úterý 31. května 2016

# Kultura # Výstavy

Jeden den v Brně

Pomalu si začínám zvykat na (totálně divný) Brno. Řekla bych, že je to tím, že "musím". Protože již nějaký pátek tam mám svou Polovičku, která je (jako všichni tam) brněnský patriot, ale to mi neubírá šancí si rýpat. :D

Mým jedním dnem v Brně byla sobota 21. května. (Samozřejmě jsem tam zůstala ještě více dnů, ale to se vlastně nic nedělo.) Vážně jsem nečekala, kolik toho (byť jen náhodou) stihnu.
Důvod mé cesty byla Muzejní noc, která se pro mě netradičně konala v tento den. (V Ostravě a Praze se koná 11. června, takže jsem si myslela, že i v Brně bude.)

Začalo to prošmejděním minikrámku s knihami u Omega pasáže, kde mají spoustu výprodejů, a tak jsem ulovila nějaké to fantasy za 59 Kč. :3
Hned poté, co jsme vylezli, se na Svoboďáku objevila hromada starých aut - a to je něco pro mě. :3
 (tohle bych chtěla!)
 (a tohle taky :3)
 (a to je můj sen už od základky)

(kuk)

Taky jsem konečně měla možnost prozkoumat Zdravou výživu v A-O Pasáži. :3 No a že jsem si hned nakoupila věcí!


Pro ukázku, co mě zaujalo...



Po nákupu ve zdrávce jsme vyrazili omrknout Kik a taky jsem šla koukat do obchodu s Klobouky, protože nutně potřebuji nějaký "prvorepublikový" cloché. Našla jsem naprosto úžasný za 690,-, takže teď šetřím a sháním krabici na klobouky, která mě taky nepumpne moc. (Nemáte tip?)

Jelikož jsem měla tušení, že na Muzejní noci nestihnu vše, co chci, tak jsme ještě vyrazili zpět do Fait Gallery, která je u Vaňkovky. U (nebo v?) Vaňkovky je i restaurace U potrefené husy, kde dle internetu jedině čepují v Brně Hoegaarden (opět, kdybyste měli tip, kde jinde, tak napište), který A. ještě nechutnal, takže jsme na něj před galerií šli.
A teď pár ukázek z Fait Gallery. Jestli nejste proti modernímu umění, tak tam rozhodně jděte! Tak nějak bych to přirovnala k ostravskému PLATO. :3







Tohle všechno jsem stihla doposud za cca 4 a půl hodiny. Poté jsme ještě nakoupili a jeli si spinknout na hodinku. :D Od cca 19:00 jsem začali "muzeovat".

Začátek i konec naší Noci byl u Místodržitelského paláce, kde hrál stařičký pán na barevný flašinet.
A jiný stařičký pán seděl u podivného kvádru sloužícího pro přepravu.
Byl to projekt L. Houdka, který stojí za konceptem HateFreeCulture, takže jsem do toho prostě musela.

Byla to narážka na současnou uprchlickou krizi. Aneb jakým způsobem se sem dopravují. Nechali jsme se zavřít do té bedny, kde byla tma a hluk. Když jsme zalezli za roh, zakřičela jsem (ale pochybuju, že mě venku někdo slyšel), protože tam stálo hodně postav oblečených v bundách, někteří i leželi na zemi. Spousta lidí (figurín), blikající světlo škvírou a hluk jedoucích vozů. To přeju zažít každému!

A. chtěl na fresku v Biskupském dvoře, ale ta byla dostupná až pozdě večer. Taky jsme okoukli frontu na věž Staré radnice a nestíhala jsem valit oči. Mnohem větší fronta ale byla u vstupu do Labyrintu u Zelného trhu. Fakt nechápu, že na to někdo čekal!

Vydali jsme se tedy do Umprum-u, kde jsem prostě nechutně moc chtěla na workshop podle Maxima Velčovského. Jeho výstavu jsme spolu navštívili už dřív (zpětně nejspíš dodám na blog). Úpěnlivě jsem doufala, že si nebudu muset zaplatit výstavu znova, abych mohla na workshop, a taky že ne. :)
Workshop byl na téma parfitti - parfém a graffiti. "Vynález" Velčovského, kde po nastříkání zbyde pouze pachová stopa nikoli barevná.
Takže jsem si vystřihla jeho nejznámější dílka a vydali jsme se parfittovat budovu UMPRUMu.



 Další zastávkou byl Pražákův palác, kde bylo hnusně vydýcháno, takže jsem stihla jen jedno patro...




....a sklouznout se. Zbytek si pak prošel A., když jsem venku na něj čekala. :3

Strašně jsem chtěla jít na Špilas na módní přehlídku roku 1886, ale moje nohy by to v tu chvíli už nedaly vyšlapat. Takže jsme došli na fresku do Biskupského dvora a pak se rozhodli, že pojedeme domů. Náhoda tomu chtěla a v poslední chvíli jsme se na České vydali opět k Místodržitelskému paláci.

Ve vchodu do něj byl stánek Nadace Veronica, která má obchůdky v Brně a podporuje děti a mládež, životní prostředí apod. Musím říct, že pán prodavač by ukecal snad každého a ačkoli jsem hodně uvažovala, že bych si koupila originál lékařskou kabelu...

...tak můj KAUF dopadl takto:
(kožená kabelka za 180 Kč - dvoukapsová, prostorná ->vejde se do ní moje obr peněženka i tablet, a dlouhé rukavičky vyšívané za 50 Kč)
Při té náhodně příležitosti jsme se rozhodli i prozkoumat výstavy v Paláci. Kvůli únavě jsem však zvládla jen jednu - soutěžní - Máš umělecké střevo? A. pak obkoukl zbytek, zatímco jsem relaxovala venku ve dvoře (neboli átriu).








A jestli mohu počítat jako jeden den pomyslných 24 hodin, tak jsme koukli i na billboard Vůdce sociálních sítí Kefírera
Pokud se bojíte absolvovat v Brně takové nabité dny, vemte si s sebou Wookieho. K dostání u Hlavního nádraží v Brně.

3 komentáře:

  1. Musím přiznat, že tenhle rok jsem muzejní noc vynechala kvůli jiné akci, ale aspoň co se týče Moravské galerie a FAIT gallery, tak mi přijde lepší jít mimo muzejní noc, protože vstupy jsou i jindy zadarmo a není tam tolik lidí :)
    Žena oděná Měsícem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proto jsem stihla FAIT gallery už dopoledne. :) Chtěla jsem vidět zrovna ty výstavy, které tam byly. :)
      No a s Moravskou galerií se to má tak, že vstup je volný jen na stálé výstavy, na ty časově omezené se platí. Což se tedy platilo i v rámci Muzejní noci ale méně. Takže kdybych nebyla už dřív na Velčovském, určitě bych toho na Noci využila. :) (A lidí na něm bylo stejně jako na muzejce :D).

      Vymazat
  2. Vypadá to hodně zajímavě, děsně ráda bych to taky viděla. Mě vždycky tyhle akce bohužel vždycky míjejí. Zákon schválnosti to zařídí tak že jsem v práci. Tak dopadnu i s nocí kostelů která by mě dost zajímala. Chtěli jsme vyjet i někam dál, třeba do Olomouce nebo Brna, kde je toho k navštívení víc, ale nic nebude. Jak loni, tak letos to vychází na týden kdy mám odpolední směnu a budu ještě sedět u linky. :D

    OdpovědětVymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: