středa 8. července 2015

# Knihy # Kultura

Poslední den školy

Ehm, ten byl 24. června. Je to sice už několik dní, ale jelikož tohle bylo mé nejdéle trvající zkouškové, tak si jej dost pamatuji. Tento den jsem sice už zkoušku nedělala a "jen" jsem jela stěhovat náš Ústav do po 4 letech opravené budovy, tak rozhodně stál za to.
Kromě výše zmíněného se udály 3 věci, o 2 z nich vám dneska něco povím...

1) Vyrazila jsem brzy ráno. Doslova naladěná na supr den (, i když se zkomplikoval), v tak trochu creepy outfitu....
 ... a hned z rána měla štěstí, že jsem si v "našem" Přečti a vrať, vzala pár knížek.
Přečti a vrať je skříňka plná knih, ze které si můžete vzít knížky, vrátit je anebo nahradit jinou nepotřebnou z domácí knihovny.
Tento den jsem v ní našla opravdu dobré knihy. A nemyslím jen ty, které jsem si vzala. Prostě jsem tam našla Knight Rider, Terminátor ...
 Nicméně jsem si nakonec vzala...

Obraz Doriana Graye, i když mám k němu trochu předsudky a rozhodně ho nepovažuji za nejlepší dílo Oscara.
Poslední polonahé prázdniny, protože to zní dobře :D
Přítelkyně z domu smutku, protože babi s mamkou tuhle knihu sice mají, ale já ji chci mít ve své knihovničce taky, kdybychom se o knihy z domova se sestrou někdy v budoucnu rvaly nebo je někdo vyhodil.

2) Skoro před rokem se mi zde na blogu ozvala Amy a nabídla mi "ochutnávku" vietnamských sladkostí (a nebo korejských?). Slíbila mi balíček a nic za něj nechtěla. Psaly jsme si týden a pak bylo 8 měsíců ticho :D. Do letošního dubna. Tam jsem zase selhala já, protože zkoušky a tak jsem neměla čas se setkat osobně. Ale! Poslední den školy se mi to podařilo.
Jen je mi trochu líto, že to dopadlo výměnou balíčků (taky jsem jí něco darovala) a pak jsme se rozloučily.

V balíčku jsem ji darovala pár drobností jako prstýnek s lištičkou, nějaké vzorky korejské kosmetiky Tony Moly, přívěšek pěnového (kawaii) donuta a mašličku handmade by Fragile Figurine.

Jsem si naprosto vědoma, že můj balíček se tomu "nic", které nechtěla rovná. Takže jsem ji vlastně "přání" vyplnila :D.

Já jsem naopak dostala velké (a těžké) něco!

Pěkně zabalené ...
 ...s kawaii dopisem uvnitř.

 Byla v něm Směs sušeného ovoce, Kokosové bonbony, Fazolové kostky, Mochi plněné sladkou bramborou.
 Sice je nemám na fotce, ale nejdřív bych se chtěla vyjádřit ke Kokosovým bonbonům. Ačkoli se dle fotky na obalu zdají být tvrdé, jsou pravým opakem. Tedy typ "žužu", jak se u nás říká. Chuť je shodná s kokosovým kmenem. Jsou opravdu mastné a každá kostka je zabalená v dvojobale, nejdříve umělým a poté papírovým. Bohužel umělý nešel sundat, já se od něj zapatlala a můj Drahý to snědl i s ním :D. Tyhle bonbony mi chutnaly z celého balíčku nejmíň a všechno ostatní pak už bylo geniální!

Třeba Fazolové kostky, kterých je 6 v jednom kvádříku. Nebyly vůbec moc sladké, byly tak akorát. Jsou sušší, ale neřekla bych, že se rozpadají. Konzistence skvělá. Něco mi připomínaly...nějakou chuť, kterou znám i z Česka, ale neumím si vzpomenout, co to je...kdoví..třeba právě tuhle surovinu nám do něčeho nevědomky přidávají i tady :D.

Mochi plněné sladkou bramborou se jednoduše staly mými nejoblíbenějšími mochi knedlíčky (ještě mi moc chutnají sezamové a ráda bych naopak zkusila mangové v budoucnu).

 Podělila jsem se o ně s Drahým a opět nám ona "sladká brambora" připomínala nějakou známou chuť. Možná náplň nějakého českého pečiva nebo krém k buchtičkám. Byl to prostě požitek :3
 A nakonec padla směs sušeného ovoce, ve kterém jsem našla klasický banán a pak všechno cizokrajné (a ano opět sladkou bramboru - to je to fialové :D). Musím říct, že takto sušené ovoce jsem v klasických prodejnách typu Veverka u nás nenašla. Není vůbec tvrdé, naopak je křehké a má přesně svou chuť (ne jako "naše" nehorázně tvrdé sušené banány v medu).
Po ochutnávce jsem onen den ještě běžela na kreativní kurz, ale o tom až příště.

Ještě jednou, moc děkuji, Amy <3 Snad se Ti můj balíček, alespoň trošku líbil :)
Tenhle poslední den byl prostě skvělý :)

6 komentářů:

  1. Podobné Přečti a vrať budky naprosto "nenávidím". Když tam jdu srovnat účty, tak stejně nikdy neodejdu nazpátek s prázdnou, je to jako začarovaný kruh. :D
    A ty sladkosti vypadají naprosto úžasně, ráda ochutnávám sladkosti odjinud. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se právě poslední dobou stával opak. :( Vzala jsem domácí knihy na výměnu, ale nic pořádného nenašla.
      Tak jsem teď byla celá bez sebe a navíc se teď instaluje nová "knihovnička" i v jednom velkém parku v Ostravě, tak budu mít , co vybírat přes prázdniny :D.
      Tuším, že i na slavnostech měst (jsou po celé ČR) "Zažít město jinak" jsou "sousedské" knihovničky, tak jestli se pořádá i u tebe, tak rozhodně vyzkoušej, nejen kvůli knihovničce :3

      Vymazat
  2. Tak moc bych chtěla na nějakou budku "Přečti a vrať narazit, ale mám pocit, že v Praze žádná není >_<

    Ty tvoje posty se swapy zbožňuju! Já zatím dělala jen jeden candy swap a všechno jsem snědla, aniž bych toho moc vyfotila :D
    Mochi vypadají lákavě :3 A ty fazolové kostky vypadají jako vývar v kostce xD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Praze to okoumáno taky nemám, ale teď se mi tam stěhuje na rok moje kamarádka, která je totální knihomol a má prostě přehled o kulturních akcích v Praze, tak doufám, že se pochlubí.

      A děkuji :) Já tohle zrovna jako true swap nebrala...Nad fazolovkama jsem se taky zasmála :D ale! Jsou fakt dobré :3 Až zase budu v Praze budu muset obhlídnout SAPu, jestli je tam taky nemají :3

      Vymazat
  3. Mňam, hned bych to všechno ochutnala! :D A ten top s kočičákama je božský!
    novakovakristyna.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  4. velmi krasna myslienka Přečti a vrať ji :) take mi niečo chyba v beznych kavarnach treba sirit take myslienky:)

    OdpovědětVymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: