úterý 30. prosince 2014

# Já rád játra...

Likér z ledových kaštanů a pečený čaj

Letos jsem nestíhala cukroví, ale za to jsem si udělala radost jinak. Poprvé jsem zkoušela udělat domácí likér, aniž bych chytla salmonelu, a také mě inspiroval knižní swap s Blankou k upečení si svého vlastního čaje. Nejen mě, ale i přátelům mé homemade pokusy chutnaly, a tak se s Vámi podělím o své recepty. :)

Likér z ledových kaštanů

0,5 l rumu
300 ml šlehačky ke šlehání
2 řady hořké čokolády
3 tyčinky Ledových kaštanů
1 plechovka Salka

Do hrnce nalijeme šlehačku a rozlámeme do ní čokoládu a tyčinky Ledových kaštanů na malé kousky. Povaříme a po rozpuštění čokolády a promísení se šlehačkou, odstavíme z plotny a necháme vychladnout. Po vychladnutí přilijeme rum a salko.

Z tohoto množství surovin jsem měla 1 litr a cca 1,5 dcl likéru. 1,5 dcl jsem si rozhodla za odměnu dát a bylo to docela dost silné :D ale hlavně...dobré :3.

Pečený čaj

3 dcl rumu
1/2 velkého citronu
400 gramů cukru krystal
1 velký pomeranč
350 gramů jablek (= cca 2 větší jablka)
300 gramů hrušek
300 gramů blum nebo švestek
12 hřebíčků
1 lžíce mleté skořice
1 lžíce mletého zázvoru
1 lžička chilli

(chilli a zázvor lze vynechat, záleží na chuti)

Ovoce nakrájíme na středně velké kousky. (Jablka, hrušky a blumy krájíme se slupkou). Poté ovoce zasypeme cukrem a dalšími sypkými surovinami. Promícháme a zalijeme rumem.
"Směs" nalijeme do hlubšího pekáče a pečeme 30 minut na 250.
Upečené ovoce nalíváme do nahřátých uzavíracích sklenic a po uzavření je obracíme dnem vzhůru, dokud nevychladnou.

Po otevření je vhodné spotřebovat čaj do 2-4 dnů. Pečení čaje Vám skvěle provoní byt :).



PS: Pokud máte nějaký skvělý recept na likér bez vajíček, prosím, podělte se :). Stejně tak, pokud používáte nějakou skvělou přísadu do pečeného čaje. Za tipy budu ráda :3.

2 komentáře:

  1. Jééé, ten likér vyzerá dobrô, asi si skúsim zajtra urobiť na silvestrovský prípitok. :D

    Dada / Trojveršie.sk

    OdpovědětVymazat
  2. Hmmm, keby momentálne môžem popíjať, tak popíjam svoj najobľúbenejší karamelový likér O:) Su to dve karamelové salká zmiešané s riedkym mandľovým pudingom (0,5l mlieka a jeden sáčok pudingu) a cca 0.5l rumu... čím skôr pred sviatkami sa spraví, tým lepšie, nie je taký rumový po čase, ale viac jemný a karamelový.

    No ale pečený čaj robím zásadne v lete, alebo keď mám prístup k mrazeným ríbezliam. Bez čiernych alebo červených ríbezlí to nie je ono skrátka. Ani bez jahôd... a čučoriedok :D Ale ono je to o osobných preferenciách asi skrátka :)

    OdpovědětVymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: