pondělí 2. května 2016

# Festy a cony # Japonsko

Jak jsem neměla jet na Animefest 2016

To tak máte 2  práce a studujete 2 vysoké školy. Probíhají zkoušky a přežijete 1 con - Slavcon (, který se konal týden před AF a ještě o něm napíšu) a pak přijde zlosyn jménem NEMOC.
Měla jsem se na to vykašlat, stejně jako jsem se vykašlala poprvé po 5 letech studia na poslední zkoušku, na kterou jsem už prostě nebyla schopná dojít.

A tak hezky od začátku....

Leden
Posílám přihlášku na přednášení.
...
Napíšou mi, že mě berou (dle Astraka navíc nejspíš s rozhozenou šablonou, protože hodně chyb....). Chtějí OSNOVU a ZDROJE. Ehm a taky vyplnit dotazník, kde chtějí ZNOVU medailonek, který už jsem vypisovala v přihlášce a neuložila si ho, tedy jsem napsala zase jiný kec o sobě.

Duben
a pak se ozvali až týden před AF s připomínkou POŠLI max. do pozítří a BYLO BY VHODNÉ dát to do naší šablony. Prezentace je v šabloně a o 4 hodiny později.. MÁME NOVOU ŠABLONU, kterou posílám.

Stejný den jsem se dozvěděla i supr čas - 23:00.

Rozhodně bych ocenila nějakou konverzaci i mezitím. Třeba něco napsat na ty zdroje nebo na vyhovující/nevyhovující osnovu. Info, kde se mám regnout (, když ví, že na AF jsem prvně), jak dlouho před jít na přednášku a nebo že si VŮBEC MÁM NAJÍT nějakého svého KURÁTORA.

Ohledně INFO to podobně vypadalo i s Lolita přehlídkou, která byla dohodnutá s AF na delší čas (i s návrhem jak bude vypadat). Všichni jsme (účinkující) dostali zpracovaný scénář, na kterém se NĚKDO (Reina) dost nadřel. A pak se taky až v tu stejnou středu jako normální účastníci dozvíme, že je to jen na 30 minut, a tak to ten NĚKDO, ležící v nemocnici, musí celé přepracovat, protože komunikace někde asi vázne.

3 dny před AF jsem onemocněla, jak jsem psala výše. Ale já kráva tam prostě jela, i když mi bylo celé dny fakt blbě.

Pátek
Obdivuji sebe sama, že jsem došlapala na vlak. Dostala jsem svého těžce sehnatelného králíčka plného pomerančových želé mrkviček z M&S a vydala se směr Brno.
Po děsivém hledání a doslova prorvávání se v uličkách vlaku jsem nám našla kupéčko takřka prázdné. Ob dvě kupé seděla další skupinka z Ostravy, kde se hojně zpívalo a popíjelo, konk. pak naředěný absinth s vodou a hromadou cukru. Mňamka..


V Brně jsem se po obědě jela ubytovat a ačkoli jsem chtěla na AF jít na promítání, bylo mi tak děsně, že jsem usnula a dorazila později...cca kolem 17:30. To už neměli na vip/org/whatever stánku umělohmoté visačky, takže jsem dostala připínací špendlík, který se mi opakovaně z papírové visačky urval.
Snad by mohl být počet umělohmotých visaček alespoň pro "jistý" počet lidí, když jsou papírové i pro lidi "kdyby náhodou navíc".

V pátek jsem si stihla projít a zhodnotit prostory. Líbilo se mi rozšíření, ale akustika v rozšířené části a streamování moc k sobě nešlo. Taky tam byla spousta lidí, ruch šum, že jsem neslyšela třeba ani svůj hrající mobil. Fajn bylo množství stánků i občerstvení. Asi to zakomponování Craft Alley mezi ostatní mega stánkaře mi nepřišlo nej, ale ptala jsem se holek a necítily se odstrčeně. Supr byly převlékací kabinky, ačkoli jsem je nevyužila, ale ocenila.





V Craft Alley jsem nakoupila u Ayu sponky, které prostě drží i moje pevné vlasy. A také jsem přemohla svůj negativní pocit vůči Kurama Craft, které se loni chodily ke mně střídavě ptát, kolik co stojí, aby porovnávaly, a něco si narozdíl od nich koupila.


Jediný program, na kterém jsem byla, protože jsem si fakt potřebovala sednout -_-, byl můj první FestDance. (U toho mě napadá, že asi není nejlepší napsat účastníkům 4 dny před akcí, že mají dojet v pátek ráno POVINNĚ na zkoušku. Dřív by to nešlo? Chudáci, kteří se museli přizpůsobit tak na rychlo...snad jim to za to stálo.)

Pak jsem měla tendenci umřít, ale rozhodla jsem se ještě předtím jít omrknou Béčko, kam jsem byla zařazena, a tak tam dojdu a mluvím na STAFF v modrém tričku, že se chci jen kouknout, protože přednáška. A staff říká "a kdo je Váš kurátor?" "Ehmmm, já mám mít nějakého kurátora? Mně to nikdo neřekl? To si ho mám jako najít sama?"
Nakonec mi byly nalezeny. Byly moc milé a najednou jakoby ty všechny negativní pocity ohledně neinformovanosti ze strany AF zmizely. Jako v bavlnce, takže velké díky <3 od Šari :3.

Čím víc přicházel večer, tím mi bylo hůř. Do postele jsem se dostala až o půl 3 (do vany již ve 2), protože BRNO - když se někam chcete dostat, byť jen do vedlejšího obvodu, stejně musíte jet na hlavák.


Sobota

Nestihla jsem Nakupování online z Japonska i odjinud, protože jsem byla mrtvá a spala. Bylo mi ale řečeno, že stejnak šlo hlavně o figurky, tak jsem o nic nepřišla. Spíš bych ráda porovnala obecně nakupování z Jp a odjinud - jídlo, kawaii, časopisy, hadry apod., jestli někdo bez znalosti japonštiny zná i jiné stránky než já.
(tohle není žádná Dr.Who lolita, nosím FEZ jako módní doplněk)

Tak jsem došla až na Tlakshow, z níž jsem viděla první 1/2, protože pak jsem se musela jít připravovat na Přehlídku lolita stylů. První polovina supr i videa, ale ten host...wtf?

Ohledně přehlídky zase došlo k nějakému záseku "v našich kruzích" a nějak mi zapomněli říct, že v pátek se domluvili na zkoušce. Takže z mé strany to byla jedna velká improvizace s načesanýma vlasama a horečkou. -_-

Tímto bych se ráda OMLUVILA FOTOGRAFOVI, kterého jsem sejmula botou. :D
(lepší fotku zatím nikdo nepostl)

Jestli si přečtu ještě nějaký rýpanec ohledně přehlídky, že to Max četl z papíru apod. Tak se koukněte výše, kde vysvětluji předávání informací. To, co Max (Dr. Frankestein) četl, jsme všichni dostali pár dnů před AF předělané do nové podoby, aby se jim to vešlo do 30 minut, byla toho hromada a učit se něco zpaměti na kvap?...to fakt ne.

Po přehlídce přišel čas si odpočinout nebo zkolabovat. Na rozdíl od Astraka jsem zvolila to první. Chtěla jsem si dát hambáč a ačkoli venku ve stanu s občerstvením měli jeden fakt velký, tak chuťově nic moc. Aspoň jsem seděla a kecala s Veve. Ta byla 4. člověk, který mi řekl, že jsem měla jet domů a vykuckat se na AFko :D.

Nedostala jsem se na Sebevraždy v Japonsku :( purr purr. Ale dostala jsem se na Jídlo v Japonsku, které si přednášející s nickem Jídlo pojmenovala po sobě. Čekala jsem asi něco jiného. Rozhodně jsem nechrochtala blahem a vůbec neslintala. Adam mi tam dokonce usnul. A já stihla nafotit většinu prezentace, kdy k jednotlivým slidům neřekla nic navíc, kromě toho, že "nemá" a "má" ráda.
Přednáška tak obsahovala "v jp se srká a krká, ale nesmrká, jí se tam rýže, sushi - to máme maki, nigiri, sashimi, rýžová mouka, nudle, ryby, mořské plody,wasabi, zázvor, ramen, ovoce je liči a kaki, pije se tam čaj a saké, specialitami je fugu a ikizukuri". Trvalo to celý něco málo do 40 minut.






Padlo i pár dotazů:

Dotaz1: Existuje i anko dango?
Přednášející: No...nejspíš jo.
Dotaz1: Protože já ho mám v batohu...

Dotaz2: Jaký je rozdíl mezi dango a mochi?
Přednášející: No...hlavně asi v konzistenci. Dango se napichuje a ...mochi je takové rozplajznutější.
(Pozn. mě: To jako fakt?)
(přednášející Jídlo)

Líbila se mi i přednáška Číno, WTF? Zase jsem čekala něco jiného. Spíš fakt takové to ukazování čínských napodobenin, které přednáška obsahovala taky, ale! obsahovala i historii :3 A také náhled či seznámení se s pár online lidmi, kteří dopomohli představit mentalitu číňanů a Číny (nejen online). Z historie se probíralo tedy hlavně "proč číňané nenávidí Japonsko" -> padly zmínky o vlivu na Jp, šogunátu Tokugawa, jp-č války, povstání, světové války, Mukdenský incident atd. Také se řešilo stereotypní ukazování japonců nejen v čínských filmech, hádky o Navalte ostrovy, samostatně pak i Nanking. Samozřejmě mě pobavilo i porovnávání produktů, popř. značek firem, ale víc mě bavila historie a byla jsem mezi těmi 6, kteří z celého sálu zvedli ruku při dotazu, zda někoho ta historie bavila.



Přednáška o Číně se protáhla a já zase nestihla přednášku od Cath Lékárenství a erotika v 19. století, tak ji asi požádám o soukromou. Na to, že jsem myslela, že bych měla jít umřít, tak jsem šla na sraz o časopisu Sličná Antonie a 3 hodiny prokecala s lolitama o sexu. :D, takže jsem neviděla ani Kluka ve světě příšer.


Neděle
Odešel hlas, dutiny se zhoršily. To už jsem si říkala, jestli se ten poslední den na to nevykašlu. Nakonec jsem se ale dobelhala. Potkala Alexeje, poslechla si názor na Greka a pak názor Greka na někoho jiného. :D Opět jsem se sešla s diskuzním kroužkem lolit a jejich partnerů z předešlého večera a nechala si naplácat :D (jo...to jste všichni potřebovali vědět).

V maid kavárně jsem vyprosila něco extra zázvorového a nejspíš jsem vypadala už fakt tak bídně, že se ani necukali. A dokonce jim to ani netrvalo hodinu - na to si lidi prostě nejvíc stěžovali.
Ochutnala jsem studené kimchi se studenou rýží a divím se, že se nestyděli to někomu komplet studené prodat. Tak jsme si pak další rýži s furikake a majonkou dali u konkurence. Při společném obědě i dalších jsem si pak vzpomněla, jak jsem kdysi na internetu viděla Kewpie mayonnaise, která se vymačkávala z té panenky. :D

Byla jsem poprvé na celém Zakončení conu a Výstaviště opustila až po tom, co jsem pomohla nabalit Porcelain Doll a Victorian Catherine.


Závěrem...
Líbila se mi nově navázaná spolupráce/komunikace s Rebel Legion.
Líbilo se mi řešení prostor, kabinek na převlékání, využití balkonu na fotografie figurek a vůbec na možnosti nechat se vyfotit.
Líbil se mi přístup mých kurátorek.
Líbilo se mi množství a různorodost občerstvovacích stánků. A také stánky obecně.

Líbilo se mi rozšíření merchandise produktů.
Líbilo se mi poděkování, které dorazilo na mail, i když nebylo vlastně za co...a taky dorazilo až po tom, co jsem už měla část tohohle článku napsanou.
Nelíbila se mi neinformovanost či pozdní informovanost.
Myslím si, že lidi, kteří tvoří program by měli být informováni dřív než platící účastníci.
Asi bych se nechtěla znovu cítit jako že... "když to zvořu, tak si už neškrtnu a když to zvořu víc, tak si třeba neškrtnu ani jinde" (kdybyste mě viděli na mém prvním Akiconu, tak se upřímně divím, že jsem někdy pak tam byla ještě znova).
Nelíbila se mi hrozná akustika streamu v hale se stánky a hromadou hemžících se lidí, ale prostor byl skvělý, jak jsem již psala.
Nemůžu se vyjadřovat ke vstupnému, protože jsem měla na ruce bílou pásku, ale překvapilo mě, že není zpoplatněno byť jen symbolickým penízem ubytování, protože to už je teď takový "standard" conů (i malého Koprconu s 10 Kč/noc) a určitě by se při tom počtu lidí hodilo něco málo do kasičky.
Nelíbila se mi čekačka v maid-café, ale oni měli podstav a upřímně jsem ráda, že to zmákli a znovu se omlouvám, že jsem ve svém stavu prostě musela odřeknout a nevypomáhala jsem.
Nelíbila se mi ta NELOGIKA rozdělení řádu a chaosu a asi jsem moc nepobrala vůbec téma a naplnění toho témata conu ...zejména z hlediska přírody.
Na Zakončení opakovaně padla zmínka o tom, že lidi prostě by mohli posílat feedbacky. A co se, drahý Animefest, inspirovat u našich sousedů na menším conu Slavconu?
K anotacím visících u jednotl. sálů přidali QR kód, přes který dostanou účastníci link na hodnocení té dané přednášky.

Uvažuji, že bych se měla přidat k děkovačkám, a tak díky všem, kteří byli milí a hodní (a nevtíraví), když jsem je potkala. Díky Nekovi (Binárkovi), že mě vožralej neshodil při vítání. Díky všem, se kterýma jsem pokecala. Díky hodným orgům/staffům. Díky všem, kteří pochopili, že když říkám "jsem nemocná" a "je mi zle", tak to myslím vážně. Díky Ely :3, že vydržela ty moje kecy a propsaný noci. Taky díky mému již-ne-potenciálnímu Adamovi za to, že se nabídl, že mi v nouzi nejvyšší koupí další tabletky, popř. mě odnese a nakonec jsem od něj dostala supr dárek. :3


Proč jsem vůbec jela? Protože prostě radši něco pokazím než abych odřekla (schovala se do ulity).

Na konec mě napadá,  že když mi loni tvrdili, že jsem v minulém reportu byla hnusná (a to jsem tam vlastně psala, že jsem si to neužila, protože jsem si za to mohla sama viz. zde), tak letos budu total bitch. Hell yeah!

PS. Krajkové kalhotky na conu jsou zlo a jako merchandise produkt AF bych ocenila pruhované pantsu s dráčkem v klasickém modro-bílém provedení. :3

PS2: Posílám pozdrav tomu muži, který za mnou cupkal v deskoherně a říkal mi, že jsem stydlivá a nechtěl mi věřit, že jsem prostě jen prudce nakažlivá a držím se dál, protože kdybych se nedržela, tak mu něco "hezkého" o mé náladě a povaze řeknu.


PS3: Malé zamyšlení, jak to chodí na conech:

AnimeFest (květen, Brno) distribuoval své kondomy.
Conec (srpen, Brno) má místnost, kde je použít.

Slavcon (duben/květen, Bratislava) má místnost, kde se postarat o následky špatného používání.

5 komentářů:

  1. To je tak úžasně creepy fotka z té přehlídky, že bych poznala "styl" už jen dle výrazu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co styl, ale dost lidími řeklo, že nepoznali hlavně mě! :D

      Vymazat
  2. Závěr článku mě dostal :D A musím říct, že na to, jak děsně ti bylo, na fotkách vypadáš fakt dobře :)Je škoda, že organizace tak pokulhávala, ale to jsem dopředu slyšela už od komiksáků... A fotka z přehlídky mi připomíná tohle http://vignette3.wikia.nocookie.net/sweeneytodd/images/c/cb/By_The_Sea.jpg/revision/latest?cb=20110507002915 :D
    Střelenčin průvodce po Galaxii

    OdpovědětVymazat
  3. Na většinu těch přednášek jsem chtěla jít taky. :D Na sebevraždy, jídlo v japonsku i na to objednávání.
    Doufám že to co jsem nestihla se objeví brzo online.
    Nejvíc z programu jsem měla fakt asi v sobotní noci kdy jsem viděla těch 6 dílů Death Parade. To už jsem včera stihla i dokoukat. Jinak jsme furt s přítelem někde lítali a kecali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konečně někdo, kdo viděl něco z promítání! :) Mohla bych moc prosit (smutně koukám) o vyplnění animefestího feedbackového formuláře, až bude zveřejněn? Moc by nás zajímal názor lidí na kvalitu letošního promítání, zda se vše dobře četlo a titulky se líbily :)

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: