sobota 24. prosince 2016

# Filmy # Kultura

Top vánoční film

Vánoce jsou tady! A já to nijak nevnímám. Snad jenom tím počasím. Venku je fakt hrozně. Chodím z práce okolo půlnoci a zjistila jsem, že i přes 2x ponožky, 2x punčochy, 2x šálu a tričkem pod šaty je mi pořád kosa.

Vylupuju poslední čokoládku z mého Mimoňského kalendáře (, protože při mé práci je pro mě infantilita něco jako záchrana před psychiatrem) a chystám se psát článek o mém TOP vánočním filmu. 

Předem chci říct, že nemáte čekat nějaké pohádky či Santa Clause a všude přítomný sníh snížek. Vánoce jsou utrpení. :D A možná na mě jen působí TA atmosféra sdílení a empatie a nebo to hnusný počasí.


Můj TOP vánoční film je NEČEKANĚ (, i když jsem o něm už psala :D) Tichá noc.

Příběh se odehrává uprostřed 2. světové války 24. prosince, kdy se v jedné chalupě náhodou setkají 3 američtí a 3 němečtí vojáci. Paní "domácí" je donutí složit zbraně venku, protože nenávidí válku, která ji připravila o kus života. ..... Ráno se pak všichni rozejdou, každý svým směrem.

Ale! Toto rozhodně není taková idylka. Dojde tam k zvratům. Ve filmu se ukazují povahy a jednání Amíků a Němčourů. Není to samozřejmě moc o akci, ale fakt, že je film podle skutečné události, tomu dodává tu správnou atmosféru.

Rozhodně doporučuji se na něj podívat! :)

A pokud máte rádi filmy s tématikou předchozích režimů (nacismus a komunismus), tak čtěte dál...



Dočetla jsem minulý týden knížku Stasiland, která mě namotivovala zhlédnout pár dalších mých oblíbených filmů.

Pro mě je nejlepší film o Stasi Životy těch druhých. Pořád si vzpomínám na to, když jsem jej viděla se školou v kině na oslavy 17. listopadu před 8 lety. Už tehdy mi připadal skvělý a to se nezměnilo.
Uvidíte takřka vše, čím se Stasi proslavila. Odposlouchávání lidí jako boj proti vnějšímu a vnitřnímu nepříteli, jak namontovat odposlouchávací zařízení do bytu, výslechy, mučení, mentalita stasi pohlavárů, manipulace, vydírání...a nakonec i to, jak se to vyvinulo po pádu Berlínské zdi.


Mezi další filmy, které stojí za to zkouknout o Berlínské zdi a s nimi spojenými pozitivy?/negativy!, patří: Prolomit zeďGood-bye, Lenin.


Přesuneme se do nacismus a do mé lásky swingu. Jak zmapovat začátky fašismu v Hamburku přes Swing kids.


Na internetu jsem před nedávnem četla rozhovor s Čechem, který byl členem Napoly. I ta je svým děním v zimě takřka vánoční film.


Mezi další mé oblíbené filmy z této doby patří: Lebensborn - o projektu křížení nacistických vojáků s dívkami árijského vzhledu, což je historicky pravda jen částečně (film je český), Hodina tance a lásky aneb jak dcera nacistického velitele koncentračního tábora "dostane" maďarskou primabalerinu (český film), Anthropoid - ano, to je ta novinka s panem Greyem alá Kubiš...dost se mi to líbilo, až na to, že tam řekli, že jsme se nebránili...sakra vždyť se s hrstkou lidí (, jejíž následovníci si dnes říkají Kluby vojenské historie) bojovalo na hranicích tss.

A jestli se chcete pobavit podobně jako u Good-bye, Lenin, tak se podívejte na seriál Haló, Haló.


Tip na závěr: Komu se líbila Geislerka v Anthropoidu, ten se může těšit na nový fílm (trilogii) z období nacismu právě s ní! --> Zahradnictví




Uvítám jakékoli tipy na filmy, které jsem z těchto dvou období ještě neviděla! Díky a všem přeji klidné a prospané Vánoce v teple. :)

4 komentáře:

  1. Tohle by byl dobrý výběr pro mého taťku. Asi by to byl i dobrý tip na dárek na DVD :)
    Pro mě je typicky vánoční film spíš Grinch s Jimem Carrym. Šílené, přeplácané, veršované. Skoro až parodické. Nikomu se to moc nelíbí, ale mě ano. Zvlášť se mi líbí jak přesně napodobili některé části z té kreslené verze :D
    bluemoonalice.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se Grinch líbí, ale není to top mých Vánoc. Ráda bych vlastnila komiks ale :3

      Vymazat
  2. Já mám teda Vánoce a pohádky stále hrozně ráda :) vyhovuje mi to válení se na gauči s punčem a sledování oblíbených televizních filmů, třeba Sedmero krkavců a podobné perly :)
    Válečnou tematiku mám ale taky hodně ráda, z toho tvého seznamu jsem neviděla zatím jen Anthropoid a na Zahradnictví jsem zvědavá.
    Za sebe bych přidala třeba ještě Letters From Iwo Jima, Band of Brothers, Das Boot, Fury, Unsere Mütter, unsere Väter a když Körner, tak Zánik samoty Berhof, Adelheid a Údolí včel, i když to jsme zase trochu někde jinde :) na zbytek filmů bych se už musela zeptat přítele, ten je na tohle dost expert a už ani netuším, co všechno jsme viděli :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď jsem viděla, že v Zahradnictví "potkáme" i naše jůtubery, tak se toho trochu bojím.
      Díky za tipy, některé věci jsem ještě neviděla! :)
      Zase bych neřekla, že se dívám na přímo válečné filmy, nejsem moc na bojůvky. Kupříkladu z knižního žánru jsem úplně vynechala Na západní frontě klid :D kvůli tomu, ale naprosto miluji Vítězný oblouk.

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: