pondělí 10. března 2014

# Knihy # Kultura

4. knižní veletrh

V sobotu 8. března jsem v Ostravě na Výstavišti navštívila 4. knižní veletrh, který trval od pátku do neděle.
Brány Výstaviště se měly otevřít v 10 hod. a tak jsme se s mým doprovodem (Nani) rozhodly, že půjdeme ještě obhlédnout pár obchodů. Opět jsem vlezla do M&S, kde si Nani koupila jahodový čaj, který jsem zde doporučovala a já jsem si koupila citronové žvýkačky a dárek pro mé subjekty na praktickou část BP ve formě malých čokoládek.
V M&S jsme se zdržely něco kolem hodiny a tak jsem se rozhodly přemístit na Výstaviště, před kterým stála dlouhá fronta lidí. Ten den se totiž kromě Knižního veletrhu konal také něco jako cestovní veletrhh a veletrh Svatba. Rozhodly jsme se tedy navštívit i Svatbu, kde nás na první pohled zaujal velký růžový cadillac. (Fakt se mi děsně nelíbí).
Na svou svatbu bych chtěla jednou jet asi v něčem vkusnějším. Třeba autem z 1. republiky. :) Nicméně na výstavě bylo k vidění i spousta pěkných věcí. Šaty bych si určitě vybrala bez větších problémů, horší by to asi bylo s jídlem. Vystavovalo tam velmi široké množství cukrářů a firem zabývajících se nejenom jídlem, ale i vzhledem stolu atd.



Rozhodla jsem se také něco ochutnat z jejich nabídky a vzala jsem si Panna Cottu (38Kč/ks). která byla úžasná a osvěžující.
A taky jsme si s Nanou koupily makronky :3 
Nana se rozhodla pro Dračí ovoce a Pistácie
a já pro citron a zelené jablko.
Všechny ty ovocné příchutě mi připadaly moc chemické (každá jsem se polovinou rozdělily, takže ochutnaly všechny). Docházím k názoru, že pistáciová makronka je moje nejoblíbenější, protože ta mi chutná vždy a všude ^^.
Poté jsme pokračovaly konečně o patro výše na knižní veletrh, kde bylo strašně moc vystavovatelů, ale většina nijak extra nenadchla. Ovšem nadchly veletržní ceny a také slevy.
S Nanou jsme se nechaly zlákat na nějaký stres test, který následně ukázal, že jsem maximálně vynervovaná (a to jsem držela v rukou jen dvě plechovky) a poté jsem dostala přednášku o dianetice, která je "věda o mysli". Připadalo mi to jako další teorie z těch slavných teorií jako kniha Tajemství (což dost odsuzuji). Pán mi opakoval, jak je důležité vědět příčiny toho, co se děje a že si za všechno můžem sami, i když mě třeba srazí auto, které nejede podle předpisů. No....kdybych měla pořád takhle uvažovat, tak nedělám nic jiného než zjišťuju co a proč.

Musím se Vám pochlubit, že jsem objevila "nové" vydavatelství, které se sna nachází v Brně? a velmi mě okouzlilo. Má jedinečné zboží a jmenuje se Meander. Doporučuji se podívat aspoň na jejich webové stránky. :))

Na veletrhu také něco jako vystavovala ostravská městská knihovna, která na požádání a za poplatek 10 Kč vyráběla před očima placky/buttony.
Není těžké uhádnout, že Nana si vzala ten s Barbie a já se srdcem. 
Poté jsme si s Nanou ještě koupily diáře z výprodeje, kdy větší stály 29 Kč a menší 5-20 Kč.
Původně jsem v rukou držela podobný jako je nalevo, ale nakonec jsem kočičkám neuměla odolat.
Úplně nakonec než jsme odcházely jsem narazila na stánek známého ostravského záhadologa Arnošta Vašíčka, kterého nejen ráda čtu, ale mám ráda i filmy zpracované Českou televizí na jeho námět. Ve stánku měl své knihy zlevněné na 100 Kč/ks a pak nejnovější knihu za 150 Kč a ještě jednu za 200 Kč. Byla jsem z toho u vytržení a neuměla se rozhodnout, co si vyberu. Pan Vašíček si toho všiml a rozhodl se o tom se mnou pohovořit. Když se dozvěděl, že chodím i na jeho přednášky o různých konspiračních teoriích na Koprconu - doporučil mi nejnovější trochu fantasy knížku, ale nakonec jsem si stejně odnesla Ztracenou bránu, která je prý nejméně podobná zpracovanému film od ČT. A napsal mi i věnování, ze kterého jsem šílela.
Je prostě skvělý. (Ten tmavý flek je "vymazané" moje křestní jméno, ačkoliv ho zde už většina znáte :D.)

Tento den byl pro mě naprosto úžasný. Jsem moc ráda, že jsem mohla jít s Nanou a těším se na další veletrh s ní. :))


PS: Článek o Japonském jaru se nejspíš ještě prodlouží, jelikož jedu navštívit své kamarády zpět do Polska. Spíše asi napíšu článek o cestování polskými vlaky a obecně něco přibude opět do štítku Zbloudilé ovce.

11 komentářů:

  1. Ta Panna Cotta vypadá skvěle... děláš mi chutě :D A jinak Meandr znám, ale to je asi tím, že vydává spoustu dětských knih, takže jsem se s ním prostě musela dostat do styku :-) A jestli Ti vadí růžový cadillac, tak nejezdi na Kubu. Přítelova mamka nám ukazovala fotky po jejich dovolené a jezdí jich tam spousta :D
    Time For Tea And Cupcakes

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky byla skvělá. Původně jsem si chtěla dát od Ollies, ale tam měli o 50 g lehčí a o 20 Kč dražší....ne že bych byla škrt ale hodlala jsem utrácet za knihy :D.
      To je fajn, že znáš Meander....opravdu se mi líbí typ/motiv knih, které vydávají. Kdyby měl nějakou spéšl prodejnu, tak si toho asi všimnu lépe než když je nacpaný v knihkupectví, kde nedají vyniknout těm krásným obálkám.
      Proboha....proč zrovna růžová??? ble :-/

      Vymazat
  2. Figurka mluvila s Vašíčkem. Figurka má jeho podpis. Záááávist! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Figurka je z toho ještě teď totálně na větviiiiiii :D.

      Vymazat
  3. Ještě takové dodatečné info ....měli tam i mangy - kus za 100 Kč. A co mě fakt překvapilo, byly to mangy nové!....žádné kusy, které neumí prodat.

    OdpovědětVymazat
  4. Musím říci, že vám opravdu závidím takové akce..moc ráda bych se tam podívala. Vše vypadá krásně, dezert vypadá velmi jedle. Věnování od p. Vašíčška je krásné :)
    Hmm..a ty mangy zní dobře, opravdu zajímavá akce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně by naopak zajímalo, jaké akce tam na severu Vy máte? Nemáte nějaké festivaly nebo veletrhy?
      Ale ano, bylo to tam moc fajn :)

      Vymazat
  5. Dodatečné info Nana zjistila že Vašíček je od kamaráda mého taťky otec :D a všichni se znají :D musím je ukecat ať je tatík někdy pozve na kafe :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo jinak hážu odkaz na tenhle tvůj článek k tomu mému ať to mám po kupě zjistila jsem že jsou i nějací lidi co ten můj slovní odpad čtou :D

      Vymazat
    2. Ooooooooooo a jak se Ti čte ta tvoje knížečka?
      Prej odpad :D však píšem obdobně :D

      Vymazat
    3. Hej knížečka se čte dokonale jsem nadšená :3

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: