středa 30. července 2014

# Festy a cony # Japonsko

Ostrakon 2014

Už je to víc než 2 týdny, co skončil ostravský con, zaměřený na Japonsko. Pořád jsem uvažovala, jestli napsat nebo nenapsat report. A z čeho taky? Buď jsem seděla u stánku a nebo přednášela.
.....Ne to zní hrozně....samozřejmě jsem i blbla a sem tam někde někoho obtěžovala (nejčastěji, aby mi dali heslo na wifinu - nedali, nebo našli jedinou volnou zásuvku....musela jsem dopsat přednášku :D).

Nicméně nehodlám tento con nijak subjektivně hodnotit, protože ......na conu můžeme najít 5 typů lidí:
1) Relevantní platící účastníci, kteří se starají jen o to, aby se pobavili, což jim má zajistit program a okolní osazenstvo
2) Přednášející, kteří se starají o své přednášky a účast na nich.
3) Prodávající, kteří se starají o svůj výdělek a tedy i příspěvek/poplatek conu.
4) Staffáci, kteří se starají, aby ti výše postavení měli klid v duši, a honorářem jim je vstup zadarmo.
5) ORGové, kteří buď něco dělají nebo nedělají nic.

Typy 1-4 můžeme dále dělit dle toho, jestli vztahy mezi orgy a skupinami 1-4 dobře znají (pohybují se v dané komunitě) nebo vztahy neznají.




Patřím do skupiny 2, 3 a jsem zapletená do vztahů, intrik a machinací.

Ale obecně:

Kromě přednášek, kterých bylo za dobu trvání conu (2,5 dne) 8 a promítání mezi nimi, proběhlo několik soutěží a Noční anime hra (nebo tak nějak se to jmenovalo). Byla takřka stejná jako loni. Indicie rozmístěné na podobných místech, podobné soutěžní stanoviště. Podle indícií se mělo tipnout slovo, které všichni znali, ale většina mozků uvažovala tak, že hledala něco konkrétního. Navíc to sedělo na víc věcí a za stížnost mě málem zase vybanovali :D (jako loni).


Uskutečnilo se několik workshopů.
Taneční

Sushi
a  ještě jsem zahlédla Výrobu Cosplaye.

Za stánky jste tam mohli potkat Porcelain Doll, Paruky Levně a 4 z Tanku a Pes,
dále Ráj Anime (, který všem nasliboval spolupráci a do teď se neozval)
a "místní" čajovna.

Po celou dobu se hrála Yakuza, jejíž velmi zajímavé poutače visely po celé budově.

Nejvíce účastníků se pohybovalo v Herně, kde byla k vidění sbírka "historických" herních konzolí a taky řada her (nikoliv deskových).



Ke konci trocha subjektivity....
Na přednáškách jsem byla skoro všech (vynechala jsem jen 2). U své přednášky ohledně produktů kawaii a "internetové Akihabaře" jsem se zmínila o Ely a Dášence :) (a také o některých přítomných).
Ve čtvrtek před conem jsem se dozvěděla, že mám zakázáno promítat videa se sexuálními scénámi, což byl důvod toho, že jsem přednášku Bizarnosti jp filmu dodělávala až na místě. Rovněž se v ten samý čtvrtek zjistilo, že se kryjí přednášky a bylo nám ze shora řečeno, že "si to máme příště hlídat".

Původně měla být na conu i Manga knihovnička, ale slečně, která se nabídla, se organizátoři přestali časem ozývat. Stejně jako mě, když jsem nabízela, že pro ně zařídím tématická jídla. 
Deskových her moc nebylo, protože ORG Herny je nezařídil (nezařídil ani ty herní konzole, pouze zaúkoloval někoho jiného, kdo se o to všechno pak staral).

Narozdíl od jiných conů jsem za tři noci naspala více než doma. Nikdo nerušil, jen sem tam někdo chrápal a netoužila jsem po větším povídání si s účastníky, kteří jsou o 7 let mladší, takže jsem pokojně spinkala.

Con jsem si užila zejména díky lidem, což mi připadá jako malé sci-fi, když už i komorní con si užívám díky lidem. 

Drazí, kteří jste tam se mnou pobývali, jste naprosto úžasní! ♥ Aneb, jak by řekla Rocky: "Oujé!"

Na závěr loli photoshoot....












8 komentářů:

  1. (Já už se ohledně Ostrakonu a Animefestu cítím jako prokletá, že mi to rok po roce prostě absolutně nevychází =___=) Děkuju tedy alespoň za zajímavé informace a fotky... a zmínění mé osoby na přednášce! <3 Jaký máš celkově ze svých přednášek pocit, bylo vše v pohodě?
    Zdá se mi to, nebo celkově nezníš příliš... nadšeně (pro což samozřejmě díky těm organizačním chybám vidím důvod)?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ely, my se určitě uvidíme na Natsuconu....(moc v to doufám ♥, budu tam mít i stánek, tak mě snad už určitě najdeš!).
      Pocit z přednášek (nejen mých) je moc dobrý (aspoň, co se obsahu týče). Počet účastníků na nich byl ovšem žalostný. Za sebe si tedy nemohu stěžovat (nad 10), ale u ostatních přednášejících byla účast do 10 lidí.
      Než jsem šla spát, tak jsem se po večerech vyptávala účastníků, co jim chybí a říkali, že obecně je tam toho málo nebo nejsou tématicky pro ně. (Ačkoliv jsem tedy dostala "pochvalu" za tématický výběr těch mých.) Mně se pak hodně líbila přednáška, kterou jsem do poloviny neviděla, protože jsem musela zavírat oči :D. Jmenovalo se to Dobrou chuť! a byla o (ne)tradičních (dost děsivých) asijských jídlech.
      Celkově nadšená nejsem, ale to jen z důvodu toho, že jsem zhnusená místní komunitou, která se tam ve velkém počtu nacházela (a jejíž členové stojí nejen za těmi organizačními chybami).
      Nicméně jsem opravdu ráda za VIP osoby, které tam se mnou byly. Poznala jsem samozřejmě i nové lidi, více se začala bavit s těmi, které jsem znala od vidění atd. Jako vedlejší jejich vlastnost se mi líbí, že jsou místní komunitou nepolíbení a nebo ji vidí v hodně pastelových odstínech.

      Vymazat
    2. Jup, to by mě musela napadnout gangréna nebo něco takového, abych se neukázala :D *zarazila se a raději to zaklepala do dřeva*

      Jsem ráda, že jsi tedy alespoň měla více lidí na přednáškách než ostatní, i když by si to určitě zasloužilo ještě větší publikum :/
      Též už to mám tak, že se s tou novou "komunitou" necítím vůbec nijak spřízněná a na takové akce jezdím jen kvůli drahým přátelům. Ostatní mi přijdou trochu... mimo pro normální fungování, hluční, až příliš šílení.... nebo jsem prostě zestárla.

      Vymazat
  2. Té tvé cedulce jsem se smála, kdykoli jsem ji viděla. :D
    Je škoda, že sem nejezdí více lidí, aby se to sdružení individuí trochu promíchalo. Když se všichni znají a intrikují, člověk se v tom cítí...špatně :D
    Chrápání bylo vtipné. Příště zůstaneme vzhůru déle. :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo příště zůstanem déle vzhůru a taky si zařídíme večerní koupel v ORG vaně, protože ty sprchy pro STAFFáky, kde byly ty namočené chlupy z boa a použitý tampon na topení, mě odradily na dost dlouho dopředu. (Kamarádka teď na piknik srazu popisovala, jak to musela chudák v pondělí ráno uklízet.)

      Vymazat
  3. Jednou bych chtěla být na přednášce kde se o mě někdo zmíní. Bych si přišla jako celebrita. Já byla ráda že se mi povedlo alespoň letošní FF. Snad stejně pohodové budou i další cony z FF série. Anime akce mě nikdy nebrali protože mi ta komunita přišla až moc rozjívená nebo jak to pojmenovat. Ale tak každýmu co se mu líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě ty i Ely mé soukromé hvězdy jste (stejně jako další) :) Resp. hvězdy, které prozařují převážně nudný blogový svět :)).
      Mně FF permanentně nevychází, bohužel....ale jezdím na Koprcon, což jsou vlastně ti stejní lidé, ale v menším podání. Škoda, že obdobně laděných akcí není víc, dávala bych jim přednost před "anime" komunitou. Samo o sobě mi tato rádoby usměvavá rodinná komunita leží v žaludku, ale mám mezi ní spoustu přátel, kteří jsou převážně šmrncnutí nerdy zájmy, samozvaní otaku a jejich mentalita mi dost vadí.

      Vymazat
    2. Aww! <3 Nápodobně, též je pro mě tvůj blog jedno z nejzajímavějších míst blogosféry, proto ten pravidelný stalking :D
      (Ten pocit ohledně komunity jsi vyjádřila naprosto přesně)

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: