pondělí 7. listopadu 2016

# Festy a cony # Japonsko

Akicon 2016 - report

S vynechávkou jedno roku (toho loňského) jsem se opět vydala letos na Akicon. Samotný Akicon se konal v době 28.-30. října, ale pro mě začínal dřív.

Důvodem bylo, že jsem opět poslala e-mail s žádostí o přednášení. Letošní téma Akiconu bylo WTF?!, a tak jsem probírala opět téma, které se řeší spíš až po 22. hodině -> umělecký směr Ero Guro.

Mail jsem napsala 21.8., odpověděli 28.9., odepsala jsem 29.9. a pak už bylo ticho po pěšině, takže mi nakonec musela potvrdit přednášení Yarche.

Tím malé komplikace ale neskončily, protože týden před konáním conu mi dorazil e-mail ohledně toho, že prezentace budou v .ODP, ale mohli by si umět poradit i s .PPT/X (to si neporadili, viz. v reportu) - ale ne na 100%, a .PDF je nejvýhodnější formát.


Souhlasím, že .PDF se otevře snad všude, ALE! to není tak, že "jedním kliknutím" předěláte prezentaci do pédéefka. Já rozhodně ne, když mám na slajdech spoustu vytvořených "vlastních animací". Takže jsem přetvářela prezentaci a každý obrázek dávala na jednotlivý slajd ještě noc před Akiconem. (A to jsem si říkala, jak je supr mít napsanou přednášku předem a nestresovat..háhá!)

Tak...nebudu to protahovat. Co jsem dělala před Akiconem v Praze je TADY a TADY, a tak se vrhám na report...



Pátek 28.10.

Přišli jsme tak akorát, žádná fronta, ale "bordel" před Zahradou už byl (papírky, papírky, papírky a nabumbaní lidé). Na infostánku jsem si vyzvedla visačku (viz. nahoře) od Mitsuki a Serity, chvilku se tam zdržovala a ptala se na svá PRÁVA. Ty mi totiž nikdo neřekl. Základní právo bylo jít do zázemí, kde jsem potkala Dráčka a Honzafa a porovnali jsme svá práva. :D

Urzu mi pak poradil, že mohu jít do technického zázemí si vytisknout přednášku. Tu mi ochotně z mého exterňáku, který je plný mé interní PC paměti, Devyx vytiskl a byl čas jít koukat na nějakou tu přednášku. (Velmi oceňuji, že se šum ohledně mého tisku přenesl i dál a vedoucí InfoTanku (Lusi) se mě zeptala, jestli už všechno mám ok.)

Architektura japonského školství byla mou první přednáškou, kterou navíc přednášel Grek. Četla jsem anotaci a i přesto mi stále nebylo jasné, co je míněno architekturou. Přece jen to může být hmotná stavba dané instituce, stejně jako ta nehmotná. Informace, které nám Grek zprostředkoval byly zajímavé. Porovnávání budov s anime předlohami, opět jakási analýza studií při tvorbě daných anime, a dokonce i opravdu wtf předlohy pro anime školy - jako ta věznice například!

Nakonec jsem kvůli potkávání lidí, které jsem 2 roky neviděla, šla poté už jen "na sebe" a to proto, že třeba TanakH na sebe nepřišel a musela být jeho přednáška odložena někam jinam. A poté jsem vyzkoušela být divákem u Bleskových přednášek, které měly jen 1 oficiálně zapsaného účastníka z řady "koťátkových dětí", který mluvil o něčem ...wtf. :D

Nakonec se ale přihlásil i další přednášející, který díkybohu! neměl prezentaci. (S těmi prezentacemi mi to připadá děsné, experiment beru jako hecnutí, takže připravit si prezentaci už je spíš na reálnou přednášku a ne jen 15 minut blbnout před publikem.)
Druhá experimentální přednáška se tak zvrhla v dlouhou diskuzi, kdy jsme si zároveň řekli, že používáme jako mobil Nokii s tlačítky, trumfovali jsme se, kdo má starší elektroniku a pračku bez ku*vítek atd. Dost jsem se bavila na to, kolik bylo pro můj spánkový deficit už hodin.

Když jsem odcházela ukládat se na kutě, vznesla jsem ještě prosbu, aby se mi kdyžtak přihlásil v rámci mé diplomové práce někdo, kdo je úchyl - fetišista a má vysokoškolský diplom. (Tato poptávka stále platí....a možná další rok až budu Mgr. z úchylů, zaexperimentujeme si diskuzí taky. :D )

Jelikož A. minul odchod do tělocvičny, zařídila jsem mu společnost pár staffáků a Dráčka, který se tam pak chystal na stráž. Dráček, ačkoli trochu cinknutý, mi ho hlídal zuby nehty a pokaždé, když se A. přesadil na jinou židli, ho hledal s otázkou "Kde je ten, co seděl tady?" (Díky, díky, dráčku :3)

PRŮSER↓
Takže jsem se vydala na kutě. V zázemí kromě mě leželi ještě 3 lidé. Jo povídali si, ale šlo to, dokud slečna UPROSTŘED nezačala hystericky a nelidsky sykat věty  "on je šílený, je šílený, je šílený..." a doslova psychopatologicky se u toho usmívat (asi jako když koukáte na horrory, kde je někdo posedlý). Říkala jsem si ok, tak letos zase na Akiconu někoho "seřvu". Oslovila jsem je, jestli by to nechtěli jít řešit ven. Byl mi vysvětleno, že ta holka na tom není psychicky nejlíp. No jo, takové ty labilní lidi najdete na každém conu, stejně jako "supr" kamarády, kteří se ochotně o ně starají. Tito i volali jejímu příteli a dělali "hrdiny". Sem tam se nějaký staffák přišel podívat, jak slečně (taky staffačce!!!) je a najednou rozsvítili a mleli něco o tom, že PŘINESOU OHEŇ. Tak to už jsem FAKT nevydržela a šla je naprášit yarche a DanQovi. Bylo mi doporučeno se přestěhovat (nakonec jsem usla v Kreslírně) a DanQ šel řešit ten oheň, protože v místnosti jsou čidla. Navíc ta holka prý dělala bordel už loni. Tak si říkám, proč člověk nabírá ty stejné PROBLEMATICKÉ staffs? Na to jsem tedy dostala odpověď, že se letos hlásilo méně lidí. :( (Tak jim tam třeba na příští rok uvrtám muže. :))

Sobota 29.10.
Vcelku jsem se tedy na zemi v Kreslírně vyspala. Otevřu si očíčko a dojdu na kávu do zázemí. Tam to po nočním hlídání nebo kalbě vypadá děsivě a na tabuli je vzkaz od Sušenky.
Než jsem posnídala (děkuji moc milému muži, který se podělil o svou šunku! - které byl na Akiconu nedostatek už od pátku 7 hodin večer), promrhala jsem kousek přednášky od Yuffie - Nejhorší filmy světa. Dobrou polovinu jsem ale viděla, a tak mám pár poznamenaných názvů, na které kouknu. Je fakt, že ty nejděsivější, tam ukazované, jsem viděla. Protože když jste na vysoké škole, máte už hlavu přeplněnou totálníma kravinama před zkouškama, potřebujete vypnout. V zásadě se dívám při těchto demomentech na Holky to chtěj taky, ale když je nás víc, tak jedině filmy jako The Room. Nicméně v jiném mém kolapsu (asi až budu v červnu 2x státnicovat po sobě) si nejspíš pustím Birdemick: shock and terror.
(podstata filmu je od 1:34 - koukněte!)

Nejvíc WTF přednáška celého Akiconu ovšem byla Lolita a jak se jí stát.  Upřímně bych byla ráda, kdybych to radši neviděla a už nejlépe nikdy nic takového. A důvody?
-> celá byla okopírovaná z nejstaršího lolita návodu v ČR, který můžete najít zde: http://gothiclolita.wz.cz/clanek/chci_se_stat_lolitou
-> OK..nebyla okopírovaná, ale přepsaná, takže na slajdech byla HROMADA chyb - 
-> přednáška trvala 25 minut (a holky, které přišly po 30 minutách říkaly, že se na ni těšily nejvíc z celého Akiconu...o nic nepřišly)
-> chybělo více vysvětlujících informací a obrázků - uvedla, že se nosí RHS boty, ale člověk, co je nikdy neviděl, asi těžko z jejího popisu ohledně platforem něco zjistí
-> dozvěděla jsem se, že:
* mluvila o přednášce s českými lolitkami (interní info: všem napsala a pak jim nadávala)
* v Česku jsou lolity proti nošení paruk (interní info: spíš naopak  - já nejsem true loli, protože s lebkou 60 cm obvod na sebe žádnou nenarvu -> už se o tom vedlo hodně diskuzí)
* její rodiče ji mají velmi rádi, a tak jí koupili hromadu "značkových" šatů Bodyline (ehm mimochodem, to je čínská značka a ne japonská, jak uváděla v prezentaci) za 15 000
* Jak dlouho slečna Ayuzawa lolití? - odpověď: 3 měsíce ...(a už káže a kopíruje)

Tato nová přednášející, čerstvá lolita a kid (a ty všichni "milujeme") si bohužel ukrojila až moc velké kousky, které nezvládá. A to nejen ohledně přednášek. Svět totiž není plný jejich milujících rodičů a všichni jsme jenom lidi. Takže mimo akiconovské téma Vám ještě ukážu, kdo je Ayuzawa.
Tohle jsme snad v komunitě ještě neměli. Vyhlásila válku českým lolitkám, protože do názvu srazu použily slovo "harajuku", které je "její".
Uff...a dál. Po přednášce jsme chvilku kecaly s Hitomi a jejím drahým. Poté jsem šla kecat ještě s Kůzletem, která měla poprvé na Akiconu přednášku o BJD (kloubových panenkách), a s Anasis. 

WTF?! - Kůzle prý přednášela na Akiconu poprvé, protože v dřívějších dobách ji napsali, že BJD nejsou v jejich okruhu zájmu. Mně dříve psali, že by byli rádi, abych se zaměřila více na Japonsko než na celou Asii (přednáška Mňam!). A přitom letos např. ty filmy nebo pozdější Improshow ani o Japonsku či Asii nebyly (i když tam padly mini zmínky).

WTF?! no.2: Tak mě napadá, proč jsem vlastně byla napsaná v programu jako "nový přednášející", když jsem na Akiconu v minulých letech už 2x přednášela. Vynechala jsem pouze loňský rok. Doufám, že mi skrze tenhle report někdo dá odpověď. 

Byla jsem na Lusi a její přednášce Japonsko a deštníky, která se mi líbila do doby, než jsem usnula (moc se omlouvám - rozhodně to nebylo tebou!). Jelikož jsem neviděla tak 20 minut přednášky, která mě ale zaujala, tak určitě budu sledovat Lusin nový YT pořád s názvem Japondělí. :) Těším se.

U Improshow bych asi čekala, že lidi nějak nastudují oblast zájmu akce, kde vystupují. Začátek byl vcelku nudný. Poté došlo na omýlané téma Pokémon Go a hentai - jo to jsou dvě věci, které svět ohledně otaku komunity zná. A i když jsme se i nakonec bavila, tak jsem stejně odešla.

Pokračovalo kecání s lidmi. Přisedla jsem si na infostánek k Veve. O hodinu později jsem seděla na infostánku s Mitsuki a byla "čestná výpomoc" (tak nevím, jestli jsem povýšila z přednášejícího nebo naopak). Je fakt, že tohle Akicon nevychytal a od 7 večer se to tam hemžilo lidmi bez informací, což je na jednu osobu na infostánku málo.
Když se to zrovna nehemžilo, koukaly jsme, co se děje na Twitchi.
A nebo se informovaly o incidentu (PRŮSER no.2), kdy nějaký jůtuber Hruška celou noc něco vyřvával v tělocvičně spících lidí. Poslal do háje hlídající staffáky, kteří si to nechali líbit. Musela tam dojet yarche. A pak podle stěžujících si nocležníků i v té tělocvičně někdo KOUŘIL.
Nicméně Hrušku jsem potkala večer v sobotu (ehm tedy spíš brzy ráno v neděli) v budově Zahrady, tak snad už další noc nikoho neobtěžoval v tělocvičně.



Událost na PROTLAKSHOW mě nechala poněkud chladnou a poslední oficiální přednáškou pro mě byla Srsly, komunito? Wtf?! od Hintzua. Nápad ohledně dotazování online byl skvělý, cenzura Sušenky už méně, protože dotaz na váhu zaujímal svého času 2. místo v počtu nejvíce udělených palců. Všechna čest, že se k tomu Hintzu i tak vyjádřil :D. Ohledně přednášky jsem si asi představovala něco ucelenějšího a komplexnějšího. Ale neříkám, že podané informace nebyly zajímavé. Jen na sebe prostě nenavazovaly. Pokud na nějakou další přednášku podobného typu od kohokoli půjdu, doufám, že se prodere více českou komunitou a tou špínou a sluníčky, které v ní jsou. :)


Po této přednášce následovala WTF? Kdo to je?, ze které jsem si udělala kompletně spací. (Na A. se faaakt krásně spí.) Viděla jsem tedy začátek, kdy byla tato přednáška vyrobena v PowerPointu a nezobrazovalo se pozadí -> nebyly vidět body přednášky. Toť k tomu, co jsem psala výše o pozdním oznámení ze strany orgů, že s .ppt/x by mohly být problémy.

O půlnoci jsem stihla ještě jednu Bleskovou přednášku no. 2, která byla o tom, jak být vyslán firmou do Japonska na služebku. Z vrcholných bodů si pamatuju nošení meče a pití čaje. :D Pointa byla, že se tam přednášející, který pracuje pro "antivirovou společnost, fakt dostal. :D 
Tento přednášející, jak Grek potěšeně uvedl, si zakoupil jednu z dražších WTF?! vstupenek, které letos Akicon nabízel.
Klasické vstupenky vypadaly takto:
(jak sexistické! :D)
Ty VIP měly pak černý podklad. Nejvyšší orgovské visačky vypadaly pak jako ta moje (viz výše), ale měly černou šňůrku s bílými puntíky.

Protože si nějaký blboun zapomněl věci v zamčené tělocvičně v Zahradě, zažila jsem klasický komunikační šum, kdy jsme potřebovala klíče. Někdo na šatně mi řekl, že nic nemají a mám jít na infostánek. Ten v tu dobu, ale už nefungoval a poslední jsme tam byly my s Mitsuki, tak jsem šla za ní. Mitsuki mě poslala za Sušenkou, ta zase za Devyxem, ten za dFoxem, ten zburcoval někoho vysílačkou, nakonec mi yarche (, která měla podle Mitsuki a Sušenky spinkat) řekla, že klíče jsou na šatně ...a bylo to! :D

Kvůli minulé noci jsem opět šla spát jinam než do zázemí. A z neděle už report nemám, protože ČD vypravili nějaký extra levný vlak, který nám jel v 10:42, tedy jsme nic už nestihli.

(aneb jak označit rozbitou židli v zázemí)


PS. Pokud jsem na něco zapomněla, pravidelně bude tento článek obnovován. 

5 komentářů:

  1. Wow, to jsem netušila, že tu lolití přednášku ještě odněkud zkopírovala :) měla jsem za to, že si to prostě nějak vycucala z prstu a na pomoc si vzala google a články typu 10 věcí, co byste měli vědět o lolitě :D Zas na druhou stranu dotyčná asi nejlépe vystihla téma Akiconu :) taky bych ten report měla už dopsat, ale letos se mi vážně nějak nechce :D Jinak opět super článek, u čtení jsem se bavila!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už od srpna dlužím článek z Conce :D Tak to chápu, že se "nějak nechce". Ale na Tvůj se samozřejmě také těším. :)

      Vymazat
  2. Štve mě, že se mi ten víkend udělalo zle a na Akicon jsem se nedostala. Japondělí jsem si také všimla. Moc se mi ten nápad líbí a líbí se mi i Lusiin styl vyjadřování XD Připadá mi taková roztomile nesmělá. Nevím, zda je to schválně nebo taková je, ale je to super a její videa mě baví! Už mám daný odběr XD K té přednášce o lolitě... To s tím, že lolity nesnášejí paruky, je nejspíše moje vina, protože jsem jí X krát vyčetla, že barevné lacině vypadající cosplay paruky do lolity ne! :D a když už, tak nějaké přirozeně vypadající. Evidentně si to opět přebrala po svém XD A jaký na ni mám názor, to ví snad celá komunita :D

    OdpovědětVymazat
  3. S formáty MS Office si samozřejmě poradíme, jde jen o to si přednášku předem vyzkoušet kvůli případnému rozhození formátu, ale i tak by to mělo být v pohodě. Stačilo napsat a poslat přednášku, jak jsme nabízeli, nemusela si rozhodně vše předělávat těsně před conem. :)

    Ohledně slečny, které nebylo dobře - nebyla staffačka, dokonce jí ani neznám, jen byla do staff místnosti umístěná, protože jí bylo velmi velmi zle a už usínala. To, že se jí během usínání udělalo špatně, bohužel již neovlivníme. Každopádně bych to už úplně na internetech nerozmazávala, není to vůči ní pěkné, určitě spánek okolních lidí nerušila schválně. :)

    Vzkaz od Sušenky byl, myslím, naprosto korektní. :) Škoda, že se někdo rozhodl být vtipný a přepsat nějaká písmenka.. úplně nechápu:) Pro šunku jste si mohli dojít, byla uklizená v chládku. Bohužel ne všichni evidentně měli takový hlad, aby nedostatek řešili (i po upozornění). :)

    Pokud jsi chtěla být uvedena mezi ověřenými přednášejícími, měla si opět napsat. Program byl vyvěšen předem a mohli jsme tvou připomínku případně do programu zakomponovat. :) Každopádně o "ověřenosti" přednášejících rozhoduje programový tým a pár let trvá, než se člověk propracuje výše, nejen dle počtu přednášek, ale i kvality provedení. Přesto lze určitě rozhodnutí programové komise rozporovat. :)

    Infostánek - vytíženost infostánku je nárazová, s tím opravdu nic nenaděláme, půl hodiny se člověk nenadechne a druhou půl hodinu může třeba i spát. Jinak samozřejmě máme vytipované časy s posílenou službou. :)
    O kouření v tělocvičně jsem nic neslyšela, ale rozhodně to prověřím, díky.:)

    Já vím prostě všechno! :D

    -- yarche

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Achjo, tak tedy jsem ještě jednou kontrolovala e-mail, který jsem (nejspíš ze soukromého) mailu od Devyxe dostala a o zaslání nepředělané přednášky tam nic nepadlo. Pouze, jak zmiňuješ, vyzkoušení předem na místě.

      Nikterak jsem nechtěla rozmazávat slečnu samotnou. Naopak jsem vycházela z faktu, co mi řekli ostatní staffáci a také ty, že už byla problematická loni. Pokud jste nakonec zjistili, že to ta samá nebyla (když už jsem spinkala někde jinde), tak se velmi omlouvám slečně postihnuté mými slovy.

      Ke vzkazu samotnému nic nemám, po ránu mě to pobavilo. A Sušenka se velmi starala o vše, což jsem za 2 hodiny na infostánku zjistila, ale také i v mé přítomnosti v zázemí, kdy věčně něco uklízela. Snad to nevyznělo nějak negativně vůči ní. :)

      Díky za vysvětlení ohledně programu. Upřímně doufám, že jedinou přednášku, kterou jsem za posledních 5 let přednášení na conech pohnojila byla ta letošní na Animefestu a že to se mnou není tak špatné, abych byla pořád nová.

      Ohledně kouření si právě stěžovala skupinka lidí, když jsem s Mitsuki byla na infostánku, takže ti tento fakt může potvrdit i ona.

      Pokud to tak nevyznívá, tak se mi Akicon líbil. Celé 2 roky jsem se na něj těšila! A moc děkuji za vyjádření!

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: