sobota 6. srpna 2016

# Festy a cony

Slavcon 2016

Ve dnech 22.-24. dubna jsem se letos již podruhé účastnila slovenského Slavconu, který se koná v Bratislavě.
Ráno jsem vyjela opravdu brzy a cesta mi trvala NESKUTEČNÝCH 7 hodin. Z Ostravy ty spoje nejsou nejlepší, a tak jsem málem pukla závistí, když A. jel do BA z Brna jen skoro 2 hodiny.

Letos jsem po příjezdu byla naprosto hladce odbavena, na rozdíl od A. :D. Opět jsem dostala naprosto krásně vyvedený barevný program a hned zalitovala, co jsem to nestihla :(



Nestihla jsem tedy T for Trans (od Ivan Kenobi), viděla jsem Otvorenie SlavConu, nakoukla jsem do História a mytológia pohanského Finska, která mě ale nepřesvědčila a vydala jsem se na naprosto AWESOME přednášku Angelika vs. Game of Thrones (od Rastislav "Tehlo" Blažek).



-> Přednášející porovnával počet knih, které se shodovaly v tloušťce ke GoT - 2:1
->dle barevných lístečků v knihách jste si mohli povšimnout 2 věcí - a) Angelika si TO užívala víc, b) v GoT je více intrik
- jednotlivé "slejdy" byly porovnávací na téma: autoři, intriky, sex, krev, vedlejší postavy, joffrey x joffrey, angelika x cersei, nicolas x jorah, desgres x baelish
-> podobnosti u obou knih jsou: 1) státní tajemství, které může někoho zničit, 2) hl. hrdinové spadnou na dno, 3) počet vražd je +- stejný
-> krev - zajímavost z Angeliky - pokud v knize vraždí samotná Angelika, není tam popsán průběh, na rozdíl od toho, když vraždí někdo jiný
-> vedlejší postavy - přes vedlejší postavy popisují oba autoři filozofii daného světa
-> cersei x angelika - Cersei si nevšímala spodiny ("jako sniper, který neví, že se blíží někdo s nožem"), Angelika si nevšímala šlechty ...a jak to u obou dopadlo
-> nicolas x jorah - podobnost v knihách - oba ve friendzone


Za zbytek večera jsem pak zažila několik málo chybiček v podobě 3 přednášek, které jsem navštívila. Doslova mě unudila Filozofia v digitálních hrách .. a zpětně ani nevím, jestli jsem ji stihla celiou, nejspíš ano. Tohle filozofování  a neustálé zpochybňování něčích názorů asi fakt není můj šálek čaje. Hlavně když z toho nakonec nic neplyne a nedává to žádnou relevantní informaci. Celou dobu jsem snad od přednášejícího (Roman "RoSzomak" Szomolai) slyšela "jak to ověříš?" .. i když on vlastně nic ověřeno taky neměl a také to byly jen teorie. Jediná informace, kterou jsem si poznamenala je:
-> epistemologie - Zločin a trest aj.




Pak jsem si nepřečetla, že Hrdinové v nás (od Michal "Mealtiner" Truhlář) je workshop aneb takový návod jak si hrát komorní larpy a nejen ty. Vlastně jsem byla našťouchaná do něčeho, čím jsem opravdu nechtěla být, do témy, kterou jsem opravdu nechtěla hrát...a vůbec jsem z toho byla fakt znechucená a podle toho to i vypadalo. :D

Pátek jsem zakončila polopřednáškou Tvorba literárních světů (od Jan "Johnak" Kotouč). Jde o to, že to byla svým způsobem přednáška, ale pak jsme se měli rozdělit do skupinek a vymyslet si za nějakou dobu svůj vlastní svět podle pravidel, o kterých přednášející mluvil. V tak pozdní hodinu po celém utahaném dni a tomu nudném skorolarpu se mi fakt tohle dělat nechtělo, takže jsem viděla jen tu přednášku, která mě ale bavila.

-> základem je tedy 3K - konzistence (červená lavička se sama na hnědou nepřetře), kontext (kde je A, nesnaž se ho později pomocí B měnit na něco jiné) a kontrola faktů (kde nějaké chyby byly např. v knize Ztracený regiment)
->bacha na téma - prý existuje kniha na téma "vesmírní muslimové"
->pokud si autor vymyslí vlastní fiktivní svět musí popsat: 1) historii, 2) technologie/pravidla/kontrolu 3) ekonomiku/politiku, 4) společnost
->důležitý je užitý jazyk: "Buď pozdraven, pocestný" vs. "Čau, vole."
->měly by se shodovat i slova a doba jejich vzniku - Juraj Červeňák užil v jedné ze svých knih v době 17. století "sabotáž" a "sadista".
->rozdíly mezi fiktivním světem a reálným světem - fiktivní svět + můžu si všechno vymyslet, - musím si všechno vymyslet, reálný svět + mám fakta, - lidé mají fakta

Sobota 23.4.2016
 Ráno jsme se rozhodli objevovat a snad si i něco zahrát v místní deskárně. Taky jsem konečně potkala Standy, kterou jsem v pátek marně hledala. Pak jsem zjistila, že jsme se prostě jen děsnou náhodou míjely.
(zdokumentováno, co si musím pořídit a taky, že vznikl nějaký divný fake Timelinů :( )

(zde seskládaných mých top 32 nej věcí)

Na chodbě směr tělocvična jsem potkala:


Začala jsem přednáškou Britskí popkultúrní hrdinovia (od Lucia Závodníková) a opět bylo o co stát. Některé bych si asi vybrala jiné. Popřípadě bych chtěla více vědět o jednotlivých filmech, kde se ukázali - rozdíly apod. Ale částečně mi to vynahradilo (i když nad tím teď zpětně polemizuju) množství postav.

-> Robin Hood - nakrmit a pak obrat o peníze jako platbu za jídlo, postava v: Ivanhoe, Robin of Sherwood
-> Frankestein - Moderný Prometheus
->Alice in Wonderland
->Dr. Jekyll and Mr. Hyde - Liga výjimečných
->Dorian Gray
->Dracula - upír se rozpadá na slunci až od filmu Nosferatu
->The invisible man  - zákeřná teroristická postava v Lize výjimačných
->Arthur J. Raffles - 1. lupič gentleman v Anglii, také první "mužská" láska k detektivovi - objevovalo se nejčastěji v Edwardiánské literatuře
->Peter Pan - podle boha Pana (a jeho hravosti), film PAN
->The Scarlet Pimpernel - v japonském zpracování hrají jen muži
->The Four Just Men
->Professor Challenger - A.C.Doyle, Ztracený svět
->Dr. Fu Manchu - zavedl ten dlouhý fous u asijských záporáků
->Jeeves and Wooster (tam mám poznámku, že to CHCI VIDĚT :D)
-> Bulldog Drumnod
->Simon Templar - The Saint, další zloděj gendleman - od bohatých krade, 10% si nechává a zbytek rozdává, nebojí se vraždit, aby zachránil lidstvo
->James "Bigglers" Bigglesworth
->Mary Poppins
->James Bond
->The Avengers - ITV Network (1961) -> původně gentlemani, obdoba Kingsmanů - boj s deštníkem
-> Dr. Who
->Randall and Hopkirk
->Arthur Dent
->Blackadder
->Red Dwarf

Další přednáška, kterou jsem si užila, byla Fantastické trailery (od Blaženy "Morgy" Jančová). Tohle téma bylo skvělé, skvěle zpracované. Spousta nových informací v průběhu historie. Ukázky starých filmů a toho, jak hýřily opravdu VELKÝMI titulky. Prostě WAU!






(velká omluva za kvalitu fotek, ten velký sál byl prostě dementně osvětlen, což už jste mohli zjistit u fotek výše)

Nějakým děsným způsobem jsem odbourala  Červenáka i Vrbenskou :(. Chtěla jsem jít na Scifi v pope a undergrounde , ale to mě po nahlédnutí docela vyděsilo. Šli jsme tedy na Večerný program, který byl skvělý. Takové věci se prostě na našich conech nevidí. Asi jiná kultura.

Takže veškeré vyhodnocování soutěží a vůbec něco jako "cosplay soutěž" bylo naředěné vystoupeními.

Kromě historického vystoupení tam byly i bolywoodské tanečky (, které jsou tam docela populární) a světelná show od Inspinia. U té jsem doslova skoro nedýchala a tedy ani nefotila, takže fotky níže jsou zapůjčený z oficiálních FB stránek Slavconu.


Ohledně vyhodnocení kostýmů je zajímavé, že se tam hodnotí i "nejvíce handmade kostým" a také "kostým na vlastní téma". Tyto kategorie bych brala i u nás. :)

Po tomto večerním programu jsme s A. šli ochutnávat skvělou levandulovou limonádku, kterou prodávali v tamní kavárničce. (Docela příjemná změna po několika dcl medoviny za 1 éčko z tamního baru.)

Pak jsme si šli hajnout do úplně prázdné tělocvičny, abychom načerpali sil na přednášku od Namu Neoficiálný sprievodca flirtováním, randením, sexom a rozchodom s geek ženami.
Tohle už netřeba komentovat, že to stálo za to...jako vždy.
Geek žena zkráceně "geečica" pobavila. :D Taky to doporučení hraček a historky "z podsvětí" života Namu.
Doufám, že to není moc porušování autorského práva, a tak zveřejňuju jen část prezentace, kterou mám na fotkách. Fotky jsou ale nic oproti těm kecům okolo, takže vlastně z přednášky stejnak nic nevíte.
Ať žije FLANEL. (Nikoli Nicolas Flamel.)







Neděle 24.4.2016
Tu bych zhodnotila asi takto.... (a ano dávejte bacha i na ty supr náramky, které letos k tématu LES krásně ladily).


V neděli jsem krom zabalení nic (žádnou přednášku) nestihla. Vzhledem k době, jak dlouho mi trvá dojet z BA nejen do Ovy ale domů. Bohužel jsem tedy nestihla Knížky pre sex geekov, no hádejte od koho...


Zpětně když tohle píšu, prožívám ty úžasné dny znovu. A příští rok tam chci rozhodně zase jet. Protože to stojí za to. Je to příjemný oddech. Stíhám přednášky a to nejen proto, že tam neběhá stádo známých. :D

Určitě pojeďte se mnou!




Žádné komentáře:

Okomentovat

Pravidelní čtenáři

For English, press: