neděle 18. listopadu 2012

# Vymoženosti

Znesvětění knihy

Knihy jsou pro mě něco posvátného, nejraději bych jich vlastnila několik stovek. Jednou si pořídím domů velkou knihovnu, tedy knihovnu jako místnost né jako jednu nicotnou skříňku s pěti poličkami. Znám kluka, pro kterého jsou i vlakové jízdní řády knihami, a proto si je schovává a seřazuje.
Sem tam uvažuji, co bych tam jednou asi měla.....určitě nějaké série, nejspíš:

Harryho Pottera (mou dětskou lásku :D)
Sesterstvo putovních kalhot (konečně před 2 měsíci dokončenou sbírku 4. dílů, z toho ten 1. jsem si pořídila jako poslední)
pár knížek od Stephena Kinga
něco málo z historie


anglický, francouzský a polský slovníček :D (kdyby mi vypadla nit :D)
sbírku knih krále a královny detektivek (Sira A.C.Doyla s jeho skvělým Sherlockem Holmesem a Agathu Christie s jejím Hercule Poirotem)
několik knih ze středoškolské povinné četby (asi tak 152 - prostě klasiky :D)
 a pak náhodné, které mne zaujmou v knihkupectví ....

Každopádně, jsem proti e-knihám. Nic nenahradí ten skvělý pocit "uchopení příběhu" do vlastních rukou. Kniha je malý zázrak, který neláká jen obalem, ale i způsobem sepsání příběhu a vůni papíru.
Avšak jestli mě ještě dlouho bude někdo provokovat s tou módní vymožeností kniha-kabelka, tak za sebe neručím a určitě si jednu vyrobím (neříkám, že rozškubáním knížky, ale možná za pomoci nějakého knihaře).

¨


1 komentář:

  1. Ano jsi můj člověk. Taky nemám ráda e-knihy. To není knížka, to je jenom text...

    OdpovědětVymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: