pátek 23. května 2014

# Kultura # Výstavy

Výstava Tim Burton v Praze

Minulý víkend jsem si jela oddáchnout na víkend do Prahy. Na ty dva dny jsem si tam nahromadila hromadu aktivit, abych toho stihla co nejvíc a co nejlepšího. Jednou z těch aktivit je Výstava Tim Burton, která se nachází v Domě U Kamenného zvonu na Staroměstském náměstí.

Najdete ho snadno, protože hned u něj Vás vítá Balloon.
(Obrázek je ilustrační, protože ten den lilo jako z konve a než jsem si ho stihla cvaknout, tak mi ho schovali :((( ) 
Na výstavě se mi především líbí, že už u vstupenek víte, na co jdete. Stěny (nejen tam) jsou pomalované v barvách typických pro Tima Burtona.
Vstupné pro studenty je 130 Kč, což se může zdát být pálka, ale v Praze je to naprosto normální.
Podstatné je, že se NESMÍ na výstavě fotit. Všude tam jsou hlídači a hlídačky, které jsou často až obtěžující.

Jde o výstavu publikovaných a i dosud nepublikovaných kreseb T.B., které předchází jeho filmům, námětům na ně atd. Kromě kreseb jsou vystaveny i loutky z jednotlivých filmů a několik dopisů s filmovými studiemi či ručně psané veršované prology.

Toto se nachází ve dvou patrech, kde slibují klimatizaci, ale ta tam snad žádná není. Cítila jsem se jako dušená a možná částečně pečená ve své šťávě.

V průběhu výstavy jsem se dozvěděla o dalších Timových projektech, o kterých jsem nevěděla, že existují nebo že na nich má své přičinění. Jako je tomu u Perníkové chaloupky, která byla zfilmována v r. 1982 a překvapivě v Asii. Tato verze tam byla i ke shlédnutí a to v plné délce.
Jejich perníková chaloupka opravdu vypadala jako nákres T.B. a stejně tak i čarodějnice, kterou hrál podle mě chlap. :D Mařenka měla na sobě lolita šatičky a celkově jsem se dost bavila.

Po prohlédnutí obou pater a zjištění několika zajímavostí o T.B., např. že kreslí úplně všude a nejčastěji na ubrousky v restauracích :D, vydali jsme se do obchodu suvenýrů, který vypadá docela pustě, ale mají tam fajn zboží s T.B. tématikou. Uvažovala jsem o koupi Ústřičkovy smutné smrti, ale nakonec jsem se rozhodla, že ji chci v angličtině.

Pod obchodem se suvenýry se pak nachází dodatečná část výstavy, kde probíhají workshopy a promítají se jeho filmy.

Při scházení po schodech nás vítá tento železný kloučík, který bez upozornění otevře část své hlavy a z ničeho nic se mu s velkým rachotem zavře. Zlekla jsem se slušně.


Bohužel jsme přišli pozdě a zrovna v promítacím sále končil Batman.

 Sklepení je docela dlouhé a při procházení můžete objevit spoustu fajn věcí. Jako třeba automat na čokoládku za 10 Kč, ve které je možnost najít zlatý kupon. Tak mi byla tahle kostička čokolády zakoupená. :D

Naproti automatu na čokoládu se nacházela čítárna, tedy stylový gauč, stolečky a hromada knížek od T.B.

Vrhla jsem se na knížku kreseb T.B., abych to mohla zdokumentovat a ukázat Vám, co můžete na výstavě vidět v originálech.

Způsoby lásky mě vážně zaujaly :D.







Burton se často nechává inspirovat svátky.


Již zmíněná Perníková chaloupka.


A na závěr moje nejoblíbenější kresba, kterou měli všichni hlídači na tričkách.


Určitě Vám doporučuji na výstavu zajít. Trvá až do srpna!

9 komentářů:

  1. Perníková chaloupka mě taky zaujala :D A Ústřičkovu smutnou smrt jsem dostala k Vánocům, tak jsem si koupila katalog k výstavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, zda jsi ji viděla, ale ten způsob boje s čarodějnicí mě rozsekal úplně nejvíc :D.
      A nevadí Ti ten český překlad? Po tom, co jsem si prohlížela ten chronologický přehled a viděla jsem, jak jsou už jen některé názvy přeložené do češtiny, tak se mi chtělo brečet. Hrůza!

      Vymazat
    2. Nevadí, já k překladům přistupuji stejně jako Kantůrek s posvěcením Pratchetta. Velkou část těch věcí nemůžeš přeložit stejně, aniž by se nevytratil vtip nebo něco, takže to člověk musí upravit. A řekla bych, že tomu novému překladu, který se tam prodával se to povedlo. Ale existuje ještě starší překlad, který byl prý strašný, proto knížku vydali znova.
      Naopak z lingivistického hlediska mi přijde super porovnávat originál a překlad a hledat, kde jsou nedostatky ajiny a čeština je lepší a naopak.

      Vymazat
  2. Och, och, och, díky za informaci! Tohle si nemůžu, nesmim, nechat ujít :3 :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upaluj tam, stojí to za to! Ale i tak doporučuji si naplánovat ještě další akce kolem toho :). Třeba Muzeum Karla Zemana ;)

      Vymazat
  3. Už se moc těším, až budu mít po zkouškovém a konečně na tu výstavu půjdu :3 Snad vychytám den, kdy nebude moc teplo, když tam není klimatizace :/
    Perníková chaloupka vypadá moc zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vtip je v tom, že tam ta klimatizace je (je to napsané u každých dveří, že se má zavírat), ale nefunguje. Nic pro moji spodničku!
      Doufám, že Ti to brzo vyjde a taky si to náležitě užiješ :))

      Vymazat
  4. Jsem o této výstavě nevěděla, určitě se tam půjdu podívat.:)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem mohla poskytnout inspiraci. Určitě pak taky napiš, jak se Ti tam líbilo :)

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: