pátek 24. července 2015

# Festy a cony # Japonsko

Seznamte se s Ostrakonem

Aneb detailně o jednom ostravském conu, který byl letos totální poděl...a proč? Kdo ví? Každý tvrdí něco jiného a já jen shromažďuju informace. A tohle bude fakt nálož informací (strašně strašně strašně dlouhá).

Pro začátek... Ostrakon již běží 4. rokem. Upřímně mohu říct, že vzhledem k mé účasti na všech, ten první (resp. nultý) byl nejlepší. Pak začlo jít o...asi prachy? (Na tom nultém vyšli přesně na neziskovku, jak se sluší a patří.)

Nu a jdeme k představení jednotlivých orgů a jejich činnosti na Ostrakonu letos.
Hlavní organizátor Panda má zajišťovat hladký chod festivalu a dohled nad jeho organizací. Jsem si plně vědoma, že letos mu to fakt nešlo.
Festivalu vyhořelo místo konání (resp. se potopilo) a nové místo nalezla Nana (viz. později). Nové místo se mělo konat ve třech čajovnách. Horší prostory si nejde představit a přitom je v Ostravě šance organizovat to na 1 místě, které na ten víkend navíc nemělo program. (Tedy mělo maličky, ale jelikož oni podporují mladé projekty, tak domluva je tam přátelská.) ehm ehm... znáte Cooltour? To se mi to mluví, že? Ale orgové věděli, že se bude přesouvat už 5 dní před oficiálním zveřejněním tohoto faktu na FB stránkách.
Co dělal letos Max nevím :D a myslím, že on taky ne. Rozhodně ale přispíval na FB stránky Ostrakonu po celou dobu před konáním akce. To poznáte, když píše on...nejsou tam hrubky. Btw. projeďte si stránky Ostrakonu http://www.otaku-ostrava.cz/ostrakon/ hrubek tam je dost :D ehm..


Dark má na starosti přednášky. A já vím, že mu mám vždycky psát. Jaké pak bylo překvapení, když se lidé na FB stránkách dočetli, že mají opět psát Naně? Při posílání anotace jsem se ho ptala, co to má znamenat a sám nevěděl. (Kdo jí pak tímto zaúkoloval, kdo způsobil zmatek, že o přednášky psali jí i dlouholetému orgovi přednášek a programu?) Program byl zveřejněný 5 dnů před conem btw.

Mike poslední dva roky se stará o sponzory. O tuto činnost se tedy podělil s hlavním orgem Pandou, který ji vedl do té doby. Předtím byla největším sponzorem mamka jednoho našeho kamaráda (darovala něco do 5 000, víc fakt ne.) Teď si polepšili, ale řekla bych, že to není stále ono...(nezapomeňte koukat i na ty gramatické chyby :D !)
(((((Hlavním sponzorem je tedy Otaku Ostrava, z.s. (dříve o.s.). Peníze má nejspíš z příspěvků svých členů, kterými jsou orgové conu ("povinně") a poté banda děcek, která byla zlanařena na otaku srazech. Prostě podepsali s příslibem informovanosti ohledně srazů (nicmoc) a slevou na Ostrakon (50 Kč). Nebyli informování o stanovách, o tom, kdo tam rozhoduje, ničem... Podle mě to ani neví, že to existuje. To jen tak btw...))))

Před těmi 2 lety jsem zrovna psala na vysoké výzkum na firmy v M-S kraji, které někoho podporují (filantropie), a tak vím, koho oslovit. Nabídla jsem se...nebyl zájem. Tak si to užijte.


Nu a další várka orgů...



Všemocná Nana, která fakticky kromě registrací (snad) řídí i svého pojízdného žabáka a přepravuje po celou dobu festivalu, co se dá. (Nu a taky shání.) Za to má body plus. Mínus je fakt, že se stará o všechno a zároveň je nakonec vyšší než nejvyšší hlavní org Panda. Viz. shánění místa, viz. přednášky, viz. přebírání i starosti o workshopy.
Taky má pod sebou nejspíš staffáky, ale nejspíš i orgy. Jelikož na AnimeFestu nabídla místo orga pro Promítání někomu jinému, aniž by to tomu orgovi řekla, že ho vyhazují. Po jeho dotázání, zda je to pravda se vyjádřila, že věděla, že se to k němu donese,a tak zvolila tuto metodu než by mu to řekla sama. (Hlavní org Panda skoro až do konání festivalu o faktu, že org Promítání odchází nevěděl a přisuzoval to jinému důvodu.

IDe jo tak je org promítání a jo s tímhle chodím, tak si říkám, že jsem asi přecitlivělá, i když fakt je, že ne. Od orgování Ostrakonu ho odrazuju už 3 roky. Díky bohu konečně se mi to povedlo. (A nebo samotnému Ostrakonu?) Co má na starost? Řeknu to jednoduše...už 2. rok překládá VŠECHNO promítání. Takže tak měsíc nemám já ani on (ani my) nějaký život. Protože mu s tím nikdo nepomůže. Předtím někoho měl, ale bylo to komplikované, zvlášť když někdo neumí česky...(gramatika!!!!).
Letos mi bylo nabídnuto (od jednoho známého člověka..ehm kých kých Astraka), že bych mohla napsat Pandovi (znám se s ním), že by daroval své titulky za 1 volný vstup. Odpověď od Pandy byla, že Ostrakon je malý con a nic takového nepotřebuje. (Joo? Tak si to překládej sám! A zabij si tím měsíc života..)....A ještě vyjádření, proč píše někdo mě a ne mu? Jak to říct, když Panda není z komunity a vlastně ani nezná nikoho krom svého bratra Alasáka (ehm... Advík :D).

Hayato  měl loni na starost občerstvení. Loni jsem mu nabídla, že seženu něco typicky japonského (vím, kde nakupovat) nebo něco ukuchtím, ale nejdřív se neozýval a pak bylo pozdě. :) Letos nevím, jak to bylo. Už jsem se nevnucovala. Občerstvení pro orgy a staff na festivalu bylo. Zbytek si účastníci zařídili po svém, jelikož čajovny a ne soukromý bufet. Yakuza se pro nedostatek účastníků a komplikací prostor letos zrušila.
Dai dle toho, co se udává na oficiálních stránkách, viz. výsledek nahoře u Nany. Samozřejmě na festivalu jako každý něco dělal. Něco jako staffáci, na co je pak ale mají?

Inženýr je v týmu 2 roky. Do herní místnosti dodává své hry. (Je sběratel konzolí). Vše, co je tam, je jeho. NIKDO mu nechce podepsat dohodu o náhradě, kdyby se něco zničilo. Údajně po něm Panda chce, aby nosil míň konzolí a víc se dohadoval s různými společnostmi o jejich zapůjčení, aby Ostrakon byl větší a lepší con (a hle...u titulek a volného vstupu to bylo s conem naopak). Inženýr tak většinu věcí říká tlumočnici Naně.

Pája měl organizovat hladký chod herní místnosti. Resp. případné soutěže. Letos se do nich nikdo nezapsal.

Memphis  - malý sál neexistoval. Loni v něm většinu času za něj promítal někdo jiný a letos to ten někdo jiný přebral. Memphis byl asi něco jako staffák letos a měl mít nějakou hororovou hru. (Jak dopadla nevím, neptala jsem se a ani se nezúčastnila.)

Jak tedy vypadal letošní Ostrakon?
Staffáci si museli doplatit 200 Kč. Údajně to bylo prý některým vráceno.
Vstup byl 400 Kč na 3 dny. 300 Kč s dřívější platbou. (Opakuji program se nevěděl ani týden předem, a změnilo se místo konání. O vyrovnání při žádostech o vrácení vstupného si můžete přečíst u Ely, stále je to na podobném bodě.)

Jak je psáno výše, mělo se to konat ve 3 čajovnách. Ta U Sýkorova mostu se nakonec zrušila. Deskovky byly jinde, yakuza se nekonala. Měl se tam konat alespoň Lolita sraz. V programu byl začleněn na 13:00, TOTAL FAIL, čajovna se otvírala až v 15:00 a Pet se to dozvěděla až tam.

Spalo se v Shisha baru, takové menší promítací místnosti (jako malé, velikost dvou pokojů cca). Takže jsem u nás v 1+1 první noc ubytovala 3 lidi a druhou o 5 víc. Všichni se u nás i sprchovali a také jsem nechala osprchovat se i jiné, kteří pak šli spát do Shisha baru. U nás už nebylo kde...

Víte, jak vypadala HERNA?


Nikomu nezávidím to pendlování mezi čajovnama, nemít měsíčník, tak asi na Ostrakon onemocním. Vždycky jsem se vezla, jednou dokonce s Nanou, protože společník u stánku od Porcelain Doll sebou v pátek večer šlehnul a odvezla ho záchranka.
STÁNKY jsou kapitolka sama pro sebe. Ostrakon (čtěte Panda) nechce stánky bez živnosťáku. Musí se podepsat smlouva s člověkem s živnosťákem. Žádná Craft Alley. Vyřešit to jinak "prý" nejde ani darovací smlouvou. Jo ehm..smlouvá se píše proto, že Ostrakon chce 20% ze zisku stánku. Tyto informace nejsou nikde veřejně uvedeny. O procentech jsem to věděla z předchozích ročníků, novinka o stáncích mi byla sdělena 4 dny před conem. Ještě že to všichni zájemci nakonec odvolali. Zase bych se styděla, že bych na tom hromadném stánku seděla. Já tam tedy seděla, což o to....nakonec mi bylo v průběhu festivalu řečeno, že když tam tedy s Pet sedím, tak NEMÁM PRÁVO SI STĚŽOVAT. A to jsem nic neříkala, dokud se mě nezeptali. Prostě jsem odpověděla pravdu. :)

Uvažuji, co ještě říct..."galavečer" se konal v místě herny. Svlíkali se na něm dva kluci (z toho 1 "potenciální org", který není nikde napsán, ale asi orguje nebo to všem aspoň říká.) jako součást programu. Také se vyhlašovaly ceny za...who knows? Vím, že za noční anime soutěž a asi za anime kvíz. Víte jaké byly CENY? Tabáky a Albert.



Malý edit, který mi dorazil několik minut po zveřejnění článku na mém FB:

Pak se šlo ožírat...ne počkat, to se dělo už v průběhu. "Pravidla".
Nějak jsem letos nezahlídla žádný extra plakátek. Plakátky v předchozích letech ani nebyly. Letos možná nějaký, nevím, kde veřejně...ten svůj jsem "ulovila" u zrcadla na dámských záchodech.
Placky byly stejné jako loni, akorát jiný rok na nich. Nově se dávaly na zápěstí barevné proužky.



Workshopy se odsouvaly, měnily a rušily.

Nu a nakonec....
Ostrakon je malý con, který už se 4 roky každý rok plánuje. Loni to skřípalo a letos to byl průser. Za to nešťastné místo nemohou, ale za všechno ostatní ano.
Peníze bych za to fakt nezaplatila. Lidi, které jsem tam potkala, mohu vidět i jindy.
Jediné, co si z Ostrakonu víc odnáším, je hic zažraný do kůže, pár selfieček a prstýnek :3

5 komentářů:

  1. Yakuza pobavila. :D
    Sama si ale nedokážu představit organizaci takové šílenosti při těch nenadálých změnách... škoda že nikoho nenapadl ten Cooltour.

    OdpovědětVymazat
  2. Wow, to vypadá snad ještě výživněji jak Advik, a to je co říct :)) každopádně super report!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      Jinak Advik soudit nemohu, nebyla jsem na žádném ročníku, ale tak z doslechu se ke mně také dostalo věcí a věcí :D

      Vymazat
  3. Nakonec jsem ráda že jsem s Yuu-chan nejela ,ty peníze za vstup + cesta by byli zbytečně vyhozené ...

    OdpovědětVymazat
  4. Loni jsem byla účastníkem Ostrakonu poprvé, jelikož jsem se o něm doslechla a velice mě zaujal. Měla jsem tehdy velké očekávání ale nakonec jsem zabila čas onu Yakuzou, přednáškou kde přednášející nervy skoro nemluvila a jedním promítáním, zbytek času mi naštěstí doplnili přátelé. Nad letošním rokem jsem uvažovala, ale po změnách v místě konání a cenou kterou normální zaplatím za animefest, který je kvalitou naprosto někde jinde, jsem řekla že prostě "Ne.". A jsem ráda. Když teď vidím i ten menší náhled do toho, jak se to má a jak to jde s organizací, vím jistě, že příští rok se nebudu ani obtěžovat. Každopádně děkuji za report :D

    OdpovědětVymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: