středa 24. září 2014

# Loužička slov # Shopaholic

Ticho

Je tu docela ticho, a pokud Vás to, mi drazí čtenáři, aspoň trochu ubíjí, věřte, že nejste sami. Mne také!

Není to tak, že bych neměla, co dělat...popravdě mám toho až moc. Začla jsem 1. ročník navazujícího magisterského studia s fenoménem v podobě kávy za 10 Kč z nádraží (, o kterém jsem psala i minulý rok :D). Do toho si praxuji s mými dvěmi šikulami, kteří tak nějak nezvládají češtinu a angličtinu.

Chtěla jsem všude jít a všechno vidět, v poslední době zejména akci Zažít město jinak (konkrétně Zažít Ostravu jinak), která se konala tuto sobotu tj. 20. září, v českých městech - Ostrava, Praha, Olomouc a kdoví jestli přibylo nějaké další od loňska. (Kdo na této akci v kterémkoliv městě byl, napište mi dojmy a pocity do komentářů. :))

Do mých velkých plánů mi vpadlo něco, na co jsem čekala hodně dlouho. Můj pan Drahý objevil byt a konečně je jen jeho vlastní. 3x hip hip hurá! Člověk by si řekl: "Joooooo a teď už jenom nákupy, abychom ho vybavili, to bude skvělýýýý!" Popravdě to zas tak skvělý není. Ráda bych mu byla oporou a dobře poradila, takže všechno zařizujeme spolu. (Třeba tam taky budu jednou trvale bydlet. :) )

Není tam zatím elektřina ani plyn, protože Drahý je věčně v práci a na ČEZu končí otevíračky v 16:00. Taky tam není internet, ale smlouva díkybohu již podepsaná je. No a co že tam vlastně je? Několik místností jako koupelna s vanou, samostatný záchod, komora, síň, kuchyňská linka a sporák v kuchyni a místnost, kterou jsem nazvala ložňobývák.

Nakonec je tam toho tedy již víc, protože jsme byli nakupovat v IKEA, a o tom bych Vám dneska chtěla něco málo říct. Konkrétně dát tipy, co si koupit. (Sakra to je ale dlouhej úvod :D)


Pro mě novou vymožeností byl fakt, že existuje aplikace IKEA pro chytré founy, tablety ...Můžete si v ní vytvořit seznam (, pokud jste člen IKEA Family, tak 10 seznamů) věcí, které tam hodláte zakoupit. Sečte Vám to cenu a po zadání Obchodního domu, ve kterém hodláte nakupovat, Vám to i řekne každých 30 minut, jak se změnila jejich dostupnost na skladě. Mělo by to i nějakým způsobem ukazovat, kde co v tom OD najít, ale to se u mě nestalo. Pro jistotu, že máte správné zboží, můžete i přes tuto aplikaci naskenovat čárový kód a porovnat. Díky osvětlení v IKEA to byla další vychytávka, která nefungovala.

A teď už tedy jednotlivé naprosto úžasné bombastické položky, které teď zabírají část bytu Drahého, protože na skříně nezbylo :D.

1) Nádoby BYGEL - 15 Kč/ks
- jsou z matného plastu, příjemné na dotek a mají množství využití. Udělali jsme z nich stojánky na příbory, protože v lince nejsou šuplíky a také z nich budou květináčky na bylinky.
 2) Pánev Kavalkad - 39 Kč/ks
- na cenu jsem se dívala nejprve skepticky, ale stále tomu neumím věřit, i když jsem si pánev ošahala a ujistila se, že je dobrá a také docela velká. Žádný špunt, prostě střední velikost.
 3) Prostírání Klistrig - 49Kč/4 ks
- Podobné prostírání mě zaujalo už na střední škole, kde jsem se učila Společenskou kulturu a stolování. Je sice umělohmotné (dala bych přednost látkovému), ale za tu cenu..no neberte to! Smůlka ovšem je, že jsou v balení 4 a většina "setů" nádobí se v IKEI prodává pro 6 lidí.
 4) Krabice Ljusnan - 49 Kč/3 ks
- taková přírodní dekorace k zužitkování do koupelny.
 5) Předložka Nackten - 39 Kč/ 44x67 cm
- příjemný materiál, zespodu protiskluzový, akorát kdyby nebyla bílá...
 6) Ručník Nackten - 9 Kč/ks
- cena mluví za vše :D
 7) Sada dóz na potraviny Pruta - 99Kč/17 ks
- různé krabičky se vždycky hodí!
 8) Tkaný koberec - 39 Kč/ks
- Je skvělý. Poměrně "velký" - 55x85 cm. Hodí se do síně, ke kuchyňské lince, aby nezebaly nožičky. Navíc naše kotě ho miluje.
 9) Ručník Tvingen - 39 Kč/ks
- Tohle byl můj největší objev. Ručník s kachničkou! Zbožňuji ho! Zbožňuji kachničky.

Samozřejmě jsme toho koupili víc, kromě postele se jednalo dohromady asi o 30 různých položek s tím, že některé jsme vzali po více kusech.
Některé nepoužíváme tak, jak se má. Např. Karafu (39 Kč/ks) používáme i jako vázu.
Máme spoustu plánů. -> Hodláme vymalovat zdi a já na ně nakreslím několik obrázků a také na dveře záchodu pověsíme plakát Keep calm and use the force!
Zatím nedošlo ke shodě, jakou barvu mít v ložňobýváku k černohnědému nábytku. Prosím, poraďte! :) (Při dávání rady uvažujte, že ložňobývák je pokoj, který musí zahrnout dva pokoje v jednom, a tak potřebujeme opticky zvětšovat a ne zmenšovat).

Nakonec malá otázka, hádejte, jaká barva bude dominovat v kuchyni! (Paradoxně jsem si ten den přečetla, že TA by to být neměla :D.)

7 komentářů:

  1. Úplně s vámi soucítím, taky jsme si tím nedávno prošli. :-D Smlouvu s Podou jsme podepsali a čekali 4 týdny, než nám přijeli internet zapojit. S tím rozdílem, že už jsme tam museli bydlet. :-D
    Ikea je skvělá, hlavně ta Ikea Family kartička. Zrovna na září měli Ikea family akci na stůl, který jsme si chtěli koupit za plnou cenu (cca 8000Kč). A máme ho za 3500. :-) Teď vybavujeme celý obývák. A ručník s kachničkou je boží, taky se mi hrozně líbí, ale vždycky se na něj zapomenu podívat. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K barvě ložňobýváku bych byla pro nějakou krémovou, třeba s jednou stěnou jinou (tapeta se vzorem dřeva).

      Vymazat
  2. Zbožňuješ kačičky? Ó, to som rada :D
    Ja sa práve chystám zaútočiť na Ikeu s pánom D. tiež kvôli výbave, akurát nie bytu, ale starej dobrej (toto leto zrekonštruovanej) dreveničky, tak to je celkom fuška, aby som nejak nepokazila ten prirodzený starodávny vzhľad, čo tam prevláda, ale na druhej strane z toho nemať ani niečo, čo vyzerá ako chata, keďže to má v budúcnosti byť normálne bývanie...
    Som za starú dobrú bielu s prípadným kresbovým/vzorovým oživením. Na zväčšenie priestoru a celkové presvetlenie som nenašla nič lepšie doteraz... (no jo, drevenice majú síce roztomilé, ale neskutočne malé okienka :D)

    OdpovědětVymazat
  3. A farba v kuchyni? Zelená alebo žltá... aspoň ja by som vyberala z tých :D

    OdpovědětVymazat
  4. Aaaach, to krásné, a přitom pekelné období... :D
    Některé věci máme tedy doma taky. Třeba tu prokletou bílou ,,rohožku".

    Co se týče ložňobýváku, bojím se poradit. Nedávno jsem s kamarádkou řešila, jak jsem neschopná (nebo spíš příliš bázlivá) použít v interiéru barvy...

    OdpovědětVymazat
  5. Na Ostravu jinak mi to kvůli stěhování též nevyšlo, chm :/

    Skvělé doporučení, už několik měsíců chci jít do IKEA a teď mám několik dalších důvodů *__* Ještě tak najít si trochu času, heh.
    S barvama ti neporadím, mám opravdu podivný vkus :D Držím palce, abyste co nejdřív všechno zdárně dovybavili a dokončili a už si jenom užívali byteček <3

    OdpovědětVymazat
  6. Jsi můj člověk! :) Zbožňuju nakupování praktických drobností od nejrůznějších krabiček/dóziček do kuchyně, přes ručníky/osušky až po koberečky a podobně. ^^v

    Ale s barvou ti asi neporadím, každý máme určitě jinou představu jaká se kam hodí. XD

    Btw. nemají v IKEI náhodou i něco jako takové obložení z bambusu? Kdysi se to hojně používalo kolem postelí, když stály u stěny přes kterou z venku táhlo (můj případ). U nás to nemůžeme nikde sehnat a nechci se uchýlit k tomu, co se kdysi taky dělalo - hřebíkama se nad postel přibil kus koberce (případně celý - dneska existují i s nějakým obrázkem).

    OdpovědětVymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: