla si, otočila se zády k ostatním a bavila se jen mezi sebou* HNUS!)

Mořit Vás podrobnějších vypravováním ani fotkama nebudu, ale podělím se s Vámi o dva recepty! :)

1) Banánové sušenky
Obletěly svět. Na všech možných FB DIY stránkách jsem viděla postup.
Na 24 sušenek cca:
2 zralé banány
250 g ovesných vloček
1 jablko
příležitostně cukr a skořici

Postup:

Nakrájíte banány do misky a rozmačkáte. Do jiné misky nastrouháte jablíčko.
Pak to zamícháte do sebe, přidáte dle chuti cukr, skořici a třeba ještě vanilkový cukr. A poté přisypáváte vločky, dokud to jde ještě míchat.
Asi tak.....
Rozložíte je na pečící papír a 20 minut dozlatova pečete na 190.
Výsledek:



Ještě jsem je úplně nakonec namočila do roztopené oříškové čokolády.

2) Earl grey muffiny
Musím uznat, že chutnaly zvláštně. Ale dobře. To bude asi tou kombinací kořeněného earl greye a špaldové mouky.
Na cca 18 muffiny:
3 hrnky špaldové mouky
2 lžičky prášku do pečiva
2 lžičky jedlé sody
2 vejce
špetka soli
hrnek mléka (plnotučného)
1/2 hrnku třtinového cukru (já to ještě doladila agáve sirupem)
1/2 hrnku oleje
6 sáčků Earl greye
hrstičku mandlí

Postup:
Ohřejete mléko těsně k varu a na 45 minut do něj namočíte Earl grey.
Do mouky dáte prášek do pečiva, sůl a jedlou sodu. Vedle rozšleháte vejce s cukrem, přidáte mléko a olej. Poté přimícháváte sypkou směs do tekuté (já to teda dělala naopak, a nevadilo to :D). Pak přidáte rozsekané mandle. Poctivě zamícháte a můžete nabírat do formiček.
Pečeme 20 minut na 220.

Výsledek:
Nakonec jsem na ně ještě dala oříškovou mléčnou čokoládu.

Dojmy a pocity:
Do sušenek jsem nepoužila dost zralé banány, takže byly méně sladké. Příště asi přidám také sirup z agáve. Jinak se jedná o fakt jednoduchý recept, který zvládne každý.
Z muffinů jsem nadšená. Už fakt dlouho se mi tak dobře nezvedly a neudělaly tak nádherný kopeček. A byly dobré, ale jak jsem řekla - ta chuť je prostě nezvyklá. Někomu chutnaly a někomu ne. (Převážně tedy jo.)

Pro příště chci jít do mrkvového těsta, ale také se trošku bojím, jak na to bude okolí reagovat.

A co Vy? Už jste tyto recepty zkusili? Máte nějaký oblíbený recept na muffiny s netradiční chutí? Podělte se!

11 komentářů:

  1. Ty banánový sušenky jsou teďka fakt všude, ale asi je zkusím, možná rovnou zítra :D chci něco upéct pro kámoše k narozeninám a tohle vypadá jako dobrá volba.
    Muffiny s earlem zní taky dobře, myslím, že bych patřila do kategorie spokojených ochutnávačů :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach za každého spokojeného ochutnávače bych byla ráda. :))
      No nevím, jestli sušenky jsou k narozkám správná volba - to většinou je třeba dort :D

      Vymazat
  2. Mrkvové koláčiky sú skvelé! Robím z mrkvy nejaké superzdravé cookies a chutia každému hádam, pokojne posuniem recept :D No a kopu rôznych carrot cakes, ale to je taká klasika :) Celkovo je mrkva koláčikovo využiteľná a hlavne mňam, už som robila koláč aj z paštrnáku, teraz ešte musím vyskúšať brownies z červenej repy, aj tie fazuľové... a hlavne - sladké muffiny z kyslej kapusty! Kto sa bojí, nesmie do kuchyne :D ...a Earl Gray muffiny si priam pýtajú, aby som si ten čaj zohnala ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě jednou moc děkuji, za to, že jsi mě na FB zahltila tou hromadou odkazů na zdravé papání :)) Ty fazolové brownies musím vyzkoušet!

      Vymazat
  3. Podobné banánové sušenky mi jednou donesla kamarádka a byly moc dobré! Myslím, že tvoje by byly ještě lepší... :-))

    OdpovědětVymazat
  4. Bleurgh banana. I hate banana. Love Earl Grey though

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Many of my friends love banana. So I cook many things with banana. The most favourite is choco swiss roll with banana-curd cream.
      What fruit for baking do you prefer?

      Vymazat
    2. Bananas are EVIL. I prefer using cooked apple (I don't like it raw), blackberries, plums, mainly soft fruit for desserts

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: