sobota 17. října 2015

# Festy a cony # Japonsko

Japonské dny v Ostravě

Víte, jak to je....Japonsko je strašně coool. Do teď byly Japonské dny třeba tam, kde je aspoň nějaká japanistika...a najednou se to objeví v Ostravě.

A víte, kdo to pořádal? Sportovní klub! Nebyla jsem teda na výstavě, o které psala Ely, a ani na žádné přednášce, protože jim strašně trvalo odpovědět mi, kdo že to přednáší.

Byla jsem ale na workshopu japonských cukrovinek. Poplatek byl...50 Kč? (už si nepamatuji) a byla šance si u vchodu do místnosti v Ostravském muzeu zakoupit i nějaké Jp placky či podpořit nadaci policajtů.

Docela mě workshop pobavil, protože paní cukrářka nám hned na začátku oznámila, že to nikdy nedělala a že to trénovala kvůli téhle akci kus léta.
Workshop tedy spočíval v cca seznámení se se surovinami, popisem, jak udělat v mikrovlnce rýžové těsto a pak už jsme jen hnětli z toho předpřipraveného.




Mezitím, co paní Cukrářka rozdávala suroviny, na prezentaci nám byly pouštěny obrázky dalších Wagashi, které jsou prý ale již modelované z cukrářských potahových hmot a nejsou tedy zas tak "tradiční" a klamou.

Klasicky jsme do hmoty dali jahodu a netradičně nám paní Cukrářka dala kostky čokolády pro vložení. Obalení pak probíhalo v sušeném obarveném mléce či hořkém kakau.

 Úplně nakonec workshopu jsme byli podarováni i alkoholíčkem.
A kolik jsem toho zbouchala? Asi 4 kusy a 2 jsem si odnesla domů pro Drahého. :))

Po workshopu mě a 2 další holky z ... "komunity", odchytla organizátorka a chtěla po nás kontakty na komunitu a vůbec lidi z festivalů. Vůbec jako netušila, že existuje nějak moc conů :D, ale hlavně, že dostali kontakt "na 2 EXPERTY-přednášející" ...čtěte...na Norda s Fejsíkem.

Jsem tak trochu skeptik a myslím si, že Aikido klub si to představuje tak trochu jinak než to reálně je. Ale tak uvidíme, čím se další rok vyšvihnou a jak vlastně kontaktují tu komunitu, se kterou chtějí navázat vztahy.

2 komentáře:

  1. No, to jsem zvědavá, hlavně ohledně té "komunity" :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě taky baví...hlavně, když si vzpomenu na tu ostravskou -_-

      Vymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: