čtvrtek 4. září 2014

# Já rád játra...

Matcha Tea Cake

Vzpomínáte, když jsem před pár měsíci byla v polském Těšíně na čajovém festivalu a poprvé ochutnala čajový dort? Já si vzpomínám velmi živě. Byla to pro mě hotová delikatesa, a tak jsem se na zítřejší opožděnou oslavu s mými přáteli rozhodla jeden upéct. A povedlo se!

Suroviny:
2 hrnky hladké špaldové mouky
1 hrnek cukru
1 hrnek mléka
1/2 hrnku oleje
2 vejce
1 vanilkový cukr
1 kypřící prášek do pečiva
3 malé banány
50 gramů najemno namletých lískových ořechů
2 vrchovaté polévkové lžíce matcha čaje

Postup:

Smícháte všechno sypké (mouka+cukr+vanilkový cukr+prášek do pečiva+25gramů ořechů), přidáte vejce, olej, mléko a vše promícháte dohladka. Poté přidáte matchu prosetou přes jemné sítko.
Oloupete banány a rozmixujete je na kaši. Kaši přidáte do matchového těsta, důkladně zamícháte, nalijete do formy, posypete zbylými oříšky a na 45 minut dáte péct do trouby předem nahřáté na 180.
(Těsto nalité ve formě před pečením.)

(Upečený matcha dort - tedy spíše buchta :D)

(Jak vypadá uvnitř? Struktura je přesná!)

(A zde finální ukrojený kousek, který podlehl testování, abych své přátele neotrávila.)

Tento recept Vám více než doporučuji. Opravdu chutná božsky! Původní recept byl sice trochu jiný, ale "ozdravila" jsem ho a myslím si, že výsledek by nemohl být autentičtější.

Dobrou chuť! <3



17 komentářů:

  1. hmm, nějak záhadně se mi neposlal komentář :D Tak znovu -> dorto buchta vypadá úžasně :3 úplně jsem z toho dostala chuť na sladké. Moc děkuji za recept! Někdy to také zkusím ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že dorto buchta pohladila tvé chuťové buňky už jen tak na oko. ^^ Nemáš za co, doporučuji opravdu zkusit. Je to tak moc čajové a sladké až je to skvělé.

      Vymazat
  2. To vypadá tak nádherně! :) Šikovná jsi :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda a ty to nesmíš papat, proto jsem se tě ptala, co všechno můžeš a nemůžeš. Doufám, ale že fakt ochutnáš! Příště budu zkoušet ten yerba cake :3.

      Vymazat
    2. Ochutnám, hrnek mléka na celou buchtu ani není nijak moc, takže klidně i teńoučký plátek a budu doufat, že to bude OK :D

      Vymazat
  3. a som už matcha torto-buchtu spozorovala na Insta a hneď som si povedala, že to by som teda chcela ochutnať! :D Možno si raz upečiem (len zohnať matchu...).

    Dada / Trojveršie.sk

    (Predošlý koment som zmazala, lebo som si bársčudne nalinkovala blog. :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ehm ehm, o té matchi jsem to tady už jednou psala. Sežeň si ji tady: http://www.ebay.com/itm/230524443065?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 ...50 gramů za cca 2 eura se vyplatí :)

      Vymazat
    2. Ja viem, že si o matchi písala, ale ta... z eBayu mi dorazí za mesiac, to sa mi tak dlho majú zbiehať slinky? :D Hoci ako sa k nej dostať pohodlnejšie než cez net teda neviem... XD

      Dada / Trojveršie.sk

      Vymazat
  4. Hmm, to vypadá velmi dobře a zajímavě. Hlavné z banánů peču velmi ráda, asi to také někdy vyzkouším, i když teď bych si dala navrch ještě nějakou dobrou čokoládovou polevu :)) jsem nějaká rozežraná z té dovolené :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak s čokoládovou polevou si to fakt neumím představit, jak by to chutnalo :D

      Vymazat
  5. Zní a vypadá dokonale, zkusím to s Korejskou verzí matcha, co jsem horko těžko dotransportovala do Evropy. =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak horko těžko? :D
      Rozhodně by mě zajímal ten rozdíl!

      Vymazat
  6. Odpovědi
    1. Jsem ráda, že chutnal! A nikoho jsem množstvím matchi neotrávila.

      Vymazat
  7. I love green tea cake. If I make it it has to be without banana though

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Have you already tried cake with another green tea than is matcha or yerba?
      You can bake it maybe with avocado instead of banana. :)

      Vymazat
  8. Zkusím to. Až to upeču, dám vědět jestli se mi to povedlo XD

    OdpovědětVymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: