středa 2. července 2014

# Kultura

Aktuální sociální problémy

"Reklamy", které varují proti problémům vyskytujícím se ve společnosti, vždycky chytnou za srdce. Hlavně, když jsou kreativní. Vzpomínám si, že se vznikem hesla naší Policie: "Nemyslíš, zaplatíš". Vznikla spousta skečů dopravních nehod (nejen u nás), které měly ten správný účinek, a to: zapůsobily na lidi všech věkových kategorií.

Podle mě by se mělo u nás propagovat více takových reklam, které vedou k zamyšlení a třeba změně nejen názorů. A to i reklamy týkající se problému přímo s námi (územně) nesouvisejících, protože společnost jsme jako celek.

V poslední době mě zaujaly....















Byla bych zejména pro reklamy v podobě těch polepů - vidličky na odpadkovém koši, sloup s odstřelovačem, nákupní vozíky. Ale hodně se mi líbí i počet dnů v nemocnici. Resp. líbí se mi ta kreativita lidí, kterým není jedno, co se děje a chtějí na to upozornit :)

7 komentářů:

  1. Bohužel jsou lidi od přírody liná stvoření a občas je potřeba s nimi pohnout. A tím nemyslím jen takovouhle výstrahou, ale třeba se mi strašně líbily reklamy na Milku, které byly na sedačkách v brněnské MHD. Byly tam cedulky, které vybízely, aby se člověk usmál na ostatní spolucestující, napsal někomu, že ho má rád... A tyhle nečekané malé napomenutí způsobí úplné zázraky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Awwwww o tom jsem neslyšela...a snad o tom ani nikdo nenapsal. To muselo být strašně pěkná. A ano souhlasím, nečekaná malá napomenutí působí na lidi, i když by se měl někdo "jen" usmát. :))

      Vymazat
  2. Myslím si, že reklamy Nemyslíš - zaplatíš vystraší zodpovědné řidiče a zbytek hovad bude jezdit jako předtím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou dva extrémy no....ale setkala jsem se i s kombinací. Nicméně máš pravdu.

      Vymazat
  3. Nemyslíš - zaplatíš o pár let odsunulo mou odvahu dělat řidičák.
    Jsem rozhodně pro takovéhle reklamy - jenže lidi hlavně u nás v česku jsou pitomí a jsou schopní si stěžovat, že se na to NECHTĚJÍ DÍVAT, nebo řeknou, že je to TRAUMATIZUJE. Ale jsou prostě líní se zamyslet a nezmění se. Reklamami sice člověk poukáže na jejich chyby, ale to je nepřinutí to změnit. Prostě nechtějí. Souhlasím s Kajou^.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně traumatizuje řidičák vlastnit :D, ale jinak pravda obecně traumatizuje asi proto se všude lže nebo se dávají klapky na oči.

      Vymazat
  4. Mně se tyhle nápadité reklamy velmi zamlouvají. Jednak je to očividně efektivní, za druhé pak mám ráda cokoliv, co člověka vytrhne z každodenní rutiny, kdy jede jen na automat a o věcech vůbec nepřemýšlí, a donutí ho zapnout mozek.
    Všechny fotky reklam, co jsi ke článku přiložila, jsou prostě "wow", určitě bych byla pro to, aby se něco podobného objevilo i u nás.

    OdpovědětVymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: