neděle 9. prosince 2012

# Já rád játra... # Loužička slov

Něco na zub

Nejlepší kombinace při učení? Žádné povzbuzující maté, po kterém bych neusla celou noc a ráno se cítila jako v jiném světě....ALE! Má nejoblíbenější kombinace je můj domácí zázvorový čajík a japonská směs.

Japonská směs jde koupit skoro v každém větším marketu, ale jen s omezenými nabízenými příchutěmi.
Většinou se jedná o tuto, nebo jí podobné...




Bohužel po snězení celého pytlíku mám na jazyku nahořklou mírně otrávenou chuť a v hlavě mě napadá: "tak to zase delší dobu jíst nebudu..."
Nejlepší je koupit si směs na gramy v některém z obchodů, nabízející sušené plody (jako třeba sušené banány v medu, které MILUJU!!!)
Taková japonská směs, zakoupená nebalená, má více chutí, protože v ni jsou i oříšky obalené jinými chutěmi, a tak si mohou chuťové buňky namíchat více kombinaci.

V Ostravě lze tato směs pořídi v obchůdku ve Fóru Nová Karolína, který se jmenuje Plody země. Mmmm ^^.

Některé kousky v Japonské směsi jsou krapet pikantní, a tak je pro mě nejlepší, pocucávat k ní mírně pikantní zázvorák, podle mého osvědčeného receptu:



(pro 0,5 l hrnek)
3-7 koleček zázvoru (dle velikosti) nakrájím na kostičky
1/2 citronu omyju a nakrájím na kolečka
.....vhodím do hrnečku a zaliju horkou vodou :)
jako sladidlo používám MED, třtinový cukr nebo domácí ŠŤÁVU Z KVĚTŮ černého BEZU.
Zejména ta šťáva tomu dodává originální chuť :) a zmírňuje ten pikantní pocit zázvoru. Pokud nemáte domácí a tedy přírodní, pak jde zakoupit i od značky Jupí, ale nevyrovná se to tomu.

Zatím jsem nenarazila na čajovnu, kde by připravovali tento čaj kvalitně. Pouze v čajovně Šambala v centru Ostravy, připravují velmi dobrou zázvorovou limonádu (rovněž jako nikde jinde :)) --> tam tedy doporučuji zajít, akorát věčně nemají japonskou směs :D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pravidelní čtenáři

For English, press: