úterý 10. března 2015

# Knihy

Ostravský knižní veletrh

Tuto sobotu (7.3.) jsme se po roce znovu vydaly s Naní na knižní veletrh v Ostravě.
Zároveň s ním se vždy konají další dvě výstavy - cestování a svatební veletrh. Loni jsme kromě knížek byly i pokochávat se nad krásnými šaty (a nebo naopak hodně hnusnými) a ochutnat svatební cukrářství.
Letos tomu nebylo jinak. Jedinou výjimkou bylo to, že nejdříve jsem se šla nacpat a až poté na knihy.

"Nacpat" tedy není doslovné, koupila jsem si 1 cupcake z úspěšného ostravského Sladkého království a nelitovala jsem....

Cupcake byl broskvový se srdíčky, akorát nevím, jestli byl broskvový on nebo i ta "poleva". Poleva nebo krém chutnal a konzistenčně i vypadal jako něco se Salkem :). Cena za cupcake 35 Kč.

Splnila jsem si tedy svůj požitkářský sen a vydala se na knižní veletrh.
Nemám to ve svém hlavě zapamatováno přesně, ale mám za to, že loni se veletrhu knih účastnilo více stánků a také se nacházel ve větším výstavním prostoru (a ne v tom pidi prostůrku, kde se normálně koná Veletrh Fiktivních firem).

Loni největší část prostoru zabíral stánek, který měl knihy o nějaké pavědě typu Tajemství a rovněž svou "pravdu" umocňoval výkladem týpka na vozíčku, kterému se změnil život.
Tentokrát největší prostor zabíral -nečekaně- Svědci Jehovovi, kteří za poslední rok? zvolili novou taktiku propagace a postávají na různých veřejných prostranstvích, nejčastěji u nádraží.

Zatímco Naní seděla u pódia poslouchajíc svou oblíbenou autorku (Doru Čechovou), která ji nakonec věnovala i milý podpis, procházela jsem další stánky. Na dost dlouhou dobu jsem -opět nečekaně- zakotvila u ComicsCity rozhodujíc jim vykoupit ty "lepší" StarWars komixy.
Smutně hledíc na svou peněženku jsem nakonec zvolila ke koupi jen 1, který vystihuje jeden celý film!
Původní cena: 155 Kč. Veletržní cena: 132 Kč.

Tak jsem fakt výskala radostí :D a říkala si, že už nemůžu fakt fakt fakt nic koupit. Ale! Nakonec jsem si ještě koupila tyto tři knihy.

O knize S elegancí ježka jsem psala před dvěma lety. A konečně tak úžasnou knihu vlastním! (Film jste mohli vidět také, ale knihu to nepřekonalo.) Veletržní cena: 120 Kč (ale! měkká vazba)

Naní se ke mně připojila zrovna, když jsem si u jednoho nakladatelství prohlížela Poslední aristokratku. Vůbec ono nakladatelství bylo plné knih pana Bočka a taky Viewegha. Od něj jsem si mezi řečí o BJD dolls zakoupila mou oblíbenou Výchovu dívek v Čechách. Veletržní cena: 30 Kč - měkká vazba. V onen den, měl Viewegh na veletrhu i svou autogramiádu, ale o jeho podpis nestojím....mám za to, že s časem jdou jeho knihy do háje... 

Poslední zakoupenou "knihou" byla samostatná manga Upíří polibky za 30 kč. Upíří polibky mají svou sériovou mangu, ale u jsem nechtěla. Moc na sbírání jednotlivých volume nejsem... a radši si přečtu samostatný a dokončený příběh.

(U jiných nekomixových knih naopak série preferuji, protože jsou častěji zakončené.)

Napište mi, jaké knihy jste si v poslední době koupili? Jaké Vás oslovili nebo jaké plánujete koupit?


2 komentáře:

  1. Strašně mě mrzelo, že jsem veletrh nemohla navštívit, jednak je to trochu z ruky a navíc jsem měla jiné plány. Jakmile jsem viděla tvůj cupcake hned se mi zbíhaly sliny (už na pohled byl výtečný). A knihy, které sis koupila jsou taky super. No myslím, že celkově si prožila moc pěkný den :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné úlovky! :) Já zjišťuju, že už vlastně česky vůbec nečtu a že mě momentálně hrozně baví životopisy, ale stejně musím načítat především do školy, takže na ně nemám čas.
    Při pohledu na cupcake jsem začala mít chuť na sladké a šla si dolů do bufetu pro BeBečka... přitom to vypadalo, že dneska ten večer bez sladkého dám. Bé, zlá Figurka.

    OdpovědětVymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: