čtvrtek 20. prosince 2012

# DIY # Loužička slov

SNěží-tko

Snad si to každý pamatuje, když byl malý....já tedy určitě, a jak tak sem tam kouknu na nějaký vánoční (americký) film, tak tam vždycky někde na stole stojí SNĚŽÍTKO.
Aneb taková skleněná baňka, uvnitř které je často dům nebo hrad a když s ní zatřesete, začne uvnitř chumelit :))


Tak mě napadlo něco takového si vyrobit a nekupovat. A podělit se zde s vámí o návod. :))
1) chce to nějakou skleněnou kouli s podstavcem (větřina lidí používá spíše skleničky od přesnidávek) - zvolila jsem kořenku od Ikey :D (4 kořenky za 59 Kč - no neberte to!)
RAJTAN Kořenky IKEA Průhledné; snadno najdete hledanou věc.
2) najít nebo koupit (nejlépe umělohmotnou) hračku ....jelikož mé sněžítko je dárek pro Brony :D, tak jsem byla nucena koupit poníka Rainbow Dashe ...sháněla jsem ho 2 měsíce :D ...asi je žádaný


3) vločky nebo třpytky (fajn jsou ty, které se používají na nehty) a lehké korálky :) (ať tam má, co výřit :))
4) Glycerin (měl by jít koupit v lékarně nebo ve výtvarných potřebách --> používá se i k výrobě mýdel)
     --> mělo by jej být 2/3 objemu skleničky
5) sekundové lepidlo nebo chemopren
6) vodu - 1/3 objemu skleničky

Postup: Odšroubujeme víčko skleničky a přilepíme lepidlem k němu umělohmotnou postavičku. Necháme zaschnout. Do skleničky nalijeme glycerin a vodu (nemůže tam být jen voda samotná, protože ta by se po nějakém čase zkazila) a přidáme třpytky. víčko přišroubujeme zpátky ke skleničce a postavíme na dno. Kolem dokola víčka ještě jednou zalepíme, aby neprotékala voda (což se po kapkách u kořenky stává). Poté už jen zbývá vyskoušet jestli funguje :) ...Mně ano!

Snad můj dárek udělá radost i osobě, která je už dospělá....vracet se do dětství není nikdy pozdě :)

A tady je můj výsledek :)





Žádné komentáře:

Okomentovat

Pravidelní čtenáři

For English, press: